اولین چهار راه ترافیکی هوشمند طبس به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار طبس از اجرایی شدن طرح تبدیل میدان قدس به چهار راه ترافیکی هوشمند خبر داد و گفت: نماد قدس در گوشه میدان فعلی و در سمت ایستگاه برداشت آب نصب و این چهار راه تحت عنوان چهار راه قدس معرفی خواهد شد.

خبر طبس: شهردار طبس از اجرایی شدن طرح تبدیل میدان قدس به چهار راه ترافیکی هوشمند خبر داد و گفت: نماد قدس در گوشه میدان فعلی و در سمت ایستگاه برداشت آب نصب و این چهار راه تحت عنوان چهار راه قدس معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، شهردار طبس در مصاحبه با خبرنگار خبر طبس از اجرایی شدن ایجاد اولین چهار راه ترافیکی هوشمند در طبس خبر داد و اظهار کرد: در جلسه شورای ترافیک شهرستان میدان قدس طبس یکی از نقاط حادثه خیز تشخیص داده شد و تصمیم بر تبدیل این میدان به چهار راه گرفته شد.

وی گفت: تبدیل میدان قدس به چهار راه ترافیکی هوشمند در راستای کاهش خطرات و حوادث در این میدان اجرایی خواهد شد.

اشرفیان افزود: ابتدا نمادی زیبا برای قدس طراحی و در سمت ایستگاه برداشت آب در گوشه میدان فعلی نصب و سپس عملیات تبدیل میدان به چهار راه آغاز خواهد گردید.

وی در خصوص نام چهار راه تصریح کرد: این چهار راه تحت عنوان چهار راه قدس معرفی خواهد شد.

36 دیدگاه دربارهٔ «اولین چهار راه ترافیکی هوشمند طبس به بهره‌برداری می‌رسد;

  1. کلا فکر کنم این نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد طبس بیکاره و همه چیز رو هم میدونه . برای هر پیامی هم کامنت گذاشته . خدا کنه دانشگاهها سریعتر باز بشه مردم از این بیکاری در بیان

    1. خانم این بیکاری نیس
      اینجا صحبت از پشرفته شدن و انظباط شهر هست
      متاستفانه نه تنها شما بلکه خیلیا تفکر شما دارن
      وهمین باعث شده طبس به این حال بیوفته
      که به لطف شهردار محترم وشورای عزیز
      طبس رو به پیشرفته

  2. دوستان عزیز که به گفته ناشناس در بار ه میدان در بحث شهر سازی انتقاد می کنید چند تا موضوع متذکر می شوم
    ۱- میدان به جایی می گویند که مردم در آن اجتماع می کنند
    ۲- به گفته هنارد(دانشمند فرانسوی -فلکه انار ) بجای میدان می تواند فلکه باشد
    ۳- میدان نباید در وسط خیابان باشد میتواند کنار خیابان باشد
    ۴- میدان می تواند به اشکار مختلف باشد لازم نیست حتما دایره باشد

    منبع :کتاب سیر اندیشه ها در شهرسازی
    مولف دکتر جهانشاه پاکزاد

    1. طبس که نه اما سایت سایت زلزله‌نگاری جهانی از احتمال یک زلزله نسبتاً بزرگ در ۴۸ ساعت آینده در ایران خبر داده و مکانش رو دقیق نگفته.
      منبع خبرش دانا هست:
      http://www.dana.ir/News/131332.html
      و منبع دانا سایت زلزله‌نگاری جهانی هست به این آدرس:
      http://www.world-earthquakes.com/index.php?option=hist&zone=IRAN

  3. باتشکر از دست اندرکاران سایت طبس نیوز که نظرات وپیشنهادات کاربران وهمشهریان را به کوش مسئولین می رسانند . از شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر خواهشمند است درمورد خیابان شهید منتظری چهارراه نانوایی سنگک (چهار راه بسیج) سریعتر اقدامات لازم را مبذول فرمایند تا وضعیت احداث میدان در این مکان مشخص شود. با سپاس.

    1. اونجا خیلی شلوغه باید چراغدار بشه
      و دوربین نصب بشه
      به امید پیشرفت شهر

      1. می شه این نماینده دانشجویان خودشو معرفی کنه اخه دانشگاه که تعطیل شده پس ایشان از طرف کی حرف می زنه؟

        1. ایشان خودشان را معرفی میکنند اعلام بکنند که پسر هستند یا دختر ؟ سنشان و نوع تاهل شان هم توضیح دهند .

