کار برداشت خرما در شهرستان طبس آغاز شد

سرپرست معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر سطح زیرکشت نخیلات در این شهرستان را ۱۷۴۵ هکتار اعلام کرد وپیش بینی نمود ازاین سطح بیش از ۳۵۰۰ تن خرمای اصلاح شده و بومی برداشت شود.

خبر طبس: مهندس بخشایی سرپرست معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر سطح زیرکشت نخیلات در این شهرستان را ۱۷۴۵ هکتار اعلام کرد وپیش بینی نمود ازاین سطح بیش از ۳۵۰۰ تن خرمای اصلاح شده و بومی برداشت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس مهندس بخشایی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر آغاز برداشت خرما در شهرستان طبس اظهار کرد: سطح زیرکشت نخیلات در این شهرستان ۱۷۴۵ هکتار است وپیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۳۵۰۰ تن خرمای اصلاح شده و بومی برداشت شود.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده درسال‌های اخیر به ویژه توزیع پاجوش و نهال کشت بافت ارقام مرغوب و تجاری حدود ۱۳۶۵ هکتار از نخیلات شهرستان معادل ۷۸ درصد اصلاح گردیده است و حدود ۶۲۵ هکتار آن بارور می‌باشد.

بخشایی تعداد بهره‌برداران خرما در این شهرستان را ۱۵۰۰ نفر و ارقام عمده خرمای اصلاح شده را کبکاب ، زاهدی ، مضافتی ، برشمرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی طبس خرمای تولیدی این شهرستان نسبت به خرمای تولیدی در استان‌های مبداء خرید پاجوش‌های اصلاح‌شده ، از کمیت و کیفیت بهتری برخوردار می‌باشد.

سرپرست معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی طبس مهمترین اقدامات انجام شده در سال زراعی جاری را توزیع ۳۸۳۷ اصله نهال کشت بافت ارقام زاهدی، پیارم، خنیزی، ربی، رنگ نو، ۳۳۸۴ اصله پاجوش خرما ارقام زاهدی مضافتی و مجول، توزیع و نصب تعداد ۸ عدد تله نوری و۴ عدد تله فرمونی جهت مبارزه با سوسک شاخدار خرما، ردیابی سوسک حنایی خرما در سطح ۲۰۰ هکتار حمایت و راه‌اندازی بخش خصوصی جهت سمپاشی نخیلات بر علیه آفت کنه تار عنکبوتی در سطح ۱۲۰هکتار، توزیع گرده اصلاح شده رقم نر غنامی توسط بخش خصوصی، ۲۰ مورد بازدید کارشناسی از طرح‌های توسعه و اصلاح نخیلات شهرستان، اعطای ۲ مورد تسهیلات جهت احداث نخلستان از محل کمک‌های فنی اعتباری و همچنین نگهداری ۱۳ هزار اصله نهال کشت بافت خرما برای توسعه نخلستان‌ها درگلخانه سازگاری شهرستان برشمرد.

شایان ذکر است شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید خرمای استان را به خود اختصاص داده است و محصول تولیدی در بازار شهرستان طبس و شهرهای اطراف عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =