افتتاح ایستگاه لرزه‌نگاری شوراب طبس/ +عکس

شبکه لرزه نگاری طبس در سال ۹۰ با سه ایستگاه باند پهن (broad bound) افتتاح شد و ایستگاه لرزه نگاری شوراب که شب گذشته افتتاح شد چهارمین ایستگاه آن و از نوع زمان کوتاه یا (short period) می‌باشد.

خبر طبس: شبکه لرزه‌نگاری طبس در سال ۹۰ با سه ایستگاه باند پهن (broad bound) افتتاح شد و ایستگاه لرزه‌نگاری شوراب که شب گذشته افتتاح شد چهارمین ایستگاه آن و از نوع زمان کوتاه یا (short period) می‌باشد.

مدیر کل مدیریت بحران خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز) با بیان این که کشورمان در کمربند زلزله قرار دارد اظهار داشت: استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های زلزله‌خیز ایران است و به طور میانگین در هر ۱۰ سال یک زلزله بالای ۶ ریشتر در استان خراسان جنوبی داشته‌ایم که می‌شود گفت زلزله طبس یکی از زلزله‌های بزرگ ۳۰ سال اخیر ایران بوده که بالای ۷ ریشتر بزرگی داشته است.

میرجلیلی افزود: ایستگاه‌های لرزه‌نگاری به ما کمک می‌کند که بتوانیم پیش‌بینی لازم را برای زلزله‌های بعدی به عنوان پیش‌نشانگر داشته باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران خراسان جنوبی با اشاره به این که شبکه لرزه‌نگاری طبس از سال ۸۷ ساخت آن شروع شد و در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با افتتاح این ایستگاه، ایستگاه‌های لرزه‌نگاری شهرستان طبس به چهار ایستگاه ارتقاء یافت که از این تعداد سه مورد باند پهن است و این ایستگاه زمان کوتاه است.

وی افزود: هر چه ما بتوانیم تعداد این ایستگاه‌ها را در سطح استان افزایش دهیم، خواهیم توانست زلزله‌های کوچکتر را هم رصد کنیم و کمک‌کننده در پیش‌بینی‌های بعدی است که بتوانیم به اطلاع هم استانی‌ها برسانیم.

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =