واگذاری زمین مناسب، مهم ترین خواسته موسسات خیریه و مراکز تحت نظارت بهزیستی طبس

مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس گفت: از دولت یازدهم خواستار واگذاری زمین مناسب، افزایش اعتبارات و مرتفع کردن مشکلات موسسات خیریه و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی هستیم .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس با توجه به سفر ریاست محترم جمهوری به استان خراسان جنوبی اظهار داشت: موسسات خیریه و مراکز غیردولتی یکی از بازوان اصلی و توانمند سازمان بهزیستی هستند.

سیدحسن ارغوانی تصریح کرد: حجم بالای کار بهزیستی بر دوش موسسات و مراکز غیردولتی است و بهزیستی سهم اعظم اجرای برنامه های خود را به موسسات و مراکز می سپارد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس گفت: این موسسه به نوعی یکی از پیشگام ترین موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی شهرستان طبس می باشد و حجم بالای پرونده‌های معلولین و مددجویان حمایتی و تحت پوشش بودن کلیه معلولین روستاها در این موسسه و اجرای برنامه‌های پیشگیری و جمع آوری مشارکت‌های مردمی این را به خوبی نشان می‌دهد.

ارغوانی نداشتن مکان مناسب و هزینه‌های بالای اجاره بها یکی از اصلی تمرین مشکلات موسسات تحت نظارت دانست و افزود: پیگیری‌های متعددی از طریق فرمانداری طبس و اداره راه و شهرسازی طبس صورت گرفته اما تاکنون در جهت واگذاری زمین به منظور ساخت مکان مناسب اداری هیچ پاسخی از ادارات مربوطه دریافت نشده است.

وی عنوان داشت: با توجه به واگذاری کلیه پرونده‌های بهزیستی طبس به موسسات و مراکز تحت نظارت یارانه واگذاری پرونده به موسسات تعلق می گیرد اما امروز تهدیدات متعددی جهت قطع یارانه پرونده‌ها و یا کم شدن میزان یارانه برای موسسات واهمه ایجاد کرده است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی و یارانه های پایین واگذاری پرونده باعث عدم ثبات پرسنل مراکز شده و اغلب با حقوق بسیار پایین با مدارک کارشناسی مشغول به همکاری هستند و بیش از ۹ سال از تاسیس این موسسه می‌گذرد که این مشکلات هنوز مرتفع نشده است.

ارغوانی بیان داشت: از دولت یازدهم خواستار واگذاری زمین مناسب، افزایش اعتبارات و مرتفع کردن مشکلات موسسات خیریه و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی هستیم و امیدواریم سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه نیز مانند همیشه پربار باشد تا بتوانیم عرصه خدمت به معلولین و نیازمندان را فراهم سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =