هنرنمایی فجر گلشن طبس در مقابل ابومسلم مشهد/ نیم نگاهی به فوتبال دهه شصت +گزارش تصویری

عصر امروز در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم فجر گلشن طبس به مصاف تیم ابومسلم مشهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ( طبس نیوز)، عصر امروز در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم‌های فجر گلشن طبس به مصاف تیم ابومسلم مشهد رفت.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز تیم فجر گلشن طبس دریک دیدار زیبا و نفس گیر به خوبی در مقابل حریف پرقدرت خود ظاهر شد.

در دقایقی از بازی جوانان فجر گلشن طبس سوار بر بازی بودند و در دقیقه ۵۵ بازی شوت زیبای حسن شبانی تیر افقی دروازه حریف را به لرزه درآورد.

اواخر بازی بود که دو تعویض همزمان تیم فجر گلشن داشت که خط حمله این تیم به دو نفر از بازیکنان با تجربه واگزار شد و مجتبی بی‌طرف بازیکن دهه هشتاد و فرحبخش به بازی آمدند.

دقایقی از تعویض‌ها نگذشته بود که در دقیقه هشتاد و هفت بازیکن تعویضی ابومسلم که به دفاعات دروازه تیم فجر گلشن را تهدید کرده بود توانست در یک حرکت زیبا که از سمت راست زمین شروع شده بود دروازه تیم طبس را باز کند و بازی با همین تک گل به پایان رسید.

تیم ابومسلم مشهد که به گفته مربیان با بازیکنان اصلی خود به این میدان آمده بود در حال حاضر در گروه دوم لیک دسته دوم فوتبال کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز این بازی از جهاتی قابل تامل بود؛ که می‌طلبد مسئولان ورزش طبس نسبت به آن توجه داشته باشند.

دوست داران ورزش طبس خصوصا ورزش مفرح و پرطرفدار فوتبال به خوبی می‌دانند دهه شصت و تا حدودی دهه هفتاد را می‌توان اوج فوتبال طبس برشمرد.

فوتبال دوستان طبسی، فوتبال دهه شصت را با بازیکنانی همچون عباس حمامیان ، وحید کریمیان، جعفر امامی، جعفر چلنگری، احمد هراتی، علی غرانی، محمد زهیری، برادران مهدی، اصغر و اکبر الاهی و … می‌شناسند و تیم پلیکان طبس را می‌توان الگوی برتر آن دوره از مسابقات برشمرد.

زمانی نه چندان دور که پله‌ها و دور زمین چمن آزادی طبس پر بود از طرفداران فوتبال دوستی که دور تا دور زمین را پر می‌کردند و جای سوزن‌اندازی نبود، حتی در همین دوران تعدادی از بازیکنان طبس مانند عباس حمامیان و مهدی الاهی به تیم‌هایی همانند دهیاری و ابومسلم مشهد هم دعوت شدند ولی فضای نامناسب حضور بازیکنان شهرستانی در یک تیم استانی راه پیشرفت را بر آنان بست و نتوانستند در آن دوران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند و به عبارتی می‌توان گفت اوج فوتبال جوانان دهه شصت در همان مسابقات لیگ استانی که با حضور هزاران نفری تماشاچیان همراه بود خلاصه گردید و پرونده آن بسته شد.

امروز با گذشت بیش از بیست سال از آن دوران با حضور تیم ابومسلم که نام و رسم آشنایی برای فوتبال دوستان دارد تماشاچیان زیادی به استادیوم آزادی طبس آمدند که این حضور را می‌توان به نوعی خوش یمن ارزیابی کرد و درمقوله‌ای دیگر آشتی فوتبال دوستان را با زمین چمن نام برد.

از جهت دیگری نیز فوتبال امروز قابل بررسی است، تیم فجر گلشن طبس که با همراهی چند تن از جوانان گمنام و بی‌حاشیه طبسی اداره می‌گردد ظاهرا نسلی نو را به عرصه ورزش فوتبال طبس معرفی کرده است، نسلی که نیاز به توجه بیشتری دارد، آنچه امروز جوانان طبسی در زمین ورزش به نمایش گذاشتند و بی‌تعارف رضایت تماشاچیان را نیز به همراه داشت معانی زیادی را یدک می‌کشد، توجه مسئولان در تامین فضای مناسب ورزشی، توجه مسئولان در برگزاری هر چه بیشتر بازی‌های دوستانه البته با تیم‌های قدر و توجه مسئولان به جذب یک اسپانسر قوی همانند شرکت زغال سنگ…

آنچه امروز تیم فجر گلشن طبس و جوانان دست‌اندرکار این تیم بومی انجام داده‌اند را می‌توان نوعی هنرنمایی دانست، هنری که مردم را توانسته است به استادیوم ورزشی آزادی طبس بکشاند…

پایگاه اطلاع رسانی طبس ضمن تشکر از فعالان عرصه ورزشی و البته مسئولان محترم امید دارد حرکت امروز تداوم داشته و فردایی زیبا درعرصه فوتبال طبس رقم خورد…

——–

گزارش: وحید الاهی، سردبیر پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)

——–

دیدگاهی در “هنرنمایی فجر گلشن طبس در مقابل ابومسلم مشهد/ نیم نگاهی به فوتبال دهه شصت +گزارش تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − 1 =