جشن سده مراسمی اشتباه است که باید نهادهای امنیتی خاطیان را شناسایی کنند

امام جمعه طبس در خصوص برگزاری جشن سده گفت: انقلاب ما انقلابی مکتبی و اسلامی است و برای احیای ارزش‌های اسلامی این همه شهید داده‌ایم، احیا نمودن و اهمیت دادن به مراسم و آدابی که مربوط به گذشتگان آن هم آتش‌پرستان منتهی می‌شود امری خطا و اشتباه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در خصوص برگزاری جشن سده اظهار داشت: انقلاب ما انقلابی مکتبی و اسلامی است و برای احیای ارزش‌های اسلامی این همه شهید داده‌ایم.

وی افزود: احیا نمودن و اهمیت دادن به مراسم و آدابی که به گذشتگان آن هم آتش‌پرستان منتهی می‌شود امری خطا و اشتباه است.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: مراسمی که در چند روز قبل و در شب شهادت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، حرکات و اعمال بسیار ناپسند و ناشایستی صورت گرفت که در خور شأن مردم انقلابی و شهیدپرور ایران و شهرستان طبس نیست.

وی گفت: باید مشخص شود که چه کسانی و چه جریاناتی این مورد را پیگیری و برنامه‌ریزی کرده‌اند و انگیزه و هدفشان از این کار چه بوده است.

امام جمعه طبس تاکید کرد: اگر واقعا از مسئولین ادارات و تشکیلات نهادهای جمهوری اسلامی در برگزاری این مراسم دخیل بودند قابل تأمل و پیگیری است.

به گزارش سردبیر پایگاه اطلاع رسانی طبس امام جمعه طبس صبح امروز در جریان دیدار از خانواده شهید بدیعی ضمن استماع سخنان خانواده شهید از برگزاری جشن سده در روستای پیرحاجات انتقاد کرد و از ادارات اطلاعات و نیروی انتظامی خواست تاخاطیان را شناسایی کنند.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم همچنین افزود: متاسفانه مسئولان در این گونه مراسمات می‌نشینند و نظاره‌گر هستند.

امام جمعه طبس افزود: متاسفانه رسانه‌های شهرستان هم به بهترین نحو در انعکاس تصاویر از هر زاویه ای تلاش کرده‌اند، درحالی که کسی خبر و تصاویرشان را در انعکاس مراسم شب شهادت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) ندید.

شایان ذکر است با برنامه ریزی انجام شده توسط نماینده خبرنگاران طبس جمعی از خبرنگاران در اردویی دو روزه در روستای پیرحاجات برای پوشش خبری این مراسم دعوت شده بودند تا در کنار شرکت در برنامه پاکسازی طبیعت روستای پیرحاجات این مراسم را پوشش دهند.

خبرنگار: ۱۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + پانزده =