          1. بگذارید گمنام بمانم
            من برای برداشتن میدان
            خیلی کارها کردم
            امیدوارم شهروندان قدر شهدار محترم و شورا بدانن
            و فرهنگ ترافیک را بشناسند واقعا مشکل اساسی هستش
            دانشگاه مخصوص سه ماه که نیست
            بنده به شما توصیه ای دارم که هم
            به اطلاعاتتان اضاف شودفرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دانشجو به شما توصیه میکنم

    2. یکی از دوستان درمطلب دیگری نوشته بود که اصل شهرسازی امروزی این است که نباید میدان ساخت می خواستن بدانم که ایشان مدرک شهرسازی داشتند؟ چون مهندسان شهرداری که قصد دارند چهارراه دشت قران را میدان کنند اگه تونستند به ایشان بگین یک سری به شهرداری بزنه شاید استخدامش کردند

  4. با سلام خدمت شهردار محترم وپرتلاش شهرمان وهمچنین اعضای محترم وخدوم شورای شهرهمیشه سبز طبس. به استحضار می رساند باتوجه به شروع به ساخت واحداث هیئت علی اکبری در کوچه ی شهید موذنی در ۲۴متری بازک ورفت وآمد وتردد هیئت های مذهبی در آینده ی نزدیک به این مکان خواهشمند است درصورت امکان کوچه شهید مؤذنی را از وسط زمین های معروف به مشک آبی (مشکوی) تا بلوار ۲۴متری شهید باهنر امتداد داده تادرآینده رفت وآمد هیئت ها آسان شده واز ترافیک وسردرگمی مردم جلوگیری گردد. خداوند در دنیا وآخرت اجر وپاداش بی شما ر به شما عطا فرماید.

  5. با سلام

    در شهر کوچک ما مردم علاقه زیادی به ” مدرنیته ” دارند این موضوع هم قابل اثبات هست همین که برای یک چراغ راهنمایی ۱۴ دیدگاه ثبت می شه حاکی از همین واقعیت هست !
    ولی واقعیت دیگه ای هم هست که مردم شهر کوچک ما پس از پذیرفتن جامعه جدید اون رو به به چالش می کشند یعنی ” اکثراً ” با چراغ راهنمایی موافق هستند، ولی درست چند روز پس از اجرا بیشتر این موافقان می گویند ” مَ خواس چه کُنه ” مگر اینکه موضوع کاملاً براشون جا بیفته یا ضرورتش احساس بشه. بهتره واسه چنین موضوعاتی آقای فردوس حشمت بیاد و به تک تک ما بگه افتاد !
    یک نکته جالب دیگه اینکه اگه به موافقان بعداً مخالف بگویند در شهر فردوس یا بشرویه ۵ تا چراغ راهنمائی هست و مقایسه صورت بگیره خودشون رو به ۶ تا چراغ مجهز می کنن و بعدش هیچ حرف و حدیثی هم نیست ! :)

    تا سلام

  6. با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شهردار گرامی خواهشمندم اطلاع رسانی کنی که در بلوار شهید رجای چندتا سرعتگیر نصب بشه مخصوصا جلو مسجد الرسول که هرشب که مراسم داریم ماشین موتور به سرعت رد میشن خب جلو مسجد هست اگر خدای نکرده بچه ای از مسجد بیرون بیاد دچار فاجه ای میشه خواهشمندماطلاع رسانی فرماید باتشکر از سایت خوب تان

  7. برداشتن میدان کار اشتباهی است . طبسیها فرهنگ چهارراه و چراغ قرمز رو ندارن . و در ضمن ترافیک زیادی هم در شهر نداریم . سرعت موتوریها و ماشینها در طبس زیاده . قبل از میدان با چند سرعتگیرمشکل حل می شود .آقایی که فرمودند در در شهرسازی میدان معنا ندارد باید بگم ایشان تخصصی در این رابطه ندارند ؛ اتفاقا کلی رابطه استاندارد برای طراحی میدان داریم . با ایجاد چهارراه فقط آمار تصادفات را بالا می برید . این خط و این نشانه

    1. جواب شما رو در کامت قبلی دادم
      متاسف شدم کهشما چنین نظری داشتید و خودتونو جای کارشناس گذاشتین کافیه یه ساعت تشریف ببرین تا از مشکلات متوجه بشین
      و باید فرهنگسازی بشه تا مردم با فرهنگ بشن و از یه جا باید شروع بشه
      نکنه شما از اون سرگردی که موی خودشو
      مثل لباسش سفید شده کارشناس عالی بیرجند بهتر میدونید
      یااز کارشناسان یا از مردمی که عاجزانه میخان برداشته بشه
      ؟؟؟

      1. عزیز دانشجو برو اول درست رو تموم کن بعد برای یک کارشناس ارشد تاسف بخور . مشکل شما دانشجویان اینه که فکر میکنید همه چیز رو میدونید . من نظرآن کارشناس رو تایید می کنم . مدتی در میدان قدس چراغ قرمز بود ولی هیچ تاثیری در کاهش ترافیک نداشت که برعکس یک تصادف هم داشتیم .الان در بسیاری از قسمتهای جدید التاسیس و با حجم ترافیک بسیار بیشتر در مشهد میدان تعبیه شده است . حتما در شهر مشهد هم کارشناس شهرسازی ندارد و باید از دیدگاه شما دانشجوی همه چیز دان استفاده گردد.

        1. اگه شما تحصیل کرده بودین
          میفهمیدد اون موقع میدان بود
          و مشکلاتی داشت ولی الان چهار راه میخاد بشه
          اون مدیری که به شما سیکل داده بهتون گفته میدان با چهار راه فرق دارد
          میدان های مشهد بزرگ است
          ونمیتوانید میدان قدس و میدان واعظ رو با میادین سپاد و… مقایسه کرد به امید بافرهنگ دار شدن همه طبسیا از جمله بنده حقیر و شخص شما

    2. درجواب فردی که خودت را کارشناس ارشد شهرسازی معرفی کرده ای حیف از مدرکی که داری و توهین به همه ی شهر وندان طبسی کرده ای وقتی خودت فرهنگ درست حرف زدن را نداری نمی خواهد نظر کارشناسانه بدهی ومردم را بی فرهنگ جلوه نمایی. بلانسبت …. !!!..

      1. خلیل جان عزیز ؛ کجای حرف این کارشناس توهین بود . ما که طبسی هستیم میدونیم که راست میگه دلیلش :
        ۱- اولا هرجا کار داشته باشیم وا میستیم حالا میخواد وسط خیابون باشه یا نه
        ۲- موتورامون شبها بدون چراغ حرکت میکنند
        ۳- توی بلوار گلشن با سرعت ۱۰۰ تا میزنن به همدیگه
        ۴- همونطوری از توی فرعی میپیچیم تو خیابون اصلی
        ۵ – همین میدون قدس مدتی چراغ قرمز داشت اصلا کسی پشت چراغ نمی ایستاد
        فکر میکنم شما توی طبسی زندگی نمیکنید .

        1. اولا مشکل اساسی ما طبسیا فرهنگ ترافیکه
          و قبلا میدان بوده قدس که مشکل داشته ولی باچهار راه کردن مشکلات حل میشه
          و نظم حاکم میشه

  8. از مسئولان صاحب ربط به خاطر همت و تلاششون در جهت آبادانی شهر تقدیر و تشکر می کنیم.
    وقتی می بینم ظاهر شهر از اون حالت خمودگی که قبلا بوده خارج شده بیشتر کار خوب شما رو تحسین میکنم.
    ولی با تموم اینها منم در کنار فرمایش های دوستان یکی دو خواسته دارم:
    اول اینکه شما رو به خدا فکری به حال اون میدون کوچکی که اون چراغ گردسوز زیبا گذاشتید بکنید. اونجا وسایل نقلیه ب شکل خیلی خطرناکی ب همدیگه نزدیک میشن ک امکان هر لحظه تصادفشون هست. و با توجه به اینکه یکی از جاهای شلوغ شهر هست اینو میطلبه ک توجه جدی تر بهش بشه.

    دوم مربوط ب این سرعت گیرا هستش ک به نظرم هیچ شهری تا این حد براش سرعت گیر تعبیه نکرده باشن، از همین ۱۲ متری که وارد میشم بارها و بارها باید توقف بکنم که به نظرم با توجه ب خلوت بودنش چندان ضروری ب نظر نمیرسه. البته خدا رو شکر، می بینم ک چندین و چند تا از اینا رو کلا صافش کردید! هر چند باید اشاره کنم ک تصمیم اول رو اینجا اداره راهنمایی و رانندگی میگیره ک با مساعدت همدیگه به هر حال میشه یه خوده تعدیلش کرد.

    اینایی رو که عرض کردم گلایه نبودن بلکه خواهشی هست که بنده از مسئولین صاحب ربط دارم. ضمن اینکه در پایان جا داره تشکر و سپاسی مجدد از تمام زحمات شما داشته باشم. به ویژه اینکه دیدیم اون خیابون استخر فجر رو هم زیباسازی کردید و بلواری رو به اسم “بلوار جوان” نام نهادید. اینکار شما خیلی خوب بود. متشکرم.

    1. سلام
      من به عنوان یک طبسی باید بگم طبق تجربه ای که من دارم سرعت گیرها براساس تجربه راهنمایی ورانندگی از سطح شهر تعبیه شده است هرجا که تصادفی بشه جزو محلهای پرخطر تلقی می شه وباید یک دست انداز اونجا نصب بشه حتی اگر دیگه تصادفی بوجود نیادوتصادف قبلی هم بخاطر سهل انگاری فقط یک نفر بوده و دست انداز بهترین راه کار برای این منظور است فرهنگ سازی گسترده می تواند فرهنگ رانندگی یک شهر رابالا ببرد ولی این مسئله توسط مسئولین به خاطر پرخرج بودن به فراموشی سپرده شده است نصب دست انداز ازبین بردن دوربرگردانها در بلوارهافرهنگ یک شهر رابالا نمی برد تبلیغات واطلاع رسانی مداوم وپیاپی می تواند فرهنگ طبس را نسبت به شهرهای دیگر در سطح عالی برساند چطور در تلوزیون یک کالا درابتدای یک برنامه یافیلم پخش می شود دروسط و اخر برنامه در طول شبانه روز پخش می شود تکرار پخش این کالا انقدر تکرار می شود که تمام جملات ان درذهن ها می ماند حال چرا درعوض تبلیغات وفرهنگ سازی راهنمایی ورانندگی منتظر کشته شدن عزیزان خود ودیگران می شویم

  9. باسلام خدمت اعضا شورای ترافیک طبس ببخشید تاحالا در میدان قدس تصادف وحشت ناکی رخ نداده که شما به عنوان حادثه خیز یاد می کنید شما تمام بریدگیها را که هیچ گونه حادثه نداشته را بسته اید ولی بریدگی جلو فرمانداری که تاحالا چندن فقره تصادف خطرناک رخ داده را نبسته اید این جای تعجب است البته از اقدامات شهردار محترم تشکر می کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. کافیه بری جا میدون وایستی تا ببینی چقد ترافیک و چقد مشکله رد شدن
      که یکی از صاحب نظران پلیس بیرجند
      قبلا تذکر داده بود
      ودرود بر شرف کسانی که چهار راه رو میخان درس کنن
      به چند دلیل
      یکی بدلیل نظم و انظباط
      و هیچ ماشینی هراسان نمیره و رد نمیشه
      چون همینطوری ماشین میاد
      ویکی باید ایثار کنه وایسته
      والا کسی واینمیسته و…
      دلیل دوم
      وقتی کسی نگاه شهری میکنه
      و میبینه چراق راهنمایی داره
      میفهمه که شهره و مثل شهر های دیگس
      نه روستاهاکه همینطوری رد میشن
      درضمن یکی از بستگان ما چند سال پیش تصادف بدی کرد اونجا
      وکم نیس از این نوع
      پس مسافری که رد میشه میفهمه اینحا شهره
      و ما خوشحالیم از این تصمیم
      زیرا اول نظم و انضباط حاکم میشه و بعدی احساس بهمون دست میده که طبس شهر شده

      1. سلام
        خیلی متاسفم که نوشته اید با درست کردن یک چهارراه طبس شهر می شه مگه قبلا شهر نبوده مثل اینکه شما دوست دارید مثلا درتهران زندگی کنید تا بفهمید که شهر جه جایی است مخصوصا طبس که تااستان شدنش چیزی باقی نمانده

        1. به هر حال تا وقتی کسی لباس چیزی نپوشه تشخیص داده نمیشه داماد اگه کت شلوار نپوشع پلیس اگه لباس پلیس شدن نپوشه معلوم نیس
          طبس هم باید چراق قرمز داشته باشع
          تا شهر محسوب بشه از دید مسافران و…
          ودر جواب اون اقا عرض کنم اگه طبسیا فرهنگ
          ترافیک ندارن اینکار باعث میشه تا فرهنگ ترافیک و رانندگی به خورد
          مردم طبس بشه
          واینقد عقب تر از شهرهای دیگه نباشن
          ونکته بعدی مربوط به میدان امام که خیلی بزرگه و باید هرچه زودتر کوچیک بشه و قبلا برنامه ربخته شده
          ولی نمیدونم چرا انجام نمیدن
          ودرستش نمیکنن
          حقیقت اینه این خیابونا واسه بیس سال پیش بوده
          و به همت شهدار فداکار و شورای عزیز
          باید حل بشه چون حجم ماشین ها زیاد شده و طبس نمیتونه این
          همه ماشین و موتور رو با این خیابانها بپذیره
          و نکته اخر چهار راه مشتغران که شهداری پیگیر تخریب نانوایی بود
          الان متاستفانه فراموش کرده و بی توجه هست و کارها به
          سرعت انجام نمیشه و بکی از واجباته
          که چراغ دار بشه اونجا
          نظرم برابنه که شهدار محترم وشورای عزیز تندیسی از هواپیما یا.، در یکی از میادین یا ورودی شهر درس کنن
          تا یاد وخاطره عزیزان هوایی زنده باشه
          با ارزوی سلامتی برای تمامی زحمتکشان

          1. نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد
            ۱- نپوشع غلطه = نپوشه
            ۲- نیس اشتباهه = نیست
            ۳- چراق اشتباهه مجید جان + چراغ
            ۴- شهداری نه = شهرداری
            ۵- کلا ادبیات نوشتاری شما محاوره ایست
            در آخر یاد یک جک افتادم : یک جمله سه حرفی که سه تا دروغ داشته باشه : طرف میگه : دانشگاه آزاد اسلامی

          2. بنده با سرعت تایپ میکنم و با موبایل
            ولی ای کاش جای غلط گیری متن من
            کارهای ترافیکی و فرهنگمون درس کنیم خیلی بهتره اینجور
            ممنونم از گوشزدتان

    2. اتفاقا شاید شما از بی خبران هستید تا کنون تصادفات وحشتناکی اتفاق افتاده که در هردوره برای تبدیل میدان به چهارراه اقداماتی درحدتصمیم گیری انجام می شد ودیگر به دست فراموشی سپرده می شد. امیدواریم این بار با توجه به درایت شهردار محترم و برخی از اعضای محترم شورای شهر این پروژه هرچه سریع ترآغاز وبه اتمام رسد.

  10. از شهردار محترم خواهشمندیم باهمکاری با اداره راه واستان قدس ورودی طبس از سمت اصفهان ویزد وایستگاه راه اهن را که غیر استاندارد وحادث خیز است به یک تقاطع غیر همسطح شکیل تبدیل کند وفکری هم به حال ورودی طبس از سمت بشرویه بردارند

    1. دقیقا باید پبگیری کنن خیلی وحشتناکه جا راه اهن
      ویک نفر کشته شد اقای حسنی
      من پارسال پیگیر شدم
      پلیس راه میگفت مربوط وزرات راهه
      وزارت راه میگفت راهنمایی رانندگی
      و….
      امیدوارم باهمدلی مسولین هرچه سریعتر
      این کشتارگاه مرگ درست بشه

  11. اصلا در بحث شهر سازی میدان معنا ندارد امیدوارم شهردار طبس در زمان خدمتش بتواند بیشتر میادین شهر که غیر کاربردی می باشد حذف مند -بعنوان نمونه ازورودی شهر از سمت فرودگاه تا باغ گلشن چند تا میدان وجود دارد که بجز هزینه گزافی که دارد هیچ کاربرد دیگری ندارد شهرداری بیاید بجای احداث میدان فضای سبزش را بیشتر کند

    1. ناشناس محترم
      بحث احداث فضای سبز یک موضوع است و حل مشکلات ترافیکی شهر یک موضوع دیگر.دوتا مقوله جدا از هم که من عامی هم میدانم که هیچ وقت با احداث فضای سبز بیشتر مشکلات ترافیکی سطح شهر از بین نخواهد رفت.
      پس شما که علی الظاهر صاحب نظر در مقوله شهرسازی میباشید به جای خرده گرفتن بهتر است راهکار عملی پیشنهاد دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =