مردم طبس با شعار «مرگ بر شاه» از شاه استقبال کردند/ احمد نمایی معلمی انقلابی

عضو گروه دایرهالمعارف بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: پس از زمین‌لرزه مخرب سال ۱۳۵۷ طبس، شاه تصمیم گرفت تا برای بازدید از مناطق زلزله‌زده در طبس حضور یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس عضو گروه دایرهالمعارف بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی طی جلسه‌ای در مشهد اظهار داشت: پس از زمین‌لرزه مخرب سال ۱۳۵۷ طبس، شاه تصمیم گرفت تا برای بازدید از مناطق زلزله‌زده در طبس حضور یابد.

احمد نمایی ادامه داد: مردم طبس در فرودگاه این شهر با شعار «مرگ بر شاه» از شاه استقبال کردند که این حرکت موجب شد شاه که هنوز چند قدم از هواپیما فاصله نگرفته بود، مجبور به بازگشت شود.

عضو گروه دایرهالمعارف بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس در ادامه این مطلب با اشاره به اینکه مردم مشهد برای حضور در راهپیمایی‌ها، وضو گرفته و آماده شهادت بودند، بیان کرد: حضور گسترده مردمی که در مشهد از میدان برق تا حرم مطهر رضوی در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند، نشان از این داشت که مردم مشهد به انقلاب متمایل بودند.

نمایی با بیان اینکه دانش‌آموزان مشهدی نیز در تظاهرات علیه شاه حضور داشتند، افزود: دانش‌آموزان همه‌ی دبیرستان‌های مشهد در این تظاهرات‌ها شرکت می‌کردند ولی مرکز اصلی تجمع، دبیرستان شاه رضا (دکتر شریعتی) بود که راهپیمایی با شرکت ۵۰۰ دانش‌آموز از آنجا آغاز می‌شد و در ادامه جمعیت ۱۵ هزار نفری مردم آن‌ها را همراهی می‌کردند.

نام و نام خانوادگی: احمد نمایی
گروه: دایره المعارف آستان قدس رضوی
تحصیلات: لیسانس‌ زبان‌انگلیسی‌

شرح حال:
بعد از فراغت از تحصیل و اخذ دیپلم در سال ۱۳۳۷ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در ضمن کار در سال ۱۳۴۷ موفق به اخذ درجه لیسانس در رشته زبان انگلیسی گردید و پس از سالها تدریس در سال ۱۳۶۳ همکاری خود را با گروه ترجمه انگلیسی بنیاد پژوهشهای اسلامی آغاز کرد و طی این سالها آثاری را ترجمه کرده است.

آثار:
۱- ترجمه کتاب ایران افسانه و واقعیت (با همکاری دیگر مترجمان)
۲- ترجمه کتاب گسترش اسلام در غرب آفریقا (مشترک)
۳- ترجمه تحقیقی جدید در تاریخ، مذهب و جامعه دروزیان
۴- ترجمه گیاهان در قرآن
۵- ترجمه تدوین ( فرهنگ اصطلاحات علوم و تمدن اسلامی ) فارسی به انگلیسی و بالعکس (با همکاری دیگران)
۶- ترجمه اندیشه های کلامی علّامه حلّی
۷- ترجمه جانشینی حضرت محمد (ص) (با همکاری دیگر مترجمان)
۸- ترجمه امر به معروف و نهی از منکر
۹- تالیف خلافت و انتخاب در بوته نقد
۱۰- ترجمه وهابیگری
۱۱- تالیف خلافت و امامت (انگلیسی)

ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =