طبس، سومین شهرستان با آمار بیشترین طلاق در استان

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق استان مربوط به شهرستان بیرجند با ۱۶۶ رویداد بوده است، افزود: در چهار ماه نخست امسال ۴۵ واقعه طلاق در قاین، ۳۱ مورد در طبس، ۱۱ مورد در شهرستان نهبندان و ۳۰ واقعه طلاق در شهرستان فردوس ثبت شده است.

خبر طبس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق استان مربوط به شهرستان بیرجند با ۱۶۶ رویداد بوده است، افزود: در چهار ماه نخست امسال ۴۵ واقعه طلاق در قاین، ۳۱ مورد در طبس، ۱۱ مورد در شهرستان نهبندان و ۳۰ واقعه طلاق در شهرستان فردوس ثبت شده است.

به گزارش خبر طبس به نقل از خبرگزاری مهر، علی ‌پورحسین پیش از ظهر سه‌شنبه در نشستی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: ۳۱۹ واقعه طلاق در ادارات ثبت احوال استان طی چهار ماه نخست امسال ثبت شده است.

وی بیان کرد: از مجموع طلاق‌های ثبت شده ۲۲۹ واقعه طلاق در مناطق شهری و ۹۰ رویداد طلاق در مناطق روستایی استان اتفاق افتاده است.

پورحسین با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق استان مربوط به شهرستان بیرجند با ۱۶۶ رویداد بوده است، افزود: در چهار ماه نخست امسال ۴۵ واقعه طلاق در قاین، ۳۱ مورد در طبس، ۱۱ مورد در شهرستان نهبندان و ۳۰ واقعه طلاق در شهرستان فردوس ثبت شده است.

۲۷۸۸ واقعه ازدواج در خراسان جنوبی ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت همچنین دو هزار و ۷۸۸ واقعه ازدواج نیز به ثبت رسیده است.

پورحسین بیان کرد: از مجموع ازدواج های ثبت شده یک‌هزار و ۶۷۲ مورد در مناطق شهری بوده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت یک‌هزار و ۱۱۶ مورد ازدواج نیز در مناطق روستایی استان به ثبت رسیده است.

پورحسین گفت: بیشترین آمار ازدواج ثبت شده نیز با یک‌هزار و ۶۲ واقعه در شهرستان بیرجند صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های قاین ۴۸۶ مورد ازدواج، طبس ۲۶۸ مورد، نهبندان ۱۸۶ مورد و فردوس ۱۸۵ واقعه ازدواج در این مدت به ثبت رسیده است.

پورحسین اظهار کرد: در برابر هر ۸.۷ واقعه ازدواج در استان، یک واقعه طلاق در چهار ماه نخست سال جاری ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: در این بازه زمانی نسبت ازدواج به طلاق در استان حدود ۸۰۷ بوده است.

7 دیدگاه دربارهٔ «طبس، سومین شهرستان با آمار بیشترین طلاق در استان;

  1. به نام خدا.ظاهراً و بر اساس نظرات و دیدگاه ها، آنچه اصلاً باعث طلاق نمی شود ،: گرانی ، بیکاری و اعتیاد است. و آنچه بنظر خیلی ها من جمله ” آقای هادی ” عامل اصلی است ، ماهواره است. ماهواره یک واقعیت ارتباطی است که البته تبعات بدی هم دارد. ولی مقابله با کانالهای نا مناسب و بد ( بد اخلاقی – بد سیاسی – بد اجتماعی ) با نفرین و ناسزا و …امکان پذیر نیست و به جایی نمی رسد.مسایل و مشکلا تی از این دست ( مانند طلاق ) احتیاج به آسیب شناسی علمی دارد من اجازه میخواهم که دیدگاه قبلی ام که در خبر(تاثیر مخرب استفاده از شبکه های ماهواره ای در شهرستان طبس ) که در سیزدهم مرداد نوشته بودم را مجدداً تقدیم دارم..
    ***بسم الله الرحمن الرحیم.آن قسمت از مطلب که راجع به ماهواره و تبعات آن است کاملاً درست است. ولی در مورد اینکه علت همه معضلات و مشکلات موجود که در صدر مقاله آورده اید را صرفاً به آن نسبت دهید، فقط فرافکنی کرده اید و همه میدانیم که از فرافکنی ، بیش از هرکس خودمان ضرر می کنیم. می شود قصه آن دانش آموزی که تنبلی می کند ، درس نمی خواند، دنبال تفریحات سالم و ناسالم خودش است. وقتی هم که نمره نیاورد، میگوید: معلم دشمن من شده است.این فرافکنی است و خودش ضرر می کند . چون هیچوقت مشکلش حل نمی شود.در حالی که اگر آسیب شناسی میکرد و علت های نمره نیاوردنش راپیدا میکرد شاید می توانست مشکلش را حل کند . (حتی اگر معلوم میشد که دشمنی معلم هم بخشی از علت است) . بر هیچکس پوشیده نیست که بسیاری از شبکه های ماهواره ای در توسعه فساد و فحشا و لابد طلاق موثرند.ولی کیست که نداند فقر و بیکاری و گرانی و تورم ودر کنار آن جامعه ای که بشدت طبقاتی شده است ،چه نقشی درهمان فساد و فحشا و طلاق دارد.***

  2. با سلام
    لقمه های حرام آفت خانواده هاست و به دنبال آن بی برکتی و گناه طلاق که سهله اگه همین جور ادامه پیدا کنه باید منتظر حوادث بدتر هم باشین مردم به فکر لقمه حلال باشین

  3. با سلام به نظر من چند علت داره۱-دوری خانواده ها از دین و مسائل دینی۲- استفاده از ماهواره و به دنبال ان سست شدن استحکام خانواده۳- تجملات۴- حمایت زیاد قانون از خانمها۵-مهریه های بالا۶ اعتیاد۷-چشم و همچشمی مخصوصا خانمها۸- نحوه زندگی در فیلم های ایرانی( مثلا فیلم پخش میشه که هنر پیشه با مشکل پرداخت قبض اب رو برو است ولی بهترین لباس- مبل -ماشین و تلویزیون داره خوب خانما هم خوبیهاش رو میبینن و میخوان مثل اون باشن)ولی در مجموع اگر مرد در انتخاب همسر برای فرزندشان دین و دنیا را باهم ملاک قرار دهند مشکلی پیش نمی اید وای به وقتی که ملاک: ماشین-شغل-تیپ

  4. سلام
    نظرات دوستان رو خوندم
    نظرات به جایی بود و درسته که فاصله سن زوج ها بدلیل سطح فکری متفاوت باعث اختلاف میشه یا حتی دوستی های قبل از ازدواج و بی اعتمادی همسر در حین زندگی از دلایل طلاق محسوب میشه.
    اما دوستان عزیز، طبق آمار بیشترین طلاق هایی که در طبس ثبت شده مربوط به خانواده هایی است که در خانه هایه شان ماهواره دارند.
    تا چندسال پیش که ماهواره لعنتی پاش رو تو خونه مردم باز نکرده بود آمار طلاق طبس رو بررسی کنید. وگرنه اختلاف سنی در قدیم هم بوده. مانند پدر و مادر خودم با اختلاف ۷ سال با هم ازدواج کرده اند.
    شما آمار طلاق رو در روستاهایی که دور از شهر زندگی می کنند و از ماهواره هم اطلاعی ندارند بگیرید
    در اسلام طلاق هم جای دارد و این حکم هم شرعا و هم عرفا در قانون اسلام جای گذاری شده. ولی برای وقتی که زندگی به انتهای خط رسیده باشد. نه اینکه تا کسی به همسرش گفت بالا چشت ابریه ، بلند شه بره دادگاه خانواده. در یک خانه، دو نفر با طرز فکر متفاوت و سلیقه متفاوت دارند زنگی می کنند پس اختلاف نظر و دعوای خانوادگی هم وجود داره .
    من یه نصیحت رو از پدر بزرگ خدا بیامرزم به شما می گم که میگفتند: در دعوا یک نفر باید سنگ نیم من بشه ، اگه هر دو نفر سنگ ۵ من باشند دعوا فرو کش نمی کنه، پس در زندگی لازمه که یه نفر غرورش رو بشکنه و کوتاه بیاد زیرا شیطان با غروری که داشت از درگاه خدا رانده شد.
    مگر اسلام میگه که دختر و پسر قبل از ازدواج باید با هم دوست شوند؟ این تفکر تفکر اسلام نسیت بلکه تفکر غربگرایانه است
    عزیزانم ماهواره را دست کم نگیریم.

    اخیرا من شنیدم که برای طلاق مراسم میگیرند (مراسمی مانند عروسی) و همه آشنایان هم بهشون این جدایی رو تبریک میگن.
    حالا خودتون قضاوت کنید و ببینید کجای کاریم.
    این ماهواره است که جدایی یک زن و شوهر و دوستی های قبل از ازدواج رو داره عادی جلوه میده.
    بازم میگم دشمن عاشق چشم و ابروی ما نیست که این همه هزینه میکنه تا ده ها کانل فارسی رو بصورت ۲۴ ساعته پشتیبانی کنه.
    بیایید راه درست را پیدا کنیم. 
    ماهواره= بی بند وباری+ طلاق + پرشدن زندان ها+ هزار کوفت و زهر مار دیگه = جهنم

  5. سلام یکی از دلایل طلاق در طبس دوستیهای جنس مخالفه دختر وپسر باهم دوست میشن طبس شهر کوچیکیه همه زود خبردار میشن و چشم وهم چشمی هم زیاد شده

  6. جوونای شهر ما غمگین و افسرده هستند و این چیزی نیست که بشه راحت کتمانش کرد.
    ب خصوص اونایی که درون شهر زندگی کرده، تحصیل می کنند و یا به کاری مشغولند بیش از همه این ضعف را درک می کنند. بنده به عنوان یک جوان مقیم شهرستان از وضعیت کنونی رضایت خاطر ندارم.
    حالا کسی را در نظر بگیرید که بهترین مدت عمر زندگی خود را (که همان دوره جوانیست) به انزوا گذرانیده و اکنون می خواهد وارد بر زندگی مشترک شود. آیا او خواهد توانست انتظارات طرف مقابل را پاسخ دهد؟ و آیا او آن چنان پیشینه ی مسرت بخشی دارد که بتواند آن را با شریکش تقسیم نموده و موجبات رضایت او را فراهم آورد؟ من نمیگویم این تمام آن چیزیست که منجر به بروز طلاق می شود. نه! اما فکر می کنم می تواند عامل مهمی باشد. جامعه ای که بتواند عامل های شاد کننده را در بین آحادش گسترش دهد آسیب های کمتری را به خود خواهد دید. ما نباید از دین، غمکده بسازیم باید آنقدر به نشاط های دینی اشاره کنیم تا جوان ما فکر نکند او فقط محض اندوه پا به عرصه ی هستی نهاده است.

  7. سلام از دلایل مهم و اساسی در افزایش طلاق در شهرستان فاصله سن دوزوج می باشد بعضا خودم دیدم دختر راهنمایی رو دادن به پسر فارغ تحصیل شده اخه این جور در میاد؟مطمعن باشیدد بقیه مساعل قابل حل میباشد ولی این موذئ باعث میشود تا بالخره اختلاف شدید سنی بروز مشکلات روانی برای طرفین دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 14 =