برنامه‌های پنجم اردیبهشت، سالروز شکست آمریکا در طبس تشریح شد

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مراسم بزرگداشت واقعه صحرای طبس پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور فرماندهان لشکری و مسئولان کشوری در محل مسجد شکر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از فارس، رضا برازنده‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز واقعه صحرای طبس اظهار داشت: پنجم اردیبهشت‌ماه ۵۹ یادآور روزی است که دستاورد عظیمی نصیب ملت ایران شد.

وی تصریح کرد: مراسم بزرگداشت واقعه صحرای طبس همچون سال‌های گذشته با حضور حداکثری مردم فرماندهان لشکری، مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: زمان برگزاری این مراسم پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح در محل مسجد شکر است.

برازنده‌مقدم به برنامه‌های حاشیه‌ای این مراسم اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه کویرنوردی و پیمودن مسیر بیرجند تا محل واقعه طبس با دوچرخه که با همکاری معاونت تربیت بدنی سپاه و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اجرا می‌شود از جمله این برنامه‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: سخنران اصلی این مراسم هنوز قطعی نشده است.

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت موزه استکبارستیزی و مسجد شکر از جمله فعالیت‌هایی است که بنیاد حفظ آثار استان دنبال می‌کند، یادآور شد: تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای زیرسازی محوطه سایت، محوطه‌سازی پارکینگ خودروهای سنگین، آسفالت ۶۰ درصدی محوطه و آماده‌سازی باند کندروی مسیر یزد به طبس در راستای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

برازنده‌مقدم ادامه داد: اعتبارات هزینه شده از محل اعتبارات بنیاد حفظ آثار استان و مساعدت‌های استاندار تامین شده است.

وی یادآور شد: برای بازسازی واقعه صحرای طبس در سال گذشته بیش‌از ۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: تربیت راوی برای بیان دقیق واقعه صحرای طبس یکی از برنامه‌هایی است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دنبال می‌شود.

برازنده‌مقدم به مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بیرجند اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار و ۳۲ هکتار زمین برای ساخت این مرکز اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است عملیات فتح‌المبین در این مرکز فرهنگی جانمایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =