رشد ۳۰۰ درصدی جمع‌آوری زکات در شهرستان طبس/ اجرای ۲۵ پروژه از محل اعتبارات زکات در سال جاری

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس گفت: میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان طبس از ابتدای سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس اظهار داشت: میزان زکات جمع‌آوری شده از ابتدای سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۲۶ درصد رشد داشته است.

احمد رفیعی با بیان این که امسال در سطح شهرستان ۳ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال زکات جمع آوری شده است گفت: حجم زکات جمع آوری شده شهرستان در سال گذشته ۹۱۸ میلیون و ۳۴۴ هزار ریال بوده است.

به گفته وی؛ اطلاع‌رسانی و تبلیغات به موقع، مهمترین عامل افزایش زکات دریافتی بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس، سهم زکات مستحبی از کل زکات جمع‌آوری شده را ۷۱ درصد عنوان کرد و تصریح نمود: حجم زکات مستحبی دریافتی ۳ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال می‌باشد.

رفیعی در خصوص پروژه های عمرانی اجرا شده از محل زکات هم گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۲۵ پروژه از محل اعتبارات زکات در سطح شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان این که اعتبارات هزینه شده برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها ۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال بوده است افزود: اعتبار هزینه شده از محل زکات در پروژه‌های عمرانی امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته با ۳۶۴ درصد رشد مواجه بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس با اشاره به سهم ۲۹ درصدی محرومان از زکات اذعان داشت: سهم محرومان از کل زکات جمع آوری شده یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال می باشد.

رفیعی از وقف ۶ اصله درخت به زکات برای طرح شجره طیبه خبر داد.

وی گفت:از جمله برنامه های تبلیغی و اطلاع‌رسانی در زمینه جذب زکات و افزایش آمار عاملین، توزیع بروشور و بنر همچنین انجام مصاحبه رادیویی و تلویزیونی بوده است.

به گفته وی تعداد عاملان زکات شهرستان ۷۰ نفر می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =