حضور هر ساله بیش از ۶ میلیون زائر و مسافر در طبس

سپهریان مدیر عامل موسسه فرهنگى حسین بن موسى الکاظم(ع) ظهر امروز در نشست خبرى که در محل فرهنگسراى این آستان برگزار شد بابیان اینکه در طول سال گذشته باتعداد بیش از ۶ میلیون زائر و مسافر مواجه بودیم بر لزوم اجراى برنامه‌هاى مختلف خدماتى و فرهنگى براى خدمت‌رسانى هر چه بیشتر و بهتر به زائران تاکیدکرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس،سپهریان افزود: موسسه حضرت‌حسین‌بن‌موسى‌الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس امروزه یکى از بزرگترین موسسات فرهنگى کشور محسوب می‌شود و تاکنون فعالیت‌هاى بسیارى در زمینه خدماتى و فرهنگى انجام شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگى حضرت حسین بن موسى الکاظم (ع) گفت: همایش بزرگى در این رابطه باحضور مسئولین ۱۹ مجتمع میان‌راهى حضرت امام رضا (ع)، اسفند ماه در طبس برگزار شد و در کنار همایش، جلسات و کلاس‌هاى آموزشى مختلف باموضوعات متنوع نیز برگزار شد.

وى اضافه کرد: بیش از پنجاه هزار بسته فرهنگى در راستاى معرفى ابعاد مختلف خدمات آستان قدس تهیه و در اختیار متصدیان مجتمع‌هاى میان‌راهى، مسئول فرهنگى آستان مبارک و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس قرار گرفته که در قالب کتابچه و بروشور به زائران عرضه خواهد شد.

وى گفت: براى خدمت‌رسانى هر چه بهتر به مسافران نوروزى ستادى مشتمل بر ۶ کمیته راهنماى زائران، اسکان و رفاه زائر، بهداشت وفضاى سبز، تاسیسات، فرهنگى، نظارت و مدیریت بحران تشکیل شده که از ۲۷ اسفند تا ۱۷ فروردین در آستان مبارک و هم در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس به صورت شبانه روزى مستقر خواهد بود.

سپهریان گسترش فضاى سبز، کاشت گل و گیاه، گسترش فضاى بازى براى کودکان، آسفالت مناسب، پیش‌بینى تاسیسات آب و برق، احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین، روشنایى معابر، باغ رضوان ۱ و ۲ ، بوستان حضرت حسین بن موسى الکاظم(ع) و…را ازدیگر فعالیت‌هاى این موسسه براى ایام نوروز نام برد.

وى ادامه داد: همچنین با همکارى مسئولین ۱۱۷ هزارمتر از فضاى بوستان حضرت حسین بن موسى الکاظم(ع) که موقوفه بوده به وقف بازگشته و درختکارى و گل کارى آ ن انجام شده است.

سپهریان همچنین از بهره‌بردارى از فاز ۲ باغ رضوان در نوروز ۹۴ خبرداد و افزود: با همکارى شهردار فاز ۲ این باغ، آسفالت، درختکارى و گل کارى شده، روشنایى آن تأمین و با توجه به افزایش ۲۵ درصدى میهمانان نوروزى براى پذیرش زائران آماده شده است.

وى گفت: روشنایى معابر, پارکینگ, نظافت معابر, خدمات بهداشتى, بحث زیباسازى محیطى, نصب پوستر, بنر, تابلو وبیلبوردهاى فرهنگى از اهم کارهایى است که توسط موسسه حضرت حسین بن موسى الکاظم ع انجام شده است.

مدیر عامل موسسه فرهنگى حسین بن موسى الکاظم(ع) گفت: در خصوص اسکان زائران تمام همت و توان خود را به کار بستیم، مدرسه شکوفه‌هاى رضوى، ۲ مهدالرضا شهرستان طبس و محمدآباد و کتابخانه محمدآباد براى اسکان زائران تجهیز و ۱۲ باب مهمانپذیر با امکانات تلوزیون، یخچال، سرویس بهداشتى، آشپزخانه با اجاق ۲ شعله، ۳ شعله و فشارقوى و ۱۲۰ اتاق مفروش، دراختیار مسافران خواهد بود.

وی بیان کرد: سالن اجتماعات، دستگاه آبجوش صلواتى به صورت شبانه‌روزى، فعال بودن دفتر زائرسرا، گسترش خدمات زائرسرا، ورودى و خروجى تفکیک شده، استقرار پاسگاه انتظامى حرم مطهر براى افزایش امنیت خاطرمردم، ارائه مواد غذایى و پروتئینى با قیمت مناسب در فروشگاه میقات الرضا، پارکینگ‌هاى تفکیک شده براى وسایل نقلیه سبک و سنگین در مجاورت حرم مطهر را از جمله فعالیت‌های خدماتی موسسه دانست.

سپهریان همچنین تعیین جایگاه ویژه جهت ترویج برنامه‌هاى دینى و شئونات اسلامى، ارائه خدمات کتابدارى و اینترنتى، تأمین آب آشامیدنى سرد در ۲ سقاخانه و دپوى آب براى موارد ضرورى، آماده سازى سکوهاى اطراف آستانه براى اقامت‌هاى کوتاه مدت، حمام و گرمابه رضوان با ۲۵ باب حمام، خدمات بهداشتى درمانى در داروالشفاء، افزایش خودپرداز و کشتارگاه‌هاى دام نذرى را از دیگر فعالیتهاى خدماتى این موسسه برشمرد.

وى در خصوص فعالیت‌هاى فرهنگى انجام شده در موسسه براى ایام نوروز گفت: با توجه به همزمانى بهار ۹۴ با ایام شهادت حضرت زهرا (س)، سخنرانان کشورى, آیین تشییع نمادین حضرت زهرا(س)، ادعیه‌خوانى توسط مداحان کشورى، پاسخ به سوالات شرعى توسط روحانیون شهرستان و همچنین سامانه پاسخگویى آ ستان مبارک، برگزارى نماز جمعه در ایام عید در آستانه مبارک حسین‌بن‌موسى‌الکاظم(ع) از برنامه‌هاى فرهنگى موسسه خواهد بود.

سپهریان دیدار از محل سقوط هواپیماى امریکایى درقالب اردوهایى براى مسافران را نیز از فعالیت‌هاى فرهنگى موسسه برشمرد.

وى افزود: این تمهیدات و برنامه‌ها به طور کامل در شهرستان کاشمر در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس با ۳۵ واحد اتاق و ۴ سوئیت انجام خواهد شد.

سپهریان از هموطنان در سراسر کشور دعوت کرد تا در نوروز از دیار نخل و زیتون و نارنج و برنج دیدن کنند، و اعجاز طبیعت را ازنزدیک ببینند.

شایان ذکر است به گفته مدیر عامل موسسه فرهنگى حسین بن موسى الکاظم(ع) در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون مسافر نوروزی در طبس داشتیم که پیش بینی ها از افزایش ۲۵درصدی حضور مسافرین نوروزی  در نوروز ۱۳۹۴ در شهرستان طبس حکایت دارد.

خبرنگار: خانم ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 1 =