نخستین مرکز مشاوره تخصصی کودک استان در طبس افتتاح شد

معاون اداره بهزیستی شهرستان طبس در مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره روانشناختی تخصصی کودک و نوجوان استان در طبس گفت: این مرکز از طریق بخش غیر دولتی دایر شده و دارای دو نفر کارشناس ارشد روانشناختی و یک نفر کارشناس مددکاری اجتماعی است.

خبر طبس: معاون اداره بهزیستی شهرستان طبس در مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره روانشناختی تخصصی کودک و نوجوان استان در طبس گفت: این مرکز از طریق بخش غیر دولتی دایر شده و دارای دو نفر کارشناس ارشد روانشناختی و یک نفر کارشناس مددکاری اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس معاون اداره بهزیستی شهرستان طبس در مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره روانشناختی تخصصی کودک و نوجوان استان در طبس گفت: این مرکز از طریق بخش غیر دولتی دایر شده و دارای دو نفر کارشناس ارشد روانشناختی و یک نفر کارشناس مددکاری اجتماعی است.

جعفر فولادی‌مقدم به بیان اقدامات این مرکز پرداخت و افزود: در شهرستان طبس چهار مرکز مشاوره به نام‌های آفرینش، اندیشه، جلالی و پویش فعالیت دارند که هر کدام بطور میانگین ۲۵ مراجعه کننده در هر ماه دارند.

وی اضافه کرد: در سال قبل ۵۰ درصد از مراجعه‌کنندگان و افراد نیازمند مشاوره از یاری برگ استفاده کرده‌اند و این اداره آمادگی همکاری با تمام ادارات را دارد تا مردم از سلامت روان مناسبی بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است این مرکز با مدیریت کاظم طالب‌زاده ثانی واقع در طبس، خیابان شهید بهشتی جنوبی، خیابان مجتهد نجفی، جنب اداره زندان، بعدازظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پاسخ‌گوی مراجعان است.

همچنین از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۰۳۵۳۴۲۲۷۸۳۵ و ۰۹۱۳۹۵۴۵۵۱۲ و ۰۹۱۳۹۵۳۴۲۵۹ امکان کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت نوبت وجود دارد.

فعالیت ۴۳ مرکز ترک اعتیاد در خراسان جنوبی

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: خدمات بهزیستی صرفاً برای مددجویان حمایتی رایگان است و برای عموم مردم با توجه به نیازمندی خدمات ارائه می‌کنند اما مراکز روانشناسی هزینه اقدامات را از مردم دریافت می‌کنند و مردم می‌توانند با دریافت یاری برگ از تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی برخوردار شوند.

وی با بیان این که درمان اعتیاد در مراکز سرپایی و کمپ‌ها صورت می‌گیرد گفت: تعداد ۴۳ مرکز در زمینه پیشگیری از اعتیاد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

شیخانی افزود: حوزه پیشگیری منحصر به گروه خاصی نیست و تمام افراد که نیاز به مشاوره و ارتقای سطح سلامت روانی – اجتماعی داشته باشند می‌توانند خدمات دریافت کنند.

وی در خصوص خط مشاوره تلفنی بهزیستی گفت: بعد از الحاق شهرستان به استان خراسان جنوبی نیز در چند روز گذشته خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ راه‌اندازی شده است که از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ شب مردم می‌توانند تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوند.

وی افزود: خط مشاوره ۴۳۹۵۴ با همکاری اداره کل کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده و خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ با اعتبار ۷۰۰ میلیون در سال در بحث درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد فعالیت می‌کند.

شهرام شیخانی به بیان سایر اقدامات و فعالیت‌های حوزه پیشگیری پرداخت و گفت: تست نوزادان و غربالگری کودکان سه تا شش سال و غربالگری قبل از دبستان در این مرکز انجام می‌شود و کلاس‌های آموزشی زوج‌های جوان و زندگی خانواده و آموزش‌های محیط کار از دیگر فعالیت های این حوزه است که نیاز به همکاری ادارات و دستگاه‌های مختلف در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه از اداره زندان شهرستان طبس بازدید کرد و گفت: با توجه به درخواست اداره زندان شهرستان طبس دوره‌های آموزشی مهارت کنترل خشم، مهارت‌های زندگی و آمادگی پیش از ازدواج برای سربازان و مددجویان این نهاد بزودی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 3 =