آیین غبار روبی و عطر افشانی امام‌زاده حسین‌بن‌موسی(ع) زرگ برگزار شد

آیین غبار روبی و عطر افشانی مضجع شریف امامزاده حسین‌بن‌موسی(ع) زرگ طبس برگزار گردید.

خبر طبس: آیین غبار روبی و عطر افشانی مضجع شریف امامزاده حسین‌بن‌موسی(ع) زرگ طبس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، به گفته حجت‌الاسلام سیدمحمود رحیمی عضو هیات امنای بقعه شریف امام‌زاده حضرت حسین‌بن‌موسی(ع) زرگ طبس با همکاری اداره اوقاف وامور خیریه طبس آیین معنوی غبار روبی و عطر افشانی این امام‌زاده(ع) برگزار گردید.

حجت الاسلام رحیمی افزود:هم زمان با این مراسم برنامه‌هایی از جمله پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش آوای روح‌نواز نقارخانه، مداحی، قرائت زیارت‌نامه مخصوص امامزاده انجام شد.

گفتنی است امامزاده حضرت حسین‌بن‌موسی(ع) زرگ طبس در زمانی که امام رضا(ع) در ایران بودند ایران را نسبت به مدینه جای امنی می‌پنداشتند و لذا با حدود ۴۵۰ نفراز علویین و سادات و امامزادگان، خاصه اولاد و نوادگان امام موسی‌بن‌جعفر(ع) از مدینه راهی ایران می‌شوند.

اما موقعی به ایران می‌رسند که امام رضا(ع) به شهادت رسیده بودند و حکم دستگیری این ۴۵۰ نفر نیز توسط مامون خلیفه عباسی صادر می‌شود.

لذا این امامزاده غریب به اتفاق چند عزیز دیگراز فرزندان پاک حضرت فاطمه زهرا(س) مانند(امامزاده علی، امامزاده فشاه، امامزاده ازمیغان، امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهر طبس) به شهرستان شیعی طبس آن روز پناهنده می‌شوند که متاسفانه در عملیات تعقیب و گریز عمال مامون در کوه‌های طبس در مکانی که امروزه به «زرگ» معروف است مظلومانه و غریبانه به شهادت می‌رسند.

متاسفانه تنها چشمه آب آشامیدنی روستای زرگ در زلزله هولناک سال ۱۳۵۷ طبس کاملاً خشکیده شد و ساکنان زرگ ناخواسته آواره دیگر دیار شدند اما با نذورات و کمک‌های زوار، خیرین و نیز خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز بر امکانات رفاهی این بقعه افزوده شده است و اگر بزرگ‌ترین مشکل آن یعنی آسفالت ۳ کیلومتر راه اختصاصی آن حل شود رضایت‌مندی زوار این امام‌زاده(ع) را به دنبال خواهد داشت.

منبع: zerg-tabas.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + نوزده =