دومین کنگره جراحی استان های خراسان به مدت ۳ روز در طبس برگزار می شود

دکتر سید ضیاء حقی از برگزاری دومین کنگره جراحی طبس به مدت ۳ روز از ۱۰تا ۱۲ فروردین ۹۴ در سطح استان های خراسان رضوی،خراسان شمالی و خراسان جنوبی در طبس خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سید ضیاء الله حقی عضو هیئت برد فوق تخصصی جراحی قفسه سینه کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه طبس اظهار داشت:دومین کنگره جراحی طبس به مدت ۳ روز از ۱۰تا ۱۲ فروردین ۹۴ در سطح استان های خراسان رضوی،خراسان شمالی و خراسان جنوبی در طبس برگزار می شود.

وی ادامه داد:این کنگره دارای ۴محور شامل آماده سازی بیمار برای عمل جراحی،کنترل عوارض شایع بعد از عمل،ارتباط جراح و سایر متخصصان و کنترل درد بعد از عمل است.

عضو هیئت برد فوق تخصصی جراحی قفسه سینه کشور و دبیر برگزاری دومین کنگره جراحی طبس گفت:در راستای برگزاری مطلوب این کنگره،۱۰ کمیته اجرایی متشکل از ۴۰ نفر تشکیل شده است و پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ نفر در این کنگره شرکت کنند.

وی با بیان این که هزینه برگزاری این کنگره ۲۵۰میلیون تومان برآورد شده است افزود:بازدید شرکت کنندگان از برخی مناطق گردشگری طبس،آشنایی آنان با پیشینه تاریخی و صنایع دستی و همچنین انتشار ۲ نشریه و یک لوح فشرده از جمله برنامه های جنبی این کنگره است.

حقی یادآور شد:در قالب مراسم اختتامیه این کنگره،بزرگداشت دکتر حکمت نخستین پزشک طبسی و نیز تجلیل از ولی الله چمنزاری رئیس اسبق اداره آموزش و پرورش طبس که از مجریان برگزاری نخستین کنگره جراحی طبسبوده نیز در برنامه گنجانده شده است.

شایان ذکر است دکتر سید ضیاء حقی اهل طبس است و دبیری جامعه جراحان استان های خراسان و استاد و مدیر گروهی جراحی قفسه سینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از جمله مسئولیت های وی به شمار می رود.

بنا به گزارش خبرنگار ما ۱۸ سال پیش و در سال ۱۳۷۶ نخستین کنگره جراحی با شرکت ۲۰۰ نفر در طبس برگزار شده است.

خبرنگار:فاطمه ابوالحسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =