به زودی دانشکده فنی و مهندسی را راه‌اندازی خواهیم کرد/ دانشکده متناسب با معدن باید در طبس ایجاد شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در مراسم افتتاح دانشکده پرستاری طبس با بیان این که جای دانشگاه‌های دولتی در طبس خالی است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی دانشکده فنی و مهندسی را در طبس راه‌اندازی خواهیم کرد.

خبر طبس: معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در مراسم افتتاح دانشکده پرستاری طبس با بیان این که جای دانشگاه‌های دولتی در طبس خالی است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی دانشکده فنی و مهندسی را در طبس راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس صبح امروز در مراسم افتتاح دانشکده پرستاری طبس گفت: امیدواریم این دانشکده با کمک ریاست دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده پرستاری بیرجند بتواند به مسیر خود ادامه دهد و زمینه احداث دانشکده علوم پزشکی در طبس باشد تا بتواند اعتبارات ملی و مستقل به خود اختصاص دهد.

سیدجلال هاشمی با بیان این که جای دانشگاه‌های دولتی در طبس خالی است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی دانشکده فنی و مهندسی را در طبس راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی گفت: در جلسه‌ای چند روز پیش در بیرجند داشتیم مقرر شد بیمارستان طبس تا پایان مهرماه به طور ضربتی جابه‌جا شود.

وی با بیان این که بیماران ما نباید برای کوچک‌ترین بیماری به بیرجند و یزد و مشهد مراجعه کنند و معطل بمانند گفت: باید شرایط لازم برای تجهیز بیمارستان جدید الاحداث فراهم شود و متخصصان مختلف در طبس حضور داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر این که صنعت باید در طبس جان بگیرد اظهار کرد: اگر قرار بر این است که مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم و شهرستان طبس را به زیستگاهی معتبر، ماندگار و آبادان تبدیل کنیم، باید توجه بیشتری به حوزه صنعت معطوف شود و باید متولیان امر، سرمایه‌گذاران را به این منطقه هدایت کنند و حتی برای آنان فرش قرمز پهن کنند.

فرماندار ویژه طبس ضمن تشکر از استاندار خراسان جنوبی در زمینه حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: مدیران ذیربط نظیر بانک‌ها باید به این مسئله توجه بیشتری نمایند، سعه‌صدر بیشتری و نگاه فراتری به این موضوع داشته باشند.

معاون استاندار با اشاره به مشکلات حوزه گردشگری شهرستان افزود: جاذبه‌های گردشگری فراوانی در طبس وجود دارد و کالبد زیبای شهر بسیار ارزشمند است.

وی افزود: دست اندرکاران گردشگری و میراث فرهنگی باید نگاه بازتر و ویژه‌تری به گردشگران داشته باشند، چرا که آنان با خود سرمایه، فرهنگ و توسعه را به شهرستان می‌آورند.

وی ادامه داد: متولیان شهرستانی باید برای هتلینگ و گردشگری تلاش بیشتری نمایند و با افزایش و تسریع در بهره برداری از هتل های در دست ساخت، شرایط بهتری را برای حضور گردشگران مهیا کنند.

هاشمی با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی تصریح کرد: با وجود بارندگی کم در شهرستان طبس آب و خاکی که در اختیار داریم بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: کیفیت محصولات کشاورزی و باغی نشان می‌دهد طبس آب و خاکی مستعد دارد و غالب محصولات در طبس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با وجود این مسائل با محدودیت هایی مواجهیم و فقط به طور سنتی کشاورزی می‌کنیم.

وی بیان داشت: با همین آب کم و خاک بی نظیر در صورت کاشت مکانیزه و استفاده از روش‌های گلخانه‌ای می‌توانیم به کشاورزی رونق بیشتری بدهیم.

فرماندار طبس به بیان مشکلات حوزه معدن نیز پرداخت و گفت: تحت هیچ شرایطی راضی نیستم که مواد معدنی برای فراوری به شهرهای دیگر برده شود و باید کارخانجات مختلف و مرتبط در این منطقه احداث شود و همچنین دانشکده متناسب با معدن نیز ایجاد شود تا متخصصان توانمندی در این منطقه تربیت شوند.

سید جلال هاشمی در پایان گفت: در سالی که بر اساس هدف‌گذاری مقام عظمای ولایت، سال اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری شده است باید با عزم ملی و مدیریت جهادی بیانات ایشان را نصب‌العین و چراغ راه خویش قرار دهیم و محکم و با صلابت به سمت توسعه ایران اسلامی حرکت کنیم.

قائمی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان جنوبی نیز در این مراسم قول راه‌‌اندازی دانشکده علوم‌پزشکی در طبس را داد.

5 دیدگاه دربارهٔ «به زودی دانشکده فنی و مهندسی را راه‌اندازی خواهیم کرد/ دانشکده متناسب با معدن باید در طبس ایجاد شود;

  1. از روزی که جزء استان خراسان جنوبی شده ایم هر روز خبرهای خوشی می شنویم درود بر مسئولین شهرم (امام جمعه داسوز – نماینده پیگیر و فرماندار سخت کوش و پرتلاش) و تمام مدیران استان خصوصا استاندار با درایت و فهیم خراسان جنوبی

  2. طبس در سایه لطف و عنایات خداوند متعال و مسئولین دلسوز طبس و خراسان جنوبی عزیز قدم در راه پیشرفت و آبادانی گذاشته و شکر خدا هر روز اخباری تازه و امیدوار کننده به گوش میرسد،امید که مردم هم که دلسوز شهرشان هستند فارغ از جدالهای بی نتیجه در راه این پیشرفت یاری دهنده باشند .

  3. درود بر غیرت و متانت و همت مدیران ارجمند خراسان جنوبی به پاس عنایت و الطاف بیکرانشان به مردم مظلوم و محروم طبس. امید است ما طبسی ها هم قدردان و شکرگذار باشیم.

    1. از مسئولین خراسان جنوبی تشکر می گردد
      دیروز(دوشنبه) ۴ مدیر کل در طبس بوده اند و این نشان از پیگیری مسئولین طبس و خصوصا استان عزیزم خراسان جنوبی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =