کاهش سهمیه رشته پزشکی در شهرستان‌های محروم استان خراسان جنوبی رسیدگی شود

جمعی از اولیای داوطلبان رشته تجربی کنکور سراسری شهرستان طبس متقاضی رشته پزشکی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار رسیدگی به موضوع کاهش سهمیه رشته پزشکی در شهرستان‌های محروم استان خراسان جنوبی شدند.

خبر طبس: جمعی از اولیای داوطلبان رشته تجربی کنکور سراسری شهرستان طبس متقاضی رشته پزشکی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار رسیدگی به موضوع کاهش سهمیه رشته پزشکی در شهرستان‌های محروم استان خراسان جنوبی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس متن نامه ارسالی به وزیر بهداشت بدین شرح است:

احتراما اینجانبان گروهی از اولیای داوطلبان رشته تجربی کنکور سراسری ۱۳۹۳ از شهرستان طبس به استحضار می‌رسانیم مبنی بر این که سهمیه‌ی رشته‌ی پزشکی ویژه‌ی شهرستان‌های محروم استان خراسان جنوبی در کنکو ۹۳ بدون اعلام و اطلاع‌رسانی قبلی به داوطلبان، حذف شده و پذیرش در این کد رشته محل(پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نوبت بهمن ماه) به صورت آزاد انجام پذیرفته است.

این در حالی است که در صفحه ۱۳۴ دفترچه‌ی انتخاب رشته به صراحت ۳۵ نفر پذیرش در این رشته به داوطلبان شهرستان‌های محروم استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

از طرفی سایر استان‌های محروم همانند سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و… از سهمیه مناطق محروم همانند سال‌های قبل برخوردار بوده‌اند.

بنابر اعلام مقامات مسئول از طریق شبکه‌ی سراسری خبر نیز مصوب بوده است که سهمیه‌های پزشکی مناطق محروم از سال ۹۱ به مدت ۵ سال تداوم داشته باشد.

در کنکور ۹۲ در استان خراسان جنوبی داوطلب دختر با رتبه‌ی حدود ۲۷۰۰ و داوطلب پسر با رتبه‌ی ۴۳۰۰ منطقه‌ی ۳ در این کد رشته محل پذیرفته شده‌اند. این در حالی است داوطلبان جاری از شهرستان‌های محروم خراسان جنوبی که رتبه‌های ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ را کسب نموده‌اند، به دلیل حذف سهمیه مذکور از استان خراسان جنوبی پذیرفته نشده‌اند. این داوطلبان در قیاس با سال قبل در هنگام انتخاب رشته بر این باور بوده‌اند که قطعا در این کد رشته محل قبول خواهند شد و لذا در فرم انتخاب رشته‌ی خود با اطمینان فقط رشته‌های پزشکی به ویژه کد رشته محل فوق را انتخاب نموده‌اند.

خواهشمند است با عنایت به این که دانش‌آموزان این شهرستان و بسیاری از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی از امکانات آموزشی مناسب و دبیران مجرب محروم بوده و امکان رقابت عادلانه با شهرستان‌های برخوردار را ندارند، دستور فرمایید در جهت جلوگیری از تضییع حقوق این داوطلبان و اختصاص مجدد این سهمیه به شهرستان‌های محروم این استان که در دفترچه‌ی انتخاب رشته ذکر شده است، بررسی مجدد و اقدامات لازم مبذول و پیگیری مجدّانه صورت پذیرد تا زحمات و تلاش‌های فرزندانمان به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس رونوشتی از این نامه به نماینده شهرستان طبس در مجلس شورای اسلامی، سازمان سنجش آموزش کشور، اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، فرمانداری ویژه شهرستان طبس، دفتر امام جمعه طبس، معاونت اداره کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس و شورای اسلامی طبس ارسال گردیده است.

6 دیدگاه دربارهٔ «کاهش سهمیه رشته پزشکی در شهرستان‌های محروم استان خراسان جنوبی رسیدگی شود;

  1. ما باید به فکر ارتقا رتبه ها باشیم نه راههای غیر معمول مانند نامه نگاری با لین استعدادهای شهر سطح اموزش پایین است با ارتقا اموزش رتبها هم بهر خواه شد و دیگر نیاز ی به نامه نگاری نیست

  2. با سلام خدمت دوستان فرهنگی. اینجانب بانظر محمد در جواب فرهنگی موا فقم پیشنهاد بنده اینست که با بر پایی همایشهای عمومی برای دانش اموزان کنکوری در تک تک دروس جدید ترین روشهای مقابله با ابن چالش را به دانش اموزان اموزش دهیم و انها را با روشهای طراحان کنکور که هر ساله تغییر می کند اشنا کنیم وبهتر است با توجه به سطح دبیران طبس از استاتید کشوری دعوت به عمل اید

  3. خدمت والدین گرامی که دانسته یا ندانسته در قسمتی از نامه قشر فرهنگی را سپر بلا نموده اید تا از راه نادرست به قول خودتان به حق تان برسید:

    هر کس بد ما به خلق گوید

    ما چهره زغم نمی خراشیم

    ما خوبی ……………

    1. فرهنگی محترم ایا قبول دارید که دبیران طبس به جز تعداد اندکی که در سطح کنکور بسیار دشوار این سال ها خود را به روز کرده اند. مابقی فقط در جا زدند به نظر بنده اقایون اگر هم در علم خودشون پیشرفتی داشتن اونو برای فرزند خودشون نگه داشتن نه عموم دانش اموزان به هر حال رقابت است یک نفر کمتر هم میتواند کمک کند که فرزندانشان رتبه بهتری بیاورد بهتره جناب فرهنگی محترم سری به رتبه های خوب شهر بزنید ببینید فرزندان چه کسانی هستن یا فرهنگیان یا از خانواده به لحاظ سواد در سطح بالا.

  4. با سلام, مسئولین محترم شهرستان طبس ,؛زعمای قوم, نماینده عزیز , لطفا اجازه ندهید حق فرزندان طبس تضییع شود. به خاطرعدم هماهنگی بسن سازمان سنجش و وزارت بهداشت , آیا آینده علمی و سرنوشت تحصیلی بچه های ما باید آسیب ببیند ؟ دادن سهمیه در دفترچه ثبت نام و باز حذف آن بدون اطلاع رسانی آیا انصاف است ؟ا چه کسی میتواند پاسخگوی تباه شدن سالها از عمر فرزندانمان باشد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =