بسیج سازندگی به ظرفیت‌های خراسان جنوبی نگاه ویژه داشته باشد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی باید نگاه ویژه‌ به خراسان جنوبی داشته باشد،گفت: باید خروجی تمام تلاش‌های جهادگران بسیجی یک محصول فرهنگی بر مبنای رسالت الهی، خودسازی و انسان‌سازی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس سردار یعقوب‌علی نظری صبح امروز در آئین افتتاحیه همایش هم‌اندیشی نخبگان جهادگر بسیجی کشور که در طبس در حال برگزاری است، اظهار داشت: هر چه دیدگاه و اهداف جهادی در مسیرهای معمولی نفوذ کند فعالیت‌هایمان نزدیکی بیشتری با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه ماهیت تمام حرکت‌های اسلامی باید برای رسیدن انسان به تکامل باشد، افزود: نکته متمایز کننده انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها نیز در همین انسان‌سازی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نیت ما خدایی و منطبق با حرکت جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: همچنین باید ارزش‌های حرکت‌های جهادی ما نیز مبتنی بر انتخاب و شناخت دقیق از ارزش‌‌ها باشد.

نظری با تأکید بر اینکه محصول نهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر آن بنا نهاده شده است تربیت انسانی بر مبانی ماهیت اسلامی است، گفت: این مهم باید در حرکت‌های جهادی نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه جنگ محصول فرهنگی و برخواسته از اندیشه‌های اسلامی است، افزود: این جنگ باید از یک نبرد نابرابر به دفاعی مقدس تبدیل شود و آنچه موجب شد عرصه جهاد مقدسی ما انسان‌های والایی را به یادگار بگذارد توجه به باورهای دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: جهاد سازندگی در عرصه زمان با دیگر سازمان‌ها اقدام شد و کسانی که این پیشنهاد را دادند یک نگاه شکلی به جهاد داشتند و به ماهیت جهادی این سیستم که منطبق با روحیه انقلابی بود توجه‌ای نکردند.
نظری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه ویژه به دیدگاه‌های منطبق با اسلام بر تشکیل بسیج سازندگی تأکید کرده و فرمان آن را صادر کردند که خروجی همه تلاش‌های جهاد گران بسجیی امروز باید یک محصول فرهنگی بر مبنای رسالت الهی، خودسازی و انسان‌سازی باشد.

وی با اشاره به اهداف راهبردی بسیج سازندگی گفت: جهادگران در بخش‌های مختلف و به ویژه در عمل به نگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق عمل کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی استان خراسان حنوبی را دارای ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دانست و اظهار داشت: همجواری با استان سیستان و بلوچستان و همچنین کشور افغانستان از شاخص‌هایی است که این استان را در مقوله امنیت بسیار مهم جلوه داده که البته این مهمم در استان از جایگاه مطلوبی نیز برخوردار است.

نظری خراسان جنوبی را از استان‌های خشک کشور دانست و گفت: خشک بودن خراسان جنوبی موجب توجه ویژه جهادگران بسیجی به این استان شده است که البته با ظرفیت‌های انسانی بسیار برجسته در این استان می‌تواند سازمان بسیج سازندگی با قدرت و نگاه ویژه‌تری در این عرصه ورود کند.

وی در قالب بسته پیشنهادی خود به بسیج سازندگی کشور افزود: تناسب‌سازی بین گروه‌های جهادی با نیازهای مورد نظر در محل اجرای حرکت جهادی و نیز مدیریت منطقه‌ای آنها تحت نظر مدیران محل برگزاری اردوهای جهادی مسئله‌ای است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا کار جهادگران را در مناطق مختلف کشور و بر اساس نیازهای آن ارزشمند کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: در روزهای پایانی سال متاسفانه شاهد عدم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در سطح مورد توجه مقام عظمای ولایت هستیم و این به دلیل عدم باور صحیح جامعه ما در مقاومت در اقتصاد است.
نظری افزود: هرگاه توانستیم مانند سال‌های دفاع مقدس به باور مقاومت در اقتصاد برسیم نتیجه موردتوجه مقام معظم رهبری را به دست می‌آوریم.

سخنران ویژه این مراسم سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین کشور است که در صحرای طبس منطقه شکست آمریکا به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =