همایش بزرگ استکبارستیزی در کویر طبس برگزار شد

همایش بزرگ استکبارستیزی در کویر طبس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، صدها نفر از مردم شهرهای مختلف استان یزد از ساعات اولیه صبح امروز با اتوبوس، مینی‌بوس و سایر وسایل نقلیه با طی کردن صدها کیلومتر، خود را به محل واقعه طبس رسانده بودند تا در همایش بزرگ استکبارستیزی شرکت کنند.

در محل واقعه تاریخی طبس و شکست مفتضحانه آمریکا، مسجدی به نام «مسجد شکر» احداث شده که این همایش نیز هر ساله در این محل برگزار می‌شود.

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، موسیقی «سرود جمهوری اسلامی ایران» و «مرگ بر آمریکا» به‌وسیله گروه موزیک سپاه الغدیر استان یزد اجرا شد.

در این همایش، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، محمدرضا فلاح‌زاده استاندار یزد، جمعی از وابستگان سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف در ایران، خبرنگاران خارجی و داخلی، برخی از خانواده‌های شهدا، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان طبس و جمع کثیری از مردم استان یزد حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری همایش بزرگ استکبارستیزی در صحرای طبس، تعدادی از آثار به‌جا مانده و لاشه‌های هواپیماها و بالگردهای منهدم شده آمریکایی‌ها در طوفان طبس، ماکت هواپیمای بدون سرنشین آمریکا موسوم به RQ170 که در سال گذشته در منطقه طبس فرود آورده شده است و دومین ماکت بالگرد RH53D معروف به «اسب دریا»، به نمایش گذاشته شد.

در بخش‌های مختلفی از این مراسم، صدها نفر از شرکت‌کنندگان یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا سر داده و اعلام کردند که هرگز توطئه‌های شیطان بزرگ آمریکا را فراموش نمی‌کنند و به آمریکا یادآوری کردند که بداند خداوند همچون واقعه طبس در همه صحنه‌ها پشتیبان اسلام و مسلمانان است.

شهید محمد‌ منتظرقائم، نخستین فرمانده سپاه یزد پس از طوفان شن در پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ و شکست و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از صحرای طبس، برای بررسی موضوع عازم محل حادثه شد و در حالی که می‌خواست مدارک باقیمانده از آمریکایی‌ها را مورد بررسی قرار دهد، به علت بمباران جنگنده‌های نیروی هوایی که با دستور بنی‌صدر به منطقه اعزام شده بودند، به شهادت رسید.

برادر این شهید گرانقدر نیز در این همایش حضور داشت.

دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی پسرانه نمونه دولتی فردوسی طبس نیز با اجرای سرودی، ابهت جمهوری اسلامی و خفت آمریکا در این واقعه یادآوری کردند.

در پایان همایش بزرگ استکبارستیزی، صدها نفر از مردمی که از شهرهای مختلف استان یزد خود را برای بزرگداشت این واقعه به صحرای طبس رسانده بودند، دوشادوش یکدیگر نماز ظهر و عصر را به امامت حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان امام جمعه طبس اقامه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + ده =