نتیجه اعتراض به نظر اولیه درباره سقوط آنتونف اعلام نشده است

نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس: هنوز نتیجه اعتراض به نظر کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور درباره سقوط هواپیمای تهران –طبس اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی به «خراسان جنوبی» گفت: گزارش اولیه که سازمان هواپیمایی کشورمبنی بر نقص فنی ارائه داده است را قبول ندارم و قرار است کارشناسانی خارج از این سازمان موضوع را بررسی کرده و نتیجه را ارائه دهند که هنوز اعلام نشده است.

عبدالله‌زاده درباره پرداخت حق و حقوق بازماندگان و جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران – طبس در ۱۹ مرداد امسال به خبرنگار ما گفت:در زمینه پرداخت نشدن حق بیمه و جبران خسارت ها تاکنون فردی به من مراجعه نکرده و شرکت بیمه کوثر باید به تعهدات خود در این مورد عمل کند. وی ادامه داد: خانواده های بازماندگان این حادثه هم هرکدام جداگانه از شرکت هواپیمایی شکایت کردند و قوه قضائیه درحال رسیدگی به موضوع است. به گفته وی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درحال پی گیری موضوع تا حصول نتیجه قابل قبول است. وی افزود: هنوز نتیجه شکایت ها، نهایی نشده است و به محض مشخص شدن گزارش آن را اعلام می کنم.

به وضعیت بازماندگان رسیدگی نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روزنامه قانون حالا پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از این حادثه نه تنها خبری از پاسخگویی مسئولان راجع به سقوط هواپیما نیست که نمایندگان مجلس از رسیدگی نشدن به وضعیت بازماندگان سخن می گویند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در تذکری به وزرای راه و شهرسازی و دفاع می گوید: که باید وضعیت بیمه حادثه دیدگان آنتونف ۱۴۰ پیگیری و تکلیف حادثه دیدگان و بازماندگان این سانحه مشخص شود.

«محمد فیروزی» در نشست علنی روزشنبه ۲۰ دی مجلس شورای اسلامی، به وزرای راه و شهرسازی و دفاع در تذکری شفاهی می گوید: درباره پیگیری وضعیت بیمه حادثه دیدگان آنتونف ۱۴۰ هیچ فرد و دستگاهی پاسخگوی وضعیت بیمه ای افراد فوت شده و بازماندگان این حادثه نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ،می گوید: در حادثه آنتونف ۱۴۰ که عده ای فوت کردند،‌ خوشبختانه عده ای هم جان سالم به در بردند. به این دلیل که آسیب دیدگان این حادثه- چه مصدومان و چه بازماندگان افراد متوفی- دچار خسران شدند، متولیان امر باید خسارت وارده به آنها را جبران کنند.

مسئولان مربوط پاسخگو باشند

او می گوید: وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع باید جوابگوی خسارات وارده به آسیب دیدگان این حادثه باشند. اما متاسفانه تا به حال هیچ اتفاقی در این خصوص رخ نداده که خسارت‌های مالی وارد شده به این افراد جبران شود.‌ جبران خسارت های مالی کمترین کاری است که می توان انجام داد چرا که خسارت های جانی قابل جبران نیست.

«محمد فیروزی» با بیان اینکه با آسیب دیدگان این حادثه در ارتباط است و از وضعیت آنها آگاه است، می افزاید: اعضای کمیسیون عمران مجلس در احقاق حقوق آسیب دیدگان سقوط هواپیما مصر هستند و اگر پیگیری‌هایشان به جایی نرسد بدون شک از حقوق شرعی و قانونی خود در به مجلس کشاندن وزیر استفاده خواهند کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی یا معاونان او در زمینه استفاده از آنتونف ۱۴۰ به کجا رسید، توضیح می‌دهد: طرح سوال همچنان به قوت خود باقی است. طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در قالب نامه ای به کمیته سوانح و حوادث فرستاده شد که قرار است با پیگیری هایی که انجام می شود به نتیجه‌ای مطلوب برسد.

منبع: خاورستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =