طبس باید به قطب درمانی منطقه تبدیل شود/ راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در بخش دستگردان

نماینده مردم طبس در مجلس با بیان اینکه ما اصرار داریم طبس تبدیل به قطب درمانی منطقه شود افزود: با ایجاد پلی‌کلینیک تخصصی تامین اجتماعی ما شاهد دو بیمارستان در طبس و فضای خوب درمانی خواهیم بود.

خبر طبس: نماینده مردم طبس در مجلس با بیان اینکه ما اصرار داریم طبس تبدیل به قطب درمانی منطقه شود افزود: با ایجاد پلی‌کلینیک تخصصی تامین اجتماعی ما شاهد دو بیمارستان در طبس و فضای خوب درمانی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، محمدعلی عبداله‌ زاده با بیان اینکه اولین دانشکده دولتی شهرستان طبس دانشجو گرفته است افزود: این مهم اولین دانشگاه تمام دولتی طبس است که می‌تواند با به کارگیری نیروهای جدید منجر به پیشرفت قابل توجه بخش درمان و بهداشت شهرستان شود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان و فردوس ضمن اشاره به ایجاد مدرسه استعدادهای درخشان در طبس اظهار داشت: از آنجایی که دولت با افزایش این نوع مدارس در سطح کشور مخالف است اما به هر ترتیب با پیگیری‌های مجدانه توانستیم در جهت صدور مجوز اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ما به همراه مدیریت محترم آموزش و پرورش بارها در جهت احقاق این مهم پافشاری کردیم افزود: استدلال‌های ما از جمله اینکه طبسی‌ها با وجود استعدادهای سرشار نباید جهت تحصیل به مراکز دور دست استان بروند مزید بر علت شد تا به لطف خدا مدرسه‌ای متمرکز و با امکانات خوب در طبس ایجاد شود.

محمد‌علی عبداله‌زاده همچنین با بیان اینکه بیمارستان فعلی تحویل موقت شده اظهار داشت: سه میلیارد و دویست میلیون تومان برای آن اعتبار فراهم شده و به دستور وزیر محترم نیز سه میلیارد دیگر جهت خرید تجهیزات هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما اصرار داریم طبس تبدیل به قطب درمانی منطقه شود افزود: ایجاد پلی‌کلینیک تخصصی تامین اجتماعی که برای سال ۹۳ ابلاغ شده با پیگیری‌های معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بوده است که ان شاءالله با وجود دو بیمارستان در اینجا شاهد یک فضای خوب درمانی خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادن ما در شرف واگذاری به بخش خصوصی است اظهار داشت: پروژه نیروگاه حرارتی ذغال‌سوز پروژه بسیار بزرگ سه هزار و دویست میلیارد تومانی است که می‌تواند با مدیریت صحیح آن کل منطقه را متحول کند.

عبداله‌زاده با اشاره به اینکه بحث احداث جاده طبس – بشرویه از آمال و آرزوهای مردم بوده تصریح نمود: این مهم که جزو پروژه ملی هم بوده با گذاشته شدن ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه کشور از سمت بشرویه شروع شده که با باز شدن آن یک تحول اساسی به لحاظ ییلاقی بودن منطقه ایجاد خواهد شد.

محمدعلی عبداله زاده در بخش دیگری از سخنان خود به سانحه سقوط هواپیما اشاره کرد و ضمن تسلیت به بازماندگان آنان اظهار داشت: با همکاری‌های انجام شده تصمیم بر آن شد که هواپیمایی ماهان با پروازی بسیار امن و مطمئن دو روز در هفته را پرواز کند که ان شاءالله با استقبال مردم بتواند همچنان پایدار بماند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی نیز مورد نظر ما بوده افزود: در حضور استاندار تاکید کردیم که هر چه سریع‌تر گازرسانی انجام گردد تا انتظارات مردم پاسخ داده شود.

وی همچنین افزود: گازرسانی به بخش دستگردان و شهر عشق‌آباد هم در حال انجام است و در بخش دیهوک نیز با توجه به طراحی‌های انجام شده به زودی شاهد گازرسانی به آن منطقه خواهیم بود.

عبداله‌زاده گفت: فرستنده شبکه‌های دیجیتال برای بخش دستگردان تهیه شده که با نصب آن در صدد هستیم گستره پوشش شبکه‌های دیجیتال به مردم منطقه دستگردان هم برسد تا آن‌ها نیز بتوانند از برنامه‌های متنوع تلویزیون استفاده لازم را ببرند.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به استحصال آب از فاضلاب طبس اشاره کرد و تصریح نمود: اگر شبکه فاضلاب در طبس ایجاد شود حدود صد لیتر آب را می‌توانیم استحصال کنیم که صد لیتر آب در کویر می‌تواند به قدری مهم باشد که ده کارخانه صنعتی و نیمه‌صنعتی را جواب دهد.

وی همچنین به بحث ایجاد بندر خشک در طبس اشاره کرد و افزود: با توجه به ارزانی زمین و اینکه ما در مرکز چند استان قرار داریم ترانزیت کالاها به استان‌های دیگر می‌تواند سهم بسزایی را در بخش اشتغال‌زایی داشته باشد.

5 دیدگاه دربارهٔ «طبس باید به قطب درمانی منطقه تبدیل شود/ راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در بخش دستگردان;

  1. در طبس هم اکنون فقط یک متصص زنان و زایمان وجود داره که اون هم هر موقع دلش خواست طبابت میکنه وهر وقت هم نخواست مریض نمیبینه و برای نوبت گرفتن هم باید از سه هفته قبل بری مطبش ویا نبود متخصص ارتوپد و….فاصله ما تا قطب درمانی شدن به اندازه فاصله زمین تا آسمان است.

  2. شما نمیتوانید یک متخصص خوب برای طبس تامین کنید انتظار دارید قطب درمانی شود کدام پزشک خوب توی هوای ۵۰درجه طبس کارمی کند تمام بچه های طبس که دارای تخصص هستند یک دقیقه توی طبس کارنکرده اند

    1. علی آقا همین که قدم اول برداشته شده خودش خیلی با ارزشه؛
      وجود بیمارستان صد تخت خوابی، ایجاد پلی کلینیک تخصصی و. همچنین راه افتادن دانشکده پرستاری و کارهای مهم دیگه ای که داره انجام میشه همش در راستای ارتقای بخش بهداشت و درمان شهرستان هستش که ما اینا رو قبلا نداشتیم اما به برکت نظام جمهوری اسلامی روز به روز شاهد پیشرفت اون هستیم. دغدغه های مردم شریف طبس کاملا به جاست اما برا انجام کار اساسی باید مقداری صبر کرد. همانطور که مستحضرید یکی از دلایل مهمی که برا این عنوان در نظر گرفته شده و اینکه میگن طبس باید به قطب درمانی منطقه تبدیل بشه یکی از علت های اصلیش اینه که ما نسبت به مرکز استان و همچنین مراکز استان های همجوار فاصله زیادی داریم و از اونجایی که خور در استان اصفهان و همچنین بشرویه دارن از طبس استفاده میکنن این رو می طلبه که به گفته نماینده محترم اینجا تبدیل به قطب درمانی منطقه بشه. همین که دانشجوها و همچنین اساتید جدید وارد دانشکده پرستاری بشن خودش با گذشت زمان می تونه بازدهی خوبی را در بخش بهداشت و درمان داشته باشه که با اینکارهای انجام شده واقعا می طلبه که به مسئولین صاحب ربط یه خدا قوت ویژه بگیم و برا موفقیت هر چه بیشترشون دست به دعا برداریم. به امید سرافرازی.

      1. شیر مادر حلالت اقا مسعود که واقعیت را گفتید یک عده به اسم روشنفکری فقط بلدند به اسم نقد زحمت های بقیه را روش خط بکشند و اونا را نبینند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =