ارائه خدمات به ۲۷ درصد جمعیت طبس توسط دستگاه‌های حمایتی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از ارائه خدمات به ۲۷ درصد جمعیت طبس توسط دستگاه‌های حمایتی خبر داد.

خبر طبس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از ارائه خدمات به ۲۷ درصد جمعیت طبس توسط دستگاه‌های حمایتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسن اکبری مطلق ظهر امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان طبس اظهار کرد: مدیرکل بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور ظرف یک سال اخیر سه مرتبه به استان سفر کرده است.

وی ادامه داد: سفر ایشان به درخواست عبدالله‌زاده نماینده این شهرستان برای بررسی مشکلات حوزه بهزیستی در شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان بود که هر کدام نشست‌ها و مصوباتی داشته است که تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرستان طبس از جمله شهرستان‌های پهناور ایران است که ۷۰ هزار جمعیت دارد و میزان پراکندگی آن ۲.۵ نفر در هر کیلومتر مربع است و ۲۷ درصد جمعیت شهرستان از دستگاه‌های حمایتی خدمات دریافت می‌کنند.

اکبری‌مطلق افزود: این آمار گویای عمق محرومیت و سعی می‌شود خدمات مناسب‌تری ارائه شود.

وی ادامه داد: نرخ معلولیت در کشور ۴.۵ تا پنج است و در استان خراسان جنوبی این نرخ ۶ تا ۶.۵ است که اگر می‌خواهیم به اهداف عالیه بهزیستی برسیم باید فعالیت‌ها و خدمات بهزیستی را در خراسان جنوبی و طبس گسترش دهیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: دامنه گسترش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه افزایش یافته و سعی می‌کنیم ۱۰۰ درصد مددجویان روستاها و شهر در آینده تحت‌پوشش برنامه CBR قرار دهیم.

پیش‌بینی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بهزیستی طبس

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس نیز گفت: در حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری در مجموع پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی هزینه شده است.

وحیدرضا گازرانی در پایان یادآور شد: نمایندگی‌های بهزیستی عشق‌آباد و دیهوک به صورت مستقل اداره می‌‌شوند و کمک به مددجویان و مراکز در اختیار نمایندگی‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 15 =