۳۹۲۶ تن محصولات کشاورزی از کشاورزان طبس خریداری شد/ فروش ۱۸ میلیون لیتر مواد سوختی

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان طبس گفت: این اداره از شهریور پارسال تا شهریور امسال ۳۹۲۶ تن انواع محصولات کشاورزی را به صورت تضمینی یا توافقی از کشاورزان شهرستان طبس خریداری کرده است.

خبر طبس: رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان طبس گفت: این اداره از شهریور پارسال تا شهریور امسال ۳۹۲۶ تن انواع محصولات کشاورزی را به صورت تضمینی یا توافقی از کشاورزان شهرستان طبس خریداری کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، فرج‌اله رمضان‌پور به ارائه گزارش عملکرد یک ساله اداره تعاون روستایی شهرستان طبس پرداخت و اظهار داشت: از شهریور ۱۳۹۲ تا شهریور ۱۳۹۳ مقدار ۳۹۲۶ تن محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، ذرت، گل زعفران، سیر خشک و… به صورت تضمینی و توافقی توسط این اداره خرید و فروش شده، که از این مقدار ۲۰۶۲ تن گندم به صورت تضمینی خریداری و تحویل سیلوی استان خراسان جنوبی شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۱۵۰۰ تن کود شیمیایی و ۶۷ تن بذور اصلاح شده، تهیه و بین کشاورزان شهرستان طبس توزیع، و ۳۰ تن سبزی خشک نیز توسط کارخانه سبزی خشک‌کنی اتحادیه تعاون روستایی شهرستان طبس بسته‌بندی شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان طبس افزود: تأمین آب مورد نیاز دامداران به‌وسیله تانکر آبرسانی سیار، تهیه و توزیع ۲۲۰۰ تن علوفه دامی بین دامداران، اصلاح نژاد دام سبک، و توزیع ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی گرمابی و سردابی نیز از دیگر اقدامات اداره تعاون روستایی شهرستان طبس طی یک سال گذشته است که توسط شرکت تعاونی کشاورزی دامداران این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: از شهریور ۱۳۹۲ تا شهریور ۱۳۹۳ مقدار ۱۸ میلیون لیتر مواد سوختی شامل نفت سفید، نفت گاز، و بنزین تهیه و توسط ۴۶ فروشندگی مواد نفتی، یک واحد جایگاه توزیع مواد سوختی و دو واحد فروشندگی متمرکز در سطح شهرستان طبس توزیع و از فروشندگی‌های برتر مواد سوختی این شهرستان هم تجلیل شده است.

رمضان‌پور گفت: تهیه و توزیع کالاهای اساسی و معیشتی توسط مراکز عرضه و فروشگاه‌های مصرف شرکت‌های تعاونی روستایی در سطح شهرستان طبس به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، توزیع ۵۸۷۰ مورد سبد کالا در سطح شهرستان طبس، شرکت اتحادیه و تعاونی کشاورزان در نمایشگاه پاییزه و ضیافت طبس، و تهیه و توزیع ۱۸۴ بسته امنیت غذایی برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی توسط تعاونی روستایی عشق‌آباد نیز از دیگر اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته است.

وی یادآور شد: همچنین طی این مدت ۶۰۰۰ تن آرد خام روستایی، عشایری و خبازی توسط اتحادیه و شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان طبس حمل و توزیع شده و ۸۴۵ مورد بیمه روستاییان و عشایر هم توسط شرکت‌های تعاونی تولید روستایی بهار کویر و منتظریه ثبت‌نام یا تمدید شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان طبس اضافه کرد: نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس نیز طی یک سال گذشته ۴۵۰ مورد پروانه در زمینه‌ی کشاورزی و دامداری را صادر و ۱۵۱ مورد پروانه را تمدید کرده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی گلشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =