شهر زیبای طبس زیر ذره بین وزارت راه و شهرسازی

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی : هراقدام توسعه ای در طبس می بایست حول مزیت های منطقه ای طبس کل گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس دکتر پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ظهر امروز به اتفاق تعدادی از کارشناسان وزارت راه و شهرسازی به منظور بررسی طرح جامع به طبس آمد.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در بدو ورود وی از باغ گلشن و ارگ طبس بازدید نمود .
حناچی درگفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر و پایگاه اطلاع رسانی طبس گفت: طبس مانند نگینی در دل کویر
می درخشد و مزیت های منطقه ایاین شهر زیبا ، آب و هوا و وضعیت خاص جغرافیایی و پیشینه تاریخی طبس است که باید روی آ ن تاکید شود و هراقدام توسعه ای که انجام مشود حول این موضوعات باید شکل گیرد .
حناچی اظهار داشت : درجاهای دیگر دنیا اگر جایی مانند طبس داشته باشند مانند بهشتی از آن حفاظت و نگهداری میکنند ، و روی مزیت های منطقه ای آن سرمایه گزاری میکنند .
وی افزود : طبیعتا همان چیزی که طبس را تهدید میکند گسلهایی است که نزدیک شهر است ،و همین اصل نیز عامل توسعه شهر نیز هست ، چرا که آبی که اینگونه از زمین فوران میکند به علت وجود همین گسلهایی است که در اطراف شهر است .
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : تلاش میشود با دوره جدید طرح جامع طبس ، که افق یک و دو دهه آتی طبس را تدوین خواهد کرد به مزیتهای منطقه ای و فرصتهایی که طبس و تاریخچه طبس بوجود می آورد توجه شود و روی این مزیتهای تکیه شود.
وی گفت : طبیعتا این به معنای این نیست که نوسازی در شهر صورت نمیگیرد ولی نوع نو سازی که در طبس باید شکل پیدا کند قدری با باقی قسمتها متفاوت است و باید کاری شود که طبس همانطور که همیشه به عنوان یک مقصد تلقی میشده ، این تلقی توسط شهروندان دیگر کشور ایران وجهان انجام شود و تلاش شود اینجا به عنوان یک مرکز دیدنی و منحصر به فرد به عنوان مقصد انتخاب شود .
دکتر حناچی گفت : زمینه اینکاراست که برنامه ریزی در بالاترین سطوح شهرنشینی انجام شود که این طرح هم اکنون در حال بررسی است .




5 دیدگاه دربارهٔ «شهر زیبای طبس زیر ذره بین وزارت راه و شهرسازی;

  1. براستی از پیاده رو های خیابان امام هم بازدید میکنند ببینند بعد از ۳۶ سال از زلزله چه وضعیتی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. باسلام و احترام
    محدوده بلوار مرحوم مهندس شکیبی ضلع شمالی آن داخل محدوده و طرح شهر سازی بوده و اکثرآ با پروانه ساخت مسکونی و نیزتجاری که از جمله بازار بزرگ گلستان صادر شده است ! ! ! و همچنین …,.., و ………ر نیز در همان راستا پروانه ساخت صادر شده است ! چرا رای تعداد محدود پروانه ساخت صادر نمیشود
    آیا می بایست منظره شهری به وسیله خود شهداری خراب شود . آیا باید در محدوده شهری گاوداری یا چیزشبیه به آن احداث شود. آیا شهرداری و دست اندرکاران آن توان مطرح کردن اقدام توسعه ای این محل را ندارند . چرا باید بین شهرواندان تفاوت باشدکه برای یک نفرپروانه صادر شود و برای دیگری امکان صادرشدن وجود نداشته باشد و ؟ ؟ .در صورت امکان پاسخ داده شود .

  3. باسلام وادب احترام
    لطفا آقایون موقعی که مسئولی میاد اینهمه تعریف وتمجید این شهررانکنند وهی میگن طبس بهشت برین است لابد آنهاهم می گویند بهشت برین مشکلی ندارد این آقایون مسئول ببرید توی شهرکها مثل شهرک ولیعصر ،زیباشهر ودیهشک ببینند آیا این شهرکها جزء یک منطقه شهری محسوب میشه آیا آسفالت مناسب داره بخدا خیابانها ی جمز اززیباشهر شهرک صدوقی بهتره ضمنا ازمسئولین رده بالا درتیرماه به طبس دعوت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =