اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز دختر از مدارس شهرستان طبس در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، بیش از ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان طبس در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

مراسم بدرقه این دانش‌آموزان با سخنرانی سرهنگ مهدی صادق‌احمدی فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس و مهدی الاهی معاون آموزش و پرورش طبس و همچنین حضور جمعی از مدیران و معلمان آموزش و پرورش در جوار آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

این دانش‌آموزان توسط ۶ اتوبوس به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی جنوب از قبیل اروند، شلمچه، عملیات رمضان، دهلاویه، هویزه و همچنین از رزمایش تدارک دیده شده بازدید می‌کنند.

سرهنگ صادق احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع ‌مقدس است.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، علاوه بر آشنایی آنان با فضای معنوی شهید و شهادت، یک نوع آمادگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

مهدی الاهی معاون آموزش و پرورش طبس نیز در این رابطه گفت: اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در واقع خط بطلانی بر توطئه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی و یکی از برنامه‌های فرهنگی عمیق و تأثیر‌گذار است.

وی گفت: با ۲۵۰ نفر دانش آمویزی که امروز اعزام می‌شوند تعداد دانش‌آموزان اعزامی به ۵۵۰ نفر رسید که به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

الاهی افزود: با توجه به توهین و هتک حرمت دشمنان قسم خورده اسلام، دانش آموزان حامل شعار وحدت و یکدلی و مودت و دوستی درسیره ی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 8 =