دوره آموزشی و اشتغال فرش دستباف در طبس برگزار شد/ +عکس

دوره آموزشی و اشتغال فرش دستباف با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در دهه مبارک فجر برگزار شد.

دبیر اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی طبس اظهار داشت: دوره آموزشی و اشتغال فرش دستباف ویژه بانوان ۱۸ تا ۳۵ سال همزمان با آغاز دهه فجر در طبس برگزار شد.

مهدی مهریان افزود: این دوره آموزشی که با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی دایر شد حدود ۵۰ بانوی طبسی آموزش خواند دید و مهارت لازم را در زمینه قالی‌بافی کسب خواهند کرد.

دبیر اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس تصریح کرد: بعد از گذراندن مراحل تئوری و عملی و بعد از آزمون، کارآموزان می‌توانند گواهینامه آموزشی را از سازمان صنعت و معدن و تجارت اخذ کنند و از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

مهریان گفت: این دوره آموزشی با هدف کسب مهارت و بهبافی قالی و ترویج قالی‌بافی و خوداشتغالی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیش از ۴ هزار نفر در بافت فرش‌های عتبات عالیات با ستاد این سازمان همکاری داشته‌اند این دوره ویژه افرادی که فاقد گواهینامه بهبافی بوده‌اند برگزار گردیده است.

دبیر اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس تصریح کرد: دوره آموزشی و اشتغال فرش دستباف توسط ستاد عتبات عالیات در سطح استان برای اولین بار در طبس و قائن اجرا شده است.

وی اظهار داشت: آشنایی با مواد اولیه مرغوب، آشنایی با بافت و نقشه‌خوانی فرش، شناخت معایب فرش و نحوه پیشگیری و اصلاح آن، آشنایی با طرح‌ها، رنگ‌ها و نقشه‌های فرش از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

مهریان در پایان افزود: از امام جمعه طبس که مسئولیت شورای سیاستگذاری ستاد عتبات عالیات شهرستان را بر عهده دارند جهت در اختیار قرار دادن مکان برگزاری این دوره آموزشی تشکر می‌کنیم.

خبرنگار: ۱۰۱

کارگاه آموزشی بهبافیکارگاه آموزشی بهبافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =