منتظر ایده‌ها و آثار هنرمندان برای المان‌های نوروزی هستیم

علی اشرفیان از فراخوان، ایده‌های ساخت المان و نمادهای نوروزی خبر داد و از هنرمندان خواست تا طرح‌های خود را به شهرداری ارائه نمایند.

علی اشرفیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس گفت: شهرداری طبس در نظر دارد به منظور استفاده از پتانسیل‌های بومی و نقطه نظرات همشهریان عزیز، ایده‌های ساخت المان و نمادهای نوروزی را به فراخوان عمومی بگذارد.

شهردار طبس افزود: از کلیه همشهریان بویژه هنرمندان، طراحان و دست‌اندرکاران دعوت می‌شود ایده‌ها و طرح‌های خود را به صورت سه‌بعدی (ماکت و مجسمه)، چاپ رنگی یا لوح فشرده به شهرداری طبس ارائه نمایند.

وی در خصوص موضوعات طرح‌های ارائه شده گفت: شادی و نشاط نوروزی و خاطره انگیزی ایام عید، بانوی آب و آیینه (با توجه به تقارن نوروز با ایام فاطمیه)، آیین‌های سنتی و آثار شاخص فرهنگی و هنری شهرستان، محصولات کشاورزی، صنایع دستی و سوغاتی‌های شهرستان موضوعاتی است که می‌توانند طراحان نسبت به ارائه آن مد نظر قرار دهند.

علی اشرفیان اظهار کرد: به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا شده و در ساخت المان‌های نهایی از آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی در نظر گرفتن نکاتی چون زاویه دید، تناسب با فضای شهری و مخاطبان، فاصله مخاطب با اثر، تأثیر ازدحام بصری در فرم و رنگ، نمای پشت اثر و تأثیر نور روز و شب را الزامی دانست و گفت: درک تأثیرپذیری و پرهیز ازکپی دیگر آثار نقش مهمی در پذیرفتن اثر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس آخرین مهلت ارسال آثار و ایده‌ها تا ده بهمن ماه خواهد بود و داوری نهایی آثار در روزهای ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه انجام خواهد شد و اعلام اسامی نهایی برگزیدگان در ۲۲ بهمن انجام خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۰۴

دیدگاهی در “منتظر ایده‌ها و آثار هنرمندان برای المان‌های نوروزی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =