تکمیلی/ امام جمعه عشق‌آباد طبس دار فانی را وداع گفت

حجت‌الاسلام قاسم اخلاقی‌فرد امام جمعه عشق‌آباد طبس در سن ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. تشییع پیکر آن مرحوم روز پنجشنبه ساعت ۸ صبح از محل میدان محمد رسول الله عشق‌آباد به سمت مصلی نماز جمعه می‌باشد.

خبر طبس: حجت‌الاسلام قاسم اخلاقی‌فرد امام جمعه عشق‌آباد طبس در سن ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبر طبس، حجت‌الاسلام قاسم اخلاقی‌فرد متولد ۱۲ فروردین ۳۷ در روستای بقمچ از توابع شهرستان چناران مشهد مقدس بود.

وی در سن ۱۷ سالگی در حوزه علمیه مشهد به تحصیل علوم اساتید در محضر مرحوم حاج آقای عابدزاده، مرحوم میرزا جعفر، استاد واعظی و آیت الله واعظ طبسی و اساتید بزرگواری همچون آیت الله اعتمادی، آیت الله ستوده و آیت الله رضا‌زاده و مرحوم فلسفی کسب فیض نمود.

حجت‌الاسلام اخلاقی‌فرد مبارزاتی علیه رژیم شاهنشاهی در کنار مبارزانی همچون شهید هاشمی‌نژاد، شهید کامیاب، موسوی قوچانی و دیگر مبارزان و البته در کنار رهبر فرزانه انقلاب که در مشهد بودند، داشته است.

وی در دوران حیاتش مسئول نهضت سواد آموزی تربت حیدریه، خواف و کاشمر، مسئول عقیدتی سیاسی گروهان ژاندرمری تربت حیدریه و خواف و نیز مدت ۱۷ سال در محاکم قضایی اشتغال به امر قضاوت داشت.

پس از سفر به کربلای معلا و دیدار با آیت الله سیستانی و توصیه ایشان مبنی بر تبلیغ در شهرها و روستاهای کوچک به شهرستان طبس مراجعه و به توصیه امام جمعه طبس جهت امر تبلیغ در شهر کویری عشق‌آباد استقرار یافت.

حجت‌الاسلام اخلاقی‌فرد پس از دو سال در عشق‌آباد مشغول به امر تبلیغ با تقاضای مردم و مسئولین شهر و حمایت روحانیون برجسته و عنایات مقام معظم رهبری و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در اردیبهشت ماه ۸۹ به سمت امام جمعه بخش دستگردان منصوب و منشا خیرات و برکات زیادی در این بخش شد.

امام جمعه عشق‌آباد در خرداد ماه ۹۳ دچار عارضه قلبی شده و پس از عمل در بیماراستان‌های جواد الائمه، ۲۲ بهمن و امام رضا(ع) بستری و در لحظات ملکوتی اذان ۱۶ رمضان و در سن ۵۶ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

تشییع پیکر آن مرحوم روز پنجشنبه ساعت ۸ صبح از محل میدان محمد رسول الله عشق‌آباد به سمت مصلی نماز جمعه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =