احساس تکلیف مردم بزرگ‌تر از داعش را به زباله‌دان می‌اندازند

امام جمعه طبس گفت: اربعین امسال برای دوستداران و دشمنان اسلام پیام داشت و اگر مردم احساس تکلیف کنند با ندای حق داعش که هیچ، بزرگتر از داعش و اربابان آنان را ریشه‌کن می کنند و به زباله‌دان تاریخ می‌اندازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ( طبس نیوز)حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم با اشاره به مراسم باشکوه اربعین امسال در کربلا اظهار داشت: اربعین همان بازخوانی وقایع عاشورا است و همان آثاری است که خود نهضت عاشورا وجود داشته است.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) و یارانش در مقابل دشمن ایستادگی کردند و به نتیجه هم نیز رسیدند و اگر دشمن هیمنه و امکانات زیادی هم داشته باشد طبق شعار هیهات مناالذله باید ایستادگی کرد و غم به ابرو نیاورد.

امام جمعه طبس بیان داشت: اینها درس هایی است که در عاشورا وجود داشته و اربعین بازخوان همان هاست و مسلمانان و ملت هایی که دنبال آزادی هستند از همین درس ها باید در مقابل دشمنان و مستکبران امروز که بدتر از یزید و بنی امیه عمل می کنند استفاده کرده و در مقابل آنان باایستاند و هراسی نداشته باشند و قطعا به نتیجه هم خواهند رسید.

مهاجریان مقدم گفت: واقعه اربعین مسائلی اضافه بر عاشورا دارد و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با توجه به اتفاقات و تحقیرهایی که از طرف دشمن شدند روحیه خود را از دست ندادند و در مقابل سختی های اسارت و دشمنان و فریب خوردگان کوفه و شام ایستادند.

وی اضافه کرد: خطبه های حضرت زینب (س) در کوفه و امام زین‌العابدین (ع) در شام و مناظره حضرت زینب (س) با یزید موجب شد مردم کوفه و شام از خواب غفلت بیدار شوند و یزید مجبور شد دستور به برپایی عزای امام حسین (ع) در شام بدهد و از حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) عذرخواهی کرد و آنان را با احترام به مدینه برگرداند.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: امسال مراسم اربعین مردم سراسر دنیا و کشور ما پرشور بود و راهپیمایی های عظیم در جاهای مختلف و هجوم ۲۰ میلیونی مردم جهان به سوی کربلا با پای پیاده با توجه به تهدیدهایی که در عراق وجود دارد درس هایی است که مردم از عاشورا گرفتند.

مهاجریان‌مقدم افزود: اربعین امسال برای دوستداران و دشمنان اسلام پیام داشت و اگر مردم احساس تکلیف کنند با ندای حق داعش که هیچ، بزرگتر از داعش و اربابان آنان را ریشه کن می کنند و به زباله دان تاریخ می اندازند.
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =