خدمت و ایجاد تحول عظیم در یک قشر فراموش شده

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس در مورد اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه اظهار داشت: این طرح از اول مهر ماه سال گذشته با هدف بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی افراد معلول و خانواده هایشان با اصلاح روند ارائه خدمات آغاز شده است.

خبر طبس: مدیرعامل موسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس در مورد اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه اظهار داشت: این طرح از اول مهر ماه سال گذشته با هدف بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی افراد معلول و خانواده هایشان با اصلاح روند ارائه خدمات آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبر طبس، سیدحسن ارغوانی با بیان اینکه هدف کلی توانبخشی مبتنی بر جامعه ایجاد تحول عظیم در یک قشر فراموش شده است تصریح کرد: عملیاتی کردن برنامه های توانبخشی با رویکرد مشارکتی و حضور فعال معلولین و خانواده هایشان در برنامه می باشد و حضور فعال خانواده هایشان روند کار را راحت تر و تکمیل تر خواهد کرد.

مدیرعامل NGO منطقه چهار خراسان جنوبی با توجه به جهانی بودن طرح و چارت سازمانی که با وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم گردیده است خواستار همکاری ادارات دولتی و نهادهای خصوصی شهرستان شد.

ارغوانی افزود: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه به صورت جامع تر در کشور و استان خراسان جنوبی اجرا می شود و بعد از الحاق طبس به این استان طبق مذاکرات و نشست های متعدد اجرایی کردن طرح در منطقه چهار برعهده موسسه خیریه حضرت عباس(ع) قرار گرفت.

وی تعداد دهیاران فعال در بخش های مرکزی، دستگردان و دیهوک را ۲۴ نفر اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰ نفر تسهیلگر میانی و محلی در مراکز و روستاها در این بخش ها فعالیت می نمایند و جهت جمع آوری اطلاعات تمامی خانه های بهداشت روستایی قول همکاری داده اند.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت عباس(ع) شناسایی و نیازسنجی معلولین را از مهم ترین اقدامات تسهیل‌گران در مرحله اول دانست و گفت: آموزش خانواده، آموزش خارج از خانواده، ارجاع جهت رفع مشکلات، کمک هزینه درمان، تحویل وسایل کمک توانبخشی، اشتغال و خودکفایی و حمایت های اجتماعی از خدمات CBR می باشد.

ارغوانی در پایان افزود: تعداد ۱۶ پایگاه روستایی اصلی پایه گذاری شده است و روستاهای قمر تحت حمایت این پایگاه ها می باشند و با توجه به اینکه خانواده های نیازمند اکثرا روستایی هستند حدود ۶۵ درصد مشارکت های مردمی به موسسه خیریه در جهت خدمت به محرومین و نیازمندان روستاهایی می باشد.

2 دیدگاه دربارهٔ «خدمت و ایجاد تحول عظیم در یک قشر فراموش شده;

  1. بسیار خوب؛ خدا به شما توفیق خدمت بیشتر عطا بکنه. خدمت ب خلق عبادته.
    مو.سسه هم خیلی اسم با وقاری داره. موفق باشید. یا اباالفضل.

  2. باسلآم و عرض خسته نباشید.
    توفیقات روز افزون شما و همکاران گرامیتان را از خداوند متعال خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =