رئیس اداره کار طبس: برای نظارت بر ۳۰۰ معدن منطقه تنها ۲ بازرس داریم

رئیس اداره کار طبس: برای نظارت بر 300 معدن منطقه تنها 2 بازرس داریم

ایلنا: در پی وقوع دو حادثه شغلی طی یک هفته گذشته در شهرستان طبس، رئیس اداره کار این شهرستان گفت: تعداد بازرسین کار این اداره تنها دو نفر هستند و با این تعداد نیرو امکان بازرسی از ۳۰۰ معدنی که در این شهرستان وجود دارند کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.

حسین ابراهیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه تا به حال چندین بار تقاضای افزایش بازرس را به اداره کار استان داده‌ایم، اظهار کرد: تقصیر کمبود بازرس کار حتی متوجه مسئولان استانی هم نیست چرا که مجوز افزایش تعداد بازرسان کار باید از وزارت کار و وزارت کشور صادر شود.

رئیس اداره کار شهرستان طبس در خصوص گزارش اداره کار از علت ریزش دو تونل در معادن نگین طبس و کشته و مجروح شدن دو کارگر گفت: گزارش بازرسی حادثه کشته شدن کارگری در معدن نگین طبس که در چهارم اردیبهشت رخ داد به مراجع قانونی ارسال شده که هنوز پاسخ این گزارش به ما اعلام نشده است.

ابراهیم‌زاده درباره گزارش بازرسین اداره کار در مورد کارگر مصدوم شده نیز اظهار داشت: با وجود اینکه این اتفاق در روز هشتم اردیبهشت ماه اتفاق افتاده است گزارش مسئولان معدن به اداره کار روز یازدهم بوده، ما هم سه شنبه ۱۲ اردیبهشت بازرسین خود را به معدن فرستاده‌ایم که تا هم اکنون گزارشی به دست من از جانب بازرسان نرسیده است.

او با بیان اینکه نتیجه بازرسی به گزارش و جوابیه‌ای که مراجع قانون اعلام می‌کنند بستگی دارد، تصریح کرد: برای پیگیری موضوع نیاز به گزارش و درخواست مراجع مربوطه داریم که در این زمینه هنوز گزارشی دریافت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =