چگونه با یک مرغ خانه بخریم؟!

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس( طبس نیوز)امیر اسماعیل گیلکی پادشاه طبس بود، روزی از دروازه شهر بیرون می آمد، مردی را دید که بزغاله ای را با خود به شهر می برد. از او پرسید، این بزغاله را از کجا خریده ای؟ گفت: ای امیر، خانه ای داشتم با این بزغاله عوض کردم. امیر با تعجب گفت: خانه ای را با یک بزغاله عوض کردی؟ مرد پاسخ داد: ای امیر، از دولت شما، سال آینده دوباره با مرغی آن را می خرم!
لطیفه های اسلامی- ص ۹۲
منبع: باشگاه خبرنگاران

3 دیدگاه دربارهٔ «چگونه با یک مرغ خانه بخریم؟!;

  1. با سلام
    خیلی جالب است که خبرنگاران و سایتهای خبری اکثر حوادث و اتفاقات روز را تفسیر به رای کرده و بدون مشورت با کارشناسان امور مختلف آنها را منتشر میکنند. و جالبتر اینکه برخی از افراد دچار حواس پرتی و یا فراموشی میشوند و تورم دولت قبل و فشاری که بسیار بیشتر از امروز بر مردم بود را فراموش کرده و یک چنین داستانکهای مربوط به دوره های دیگر را در این دوره بیان میکنند.
    ظاهرا خبرنگاران سایت طبس نیوز نیز چنین شده اند و یا اینکه به ادبیات و حکایتهای ادبی خیلی علاقمند شده و سعی در گسترش حکایتهای ادبی دارند. والسلام
    ————————
    طبس نیوز: ضمن تشکر از شماجامعه شناس محترم ، داستانک فوق منبع دارد.اگر شما هم داستانکی مرتبط به شهر طبس دارید خوشحال میشویم در سایت طبس نیوزمنتشر کنیم.مطلب فوق هم صرفا چون مرتبط به طبس بود منتشر شد و موضع گیری خاصی نشده و اگر هم برداشت شما این بوده همانطور که گفته شد این مطلب منبع مهمی همانند باشگاه خبرنگاران داردکه انتقاد شما میتواند در همان سایت ارسال گردد.

  2. به طرز واضحی به دولت فعلی طعنه زدید! عملکرد سایت های اطلاع رسانی می بایست فراجناحی بوده و به دور از غرض ورزی باشد
    ———–
    طبس نیوز : موضوع مطرح شده منبع دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =