مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نسبت به سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته است

رئیس کمیته امداد طبس با بیان این که درآمد صدقات طی سال گذشته نسبت به دوره سالانه قبل از آن ۲۲ درصد رشد داشته است گفت: کل درآمد مشارکت های مردمی ۳۲ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال بوده است که رشد آن نسبت به سال قبل ۴۹ درصد بوده است.

خبر طبس: رئیس کمیته امداد طبس با بیان این که درآمد صدقات طی سال گذشته نسبت به دوره سالانه قبل از آن ۲۲ درصد رشد داشته است گفت: کل درآمد مشارکت های مردمی ۳۲ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال بوده است که رشد آن نسبت به سال قبل ۴۹ درصد بوده است.

به گزارش خبر طبس، رئیس کمیته امداد طبس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نهاد از سال ۱۳۷۰ کمک به ازدواج و تهیه جهیزیه نوعروسان مورد حمایت را جز برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است که در این رابطه طی سال گذشته به ۱۱۶ زوج کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه پرداخت شده که مبلغ یک میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال هزینه گردیده است.

وی طرح‌ها و فعالیت‌های که جهت خودکفایی مدد جویان را یکی از اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات نهاد کمیته امداد دانست و گفت: در این راستا فعالیت‌های این نهاد در زمینه خودکفایی حول چند محور متمرکز می‌باشد که از جمله آن شناسایی مددجویان مستعد خودکفایی و تعیین درجه مهارت توان اجرایی آن‌ها، رسیدگی و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقا سطح آگاهی‌های لازم برای جذب مددجویان آموزش دیده را می‌توان نام برد.

وی اضافه کرد: از دیگر محور‌ها، کاریابی برای مددجویان آماده به کار و ایجاد زمینه لازم برای جذب مددجویان آموزش دیده، ایجاد فرصت‌های شغلی برای ممدجویان مستعد از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان، تامین فضای خودکفایی و ایجاد زمینه دریافت وام توسط زنان روستایی سرپرست خانوار برشمرد.

رفیعی بیان کرد: کل خانوار تحت حمایت طرح‌های خودکفایی هزار و ۷۸۳ خانوار در قالب ۴هزار و ۲۸۴ نفر است و تعداد وام پرداختی امدادی و بانکی ۴۱۴ مورد به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال است.

رئیس کمیته امداد طبس تعداد پرونده‌های وام اشتغال در نوبت معرفی به بانک ۳۴۰ مورد به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال، تعداد معرفی شده به بانک ۱۷۶ مورد به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال و تعداد پرونده وام جهت مشاغل خانگی در نوبت معرفی به بانک ۱۲۱ مورد به مبلغ ۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و تعداد معرفی شده به بانک ۱۵۳ مورد مبلغ ۵ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برشمرد.

وی گفت: تعداد خانوار خودکفا شده ۱۸۹ خانوار و تعداد افرادی که دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای گذرانده‌اند ۷۷۶ نفر که ۳۶ هزار و ۱۷۵ نفر ساعت می‌باشد.

رفیعی در خصوص تامین مسکن مددجویان گفت: این نهاد مسئله تامین مسکن مددجویان و نیاز به سرپناه و محلی امن برای آسایش و گذران زندگی را همواره مدنظر داشته و در کنار سایر خدمات در این خصوص فعالیت و خدمات قابل توجهی داشته است.

وی به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: احداث مسکن شهری از محل منابع دولتی ۲ مورد مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و تاکنون ۲۵۰ واحد مسکونی جهت مددجویان احداث گردیده است.

وی ادامه داد: تکمیل و بازسازی مسکن شهری و روستایی از محل منابع دولتی ۳۳ مورد به مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال، تعمیرات واحد‌های مسکن و شهر‌سازی و روستایی از محل منابع دولتی ۲۳ مورد به مبلغ ۷۸ میلیون ریال و تکمیل و بازسازی مسکن شهری و روستایی از محل منابع درآمدی ۲۷ مورد به مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال است.

وی افزود: تعمیرات مسکن شهری و روستایی از محل منابع درآمدی ۱۷ مورد به مبلغ ۶۷ میلیون ریال و جمع کل تکمیل و بازسازی مسکن شهری و روستایی از محل منابع دولتی ۶۰ مورد به مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال است.

رفیعی جمع کل تعمیرات مسکن و روستایی از محل منابع دولتی را ۴۰ مورد به مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال و سهمیه اعتبار معوق روستایی ۱۲۰ مورد به مبلغ ۶۳۹ میلیون ریال برشمرد.

وی در مورد برنامه پرداخت وام‌های ضروری به نیازمندان گفت: این نهاد به منظور گشایش مشکلات کاری و زندگی مردم نیازمند در حد توان و امکانات خود اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه می‌نماید که در این رابطه طی سال گذشته ۳۵۸ مورد وام به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال پرداخت نموده است.

وی افزود: تعداد صنادیق صدقات اعم از کوچک، متوسط و بزرگ ۱۸ هزار و ۸۷۷ عدد می‌باشد که نسبت به خانوار شهرستان ۹۶ درصد از خانوار‌ها دارای صندوق صدقات می‌باشند.

رفیعی گفت: درآمد صدقات طی سال گذشته ۴ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۴۶۸ هزار ریال بوده که نسبت به دوره سالانه قبل از آن ۲۲ درصد رشد داشته است و کل درآمد مشارکت‌های مردمی ۳۲ میلیارد و ۹۳ میلیون و ۴۸۸ هزار ریال بوده است که رشد آن نسبت به سال قبل ۴۹ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: سرانه درآمد شهرستان نسبت به جمعیت بر اساس هر نفر ۴۸۰ هزار ریال در حالی که درآمد سرانه درآمد در استان بر اساس هر نفر ۲۴۰ هزار ریال و در کشور درآمد سرانه هر نفر ۱۹۰ هزار ریال است که نشانگر حسن توجه و اعتماد همشهریان به امداد می‌باشد.

وی تاکید کرد: رشد درآمدهای مردمی شهرستان در سه ماهه اول سال ۹۳ نسبت به سه ماهه سال گذشته که از مبلغ ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال به مبلغ ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که ۳۲۰ درصد رشد داشته است و درآمد صدقات بر همین اساس ۲۸ درصد بوده است.

رفیعی درباره عملکرد کمیته امداد در ماه مبارک رمضان سال ۹۳ خبر داد و گفت: ستاد ماه مبارک رمضان با مدیریت مدیر شهرستان و تقسیم شرح وظایف افراد ستاد تشکیل شد.

وی گفت: جلسه دعوت از خیرین جهت دریافت مساعدت افطاری مددجویان در ماه مبارک رمضان برگزار گردید که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نقدی و غیر نقدی مساعدت گردیده است.

رئیس کمیته امداد طبس خاطر نشان کرد: موسسه خیریه انصار الحجه جهت مساعدت محرومین و توزیع یک تن و دویست کیلو گوشت به ارزش ۲۳۰ میلیون ریال همکاری شده است.

وی افزود: توسط دفتر مقام معظم رهبری ۱۵ میلیون ریال جهت افطاری ۶ هزار نفر از نیازمندان و اطعام محرومین توسط امداد تاکنون ۱۹ هزار نفر مساعدت نموده‌اند.

رفیعی گفت: توافقنامه‌ای با موسسه دانش بنیان تهران جهت مساعدت به دانش آموزان ایتام و همچنین توافقنامه با اتاق بازرگانی ایران جهت مساعدت کلیه دانش آموزان محروم انجام شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح مفتاح الجنه در کلیه ایام ماه مبارک رمضان و سرکشی از ۵۶ خانوار نیازمند که توسط مسئولین و خیرین شهرستان انجام شد که مبلغ ۱۰ میلیون ریال به هر خانوار مساعدت گردیده است.

وی گفت: برپایی و ایجاد پایگاه‌های جمع آوری کمک برای مردم فلسطین در روز قدس و دریافت فطریه و کفاره همشهریان عزیز از جمله برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =