جلالى: گرفتن وجه نقد ازدانش آموزان ممنوع است

مصوبه شوراى آموزش و پرورش قانون است و قابلیت اجرایى دارد /گرفتن وجه نقد از دانش آموزان ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،جلالى، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان صبح روز گذشته درجمع خبرنگاران حضوریافت.

جلالى باگذشت یک سال از انتصابش دراین سمت، از قول‌ها و سخنانش در زمان انتصاب سخن گفت. وى با اشاره موردى به صحبت‌هایش در اردیبهشت ۹۳گفت: به قولهایى که دادم عمل می‌کنم.

وى از اولویتهاى کارى خود، به توجه و رسیدگى به اموردانش آموزان بى بضاعت و گرفتن مجوز مدرسه استعدادهاى درخشان اشاره کرد و گفت: در مورد اول تمام توان خود را به کاربردم و همکاری هاى لازم با کمیته امداد امام خمینى (ره) انجام شده و باهمکارى این ارگان دانش آموزان بى بضاعت مشکلى درباب پرداخت شهریه نخواهند داشت.

اما سوال اینجاست که آیا اصلا دریافت شهریه کارى صحیح و قانونى بوده است که حالا با کمک کمیته امداد مشکل مرتفع گردد؟ و یا اینکه موضوع خانواده هایى که تحت پوشش کمیته امداد نیستند چه می‌شود؟

جلالى معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش طبس پاسخ میدهد: آموزش و پرورش کشور هم از وضعیت سخت اقتصادى و تحریم‌ها بى نصیب نبوده است و با وجود مشکلات مالى موجود، آموزش و پرورش مجبور به اخذ شهریه از دانش آموزان است و خانواده‌ها همواره نشان داده‌اند که به کمک آموزش و پرورش می آیند.

وى گفت: باتوجه به مصوبه شوراى آموزش و پرورش شهرستان که سرپرست فرماندارى، امام جمعه محترم وشخص خودم و چندتن دیگر، ازاعضاى آن هستیم مصوب شد درمدارس عادى مبلغ صدهزارتومان و مدارس شبانه دویست هزارتومان به عنوان شهریه اخذ شود.

وی افزود: البته این درصورتیست که وزیر محترم آ موزش و پرورش کشور دریافت هرگونه وجهى را درمدارس دولتى غیرقانونى دانسته است اما بنا به گفته مدیر آ موزش و پرورش شهرستان /مصوبه شوراى آ موزش و پرورش شهرستان داراى قابلیت اجراییست و قانون تلقى می‌شود.

تاکید دارم: در باب مصوبه آموزش و پرورش، دانش آموزى آسیب نبیند

جلالى، مدیر آموزش و پرورش طبس تاکید کرد: نمی‌خواهیم از این مصوبه حتى یک دانش آموز هم آسیب ببیند. گرفتن وجه نقد هم ممنوع است و هروجهى یا باید به حساب مربوطه واریز و یا با دریافت قبض تحویل گردد.

الاهى معاون آموزش و پرورش طبس نیز با اشاره به سرانه غذایى  هر دانش آموز آمارى ارائه کرد.

وى گفت: سرانه غذایى هر دانش آموز در روز، ۳ هزار تومان است و این مبلغ براى ۲۰۰ روز کارى در سال براى هر دانش آموز ۶۰۰ هزار تومان است که با احتساب ۷۰۰ دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس شبانه‌روزى، تنها براى سرانه غذایى  ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وى افزود:تاکنون ۱۷۰ میلیون تومان از کل این اعتبار دریافت شده  و امید است تا پایان سال ۳۰میلیون تومان دیگر نیز دریافت شود. که با این حساب هنوز تنها ۵۰ درصد کل مبلغ تامین شده است و ۵۰ درصد باقیمانده باید با تدابیرى که اندیشیده می‌شود مرتفع گردد.

الاهى در خصوص این تدابیر توضیح داد: تأسیس آشپزخانه مرکزى تاحدود زیادى باعث صرفه جویى در هزینه‌ها شده است و کمک گرفتن از خانواده‌هاى دانش آموزان نیز از دیگر تدابیر شوراى آموزش و پرورش بوده است.

جلالى همچنین از قول دیگرش در رابطه با اخذ مجوز مدرسه استعدادهاى درخشان سخن گفت و خاطرنشان کرد: که دو مجوز مدرسه استعدادهاى درخشان براى دختران وپسران اخذ شده است.

وى بابیان این موضوع به مسئله پیگیرى اخذ مجوز دانشگاه فرهنگیان براى شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به توان و پتانسیل شهرستان و وسعت آن به عنوان بزرگترین شهر استان خراسان جنوبى به وجود این دانشگاه نیاز است.

امروز در آموزش و پرورش در مورد مربیان مهدهاى کودک وپیش دبستانى، کار گزینشى انجام می‌شود

یکى از مهمترین مقاطع، مقطع پیش دبستانی است. اهمیت این دوره از جهات مختلف واضح است، این دوره به دلیل اینکه سال قبل از ورود به دبستان و آموزش رسمى است نقش بسزایى در میزان علاقمندى کودک به تحصیل و فراگیرى علم خواهد داشت و از این رو هر مربى پیش دبستان باید جامعه شناس، روان‌شناس و کودک‌شناس قهارى باشد و در یک رفتاری کسان، به ازاى هر کودک، واکنشى جدید انجام دهند و با این تفاسیر تا چه میزان براى انتخاب مربیان مهدهاى کودک وسواس به خرج داده میشود؟

مدیر آموزش و پرورش میگوید: امروز آموزش و پرورش در اینباره کار گزینشى انجام میدهد، در گذشته حساسیت به این شکل نبوده، اما به دلیل اهمیت زیاد این مسئله، انتخاب به شکلى صحیحتر انجام می‌شود.

وى افزود: امسال اولین سالى است که آموزش و پرورش ازمهدهاى کودک نیز بازدید به عمل آورده و نتایج خوبى داشته است.

وى همچنین در رابطه با تجمع فرهنگیان گفت: این تجمع به صورت سراسرى بوده است که البته تجمع کنندگان مطالباتى داشته اند و این مطالبات به حق بوده و خوشبختانه در شهرستان طبس به صورت منطقى حل و فصل شده است.

خبرنگار:فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی

26 دیدگاه دربارهٔ «جلالى: گرفتن وجه نقد ازدانش آموزان ممنوع است;

  1. سلام:جناب آقای جلالی در منطقه محرومی مثل طبس گرفتن وجه پیگرد قانونی دارد سعی کنید به مدیران مدارس بخشنامه کنید که بعدا پشیمان نشوید. ممنون.

  2. سلام خیلی متاسفم که به زور میخوان پول بگیرن.. به ما میگن تا شهریه ۲۵۰هزار تومن رو ندید کارنامه رو نمیدیم واقعا که…..

  3. با سلام و خسته نباشید خدمت جناب اقای جلالی و همکاران

    جهت برگزاری جشن شکرگزاری قران دانش اموزان پایه سوم ابتدایی در دبستان شهید فلاحی دیهوک از هر دانش اموز مبلغ ۲۵۰۰۰۰ ریال (بیست و پنج هزار تومان ) برای خرید جایزه و میوه کیک و … گرفتند با توجه به شرایط بد اقتصادی و درامد اندک خانواده ها این مبلغ بسیار زیاد بود و این درحالی است که قرار بود به هر دانش اموز هدیه ای ده هزار تومانی داده شود اغلب هدیه ها پنج هزار تومان هم ارزش نداشت و برخی والدین از این موضوع نگران و ناراضی هستند .

  4. باسلام اززمانی که آقای جلالی آمدند بحث دریافت پول مطرح شد حتی درتابلوهای مدارس وخود اداره آموزش وپرورش اطلاعیه نصب شده بود که دریافت وجه جهت ثبت نام ممنوع است وهرگونه مشکلی داشتید باآقای کافی تماس بگیرید .وزیرمحترم هم فرمودند دریافت وجه ممنوع است امامدارس به زورهم که شده این پول رامی گیرند یاموقع دریافت کارنامه ویاموقع دریافت پرونده فکرکنم کم کم آموزش وپرورش بگه هرکس پول داره ثبت نام کنه وهرکس نداره با سوادآموزی خداحافظی کنه .

  5. سلام.ماتوی مدرسمون هرلحظه خرج های بیخودی میشود
    مثلا معلمان وکادر دفتری از اینترنت برای کارهای شخصی خود …خرید دریاچه برای دفتر مدرسه….گرفتن پول اضلفی بابت اوراق امتحانی تزیینات بیجا وبیخود درمدرسه و…………ماشالله ….مدرسمون برای خودشان کاسبی راه انداختن وسودی میبرن این پول ها صرف این امور مذکور میشود جهت اطلاع

  6. کار رایگان ، یعنی فقط در حد رفع تکلیف. کار با کیفیت می خواید، باید سر کیسه رو خیلی بیش از اینها شل کنید.

  7. متاسفم برای اقشار کم خرد جامعه که فکر می کنند پولی که با هزار منت به مدرسه می دهند صرف صبحانه وخوراک معلمان میشود . حتما معلمان جامعه حلال وحرام نمی دانند براتون متاسفیم که بچه هاتون زیر دست حرام خواران تربیت میشوند. شاید فکر میکنند پول اوراق امتحانی – هزینه برق آب -گاز وتعمیر وسرویس کولرو بخاری وموا د بهداشتی نظیر مایع دستشویی ودستمال نظافت و……. شارژ اینترنت مدرسه -خرید وسایل ورزشی ولامپ خراب شدن قفل وکلید وتعمیر ترکیدگی لوله ها و…………………………………….. دولت تدبیر وامید پرداخت میکنه. یا فکر میکنین مدیر مدرسه باید از جیب خودش بده چون مدیره

    1. اگر شما حرام خوار هستید که وای به احوال ما . اگر دولت تدبیر و امید پرداخت نمیکنه در دولت قبلی نیز پرداخت نمی کرده .اداره جات دیگه دارن از کجا این هزینه ها را پرداخت می کنن .ما که در جریان هستیم چون از زبان خود شما در محافل گفته می شه و ما شنیدیم. کسی بحث حلال و حرام نکرد فقط بحث بی برنامگی بعضی از مدیران می باشد .خواهشا چشم از دست این یک و اون یکی برداریدو اسراف نکنید

    2. قانون تحصیل را رایگان اعلام کرده است
      تمام این موارد از بودجه های آموزش و پرورش برای دانش آموزان باید در نظر گرفته شود
      مدیر محترم : دانش آموز صرفن باید تحصیل کند و هیچ وظیفه ای برای تامین هزینه های مدرسه ندارد این وظیفه ی شماست که مدیریت کنید و هزینه های جاری را تامین کنید آن هم از بودجه های جاری آموزش و پرورش
      اگر مدیریت بلد نیستید خواهشن آن را رها کنید و آن را به افراد کاردان بسپاریدو دلایل بنی اسراییلی نیاورید
      به بچه های مردم چه مربوط که هزینه ی شارژ و مایع دستشویی و … را بدهند.
      مدارس موظفند طبق قانون تحصیل رایگان را برای دانش آموزان فراهم کنند
      این دلایل مسخره ای را هم که آوردید بیشتر به درد خودتان میخورد و برای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت است.
      با این صحبتی که شما کردید تاسف بیشتری برای قشر فرهنگی و امثال شما خوردم
      بروید خودتان را اصلاح کنید
      شما حقوق میگیرید که به کودکان ما آموزش دهید راه درست را به آنها بیاموزید
      متاسفم برای شما اگر واقعن مدیر یک مدرسه هستید و چنین نظریاتی دارید
      ایا شما واقعن یکبار خود را جای کودکی که ان پاکتی را که خالی تحویل شما میدهد گداشته اید؟؟
      نه نگداشته اید!!
      شما به فکر مدیریت خود و حقوق سر ماه خود بوده اید
      اینکه بگوید مدرسه ی فلان چنان مدیری دارد و خودش دارد آن را مدیریت میکند و هزار حرف دیگر که خودتان خوشتان می آید
      معلمان واقعی انسانهای فدارکار هستند
      نه شما که مدرسه را محلی برای رسیدن به امال و ارزوهای جاه طلبانه خود کرده اید
      امیدوارم روزی به اشتباهتان بی ببرید مدیر محترم
      یا حق

  8. اقای جلالی ازشما بعیداست مجری یک مصوبه غیر قانونی شوید خداکند به بیست وسی کشیده نشود چنین مصوبه ای ودریافت پولی!!!!!؟؟؟؟

  9. چطور وقتی فرزند شما با کوچکترین ناخوشی روبروست حاضرید بی هیچ عذر و بهانه ای چند صد یا حتی چند میلیون برای داروخانه ها و پزشکان هزینه کنید ، حالا از بابت هزینه کردن یک صد تومان ناقابل آن هم یکبار در سال برای آموزش و پرورشی که معلمانش مظلوم اش به حق حاذق ترین طبیبان روان و توانمندترین مهندسان شخصیت فرزندانتان هستند ابا دارید ؟!؟
    اگر واقع بین و منصف باشید متوجه خواهید شد که فرهنگیان بیش از اینها بر گردن شما حق دارند و شما نیز بیش از اینها به آنان مدیون اید.

    1. بعضی از معلمان طبس به قدری ضعیف هستن که اکثر خانواده ها به خصوص در بحث کنکور متوسل شدن به سی دی های اموزشی یا کلاس های خصوصی ….اموزش فرزندان ما طبق قانون اساسی رایگان هست و شما به خاطر این مطلب نباید شخصیت فرزندان ما رو خطاب قرار بدین و بعد جنعابعالی حقوق دریافت میکنید که اموزش با کیفیت و بدون منت بدهید در ضمن قانون درمان را رایگان اعلام نکرده که شما مقایسه میکنید متاسفم کسانی که خود را فرهنگی مینامند این چنین منت بر سر خانواده ها و دانش اموزان می گذارند

      1. نامه فدایت شوم برای جناب عالی ویا فرزند دلبندتان نداده ایم چنانچه وجود انسان های متفاوت در هر شغلی طبیعی است چنانچه نارحت هستید آبی نوش جان کرده سر جیب مبارک را شل نموده فرزند تان را به مدارسی که فکر میکنید بهتر هستند بفرستید

  10. از منطقه محروم بودن طبس فقط اسمی بیشتر باقی نمانده!!!!! پس حمایت دولت خدمت گذار از مناطق محروم کجاست ؟ آقایان که به این راحتی دور هم می نشینند و تصویب می کنند نفسشان الحمدلله از جای گرم بیرون می آید. آیا شده قبل از تصمیم گیری در این جلسه، در جلسه انجمن اولیا با دارا وندار جلسه آن هم به صورت رندوم و غیر انتخابی گپ و گفتی داشته باشند و بفهمند صد هزار تومان یعنی چه ؟ . برای پدری که با زحمت فراوان هزینه کتاب و دفتر و قلم فرزندانش را فراهم می کند مسلما پرداخت ۱۰۰ هزار تومان بسیار سخت است. آقایان بروید جلو بریز و بپاش و اختلاص های میلیاردی این و آن را بگیرید صرف تحصیل فرزندان آینده ساز میهن عزیزمان کنید. امثال خاوری را باید به تیر برق ببندند تا روغنشان برود تا خون مردم را به شیشه نکنند. در زمانی که مرکز استان محروم نبود ما پول ندادیم حال که جزء مناطق محروم هستیم باید پول بدهیم ؟ ظلم است نکنید !!!! مدیران محترم از فرمایشات و راهنمایی های مقام معظم رهبری (دام ظله العالی ) بهره بگیرید و راه را ادامه دهید .

  11. من به عنوان یک پدر از اینکه می بینم در دبستان ۱۷ شهریور تبیض زیادی بین دانش آموزان قائل می شوند خیلی رنج می برم دخترم بیشتر وقتها تعریف می کند که چه رفتاری دارند با دانش آموزی که والدینش تمکن مالی دارند و پول بیشتری می دهند.
    از دختر خودشون هم بهتر هوایش را دارند اما خدا نکند دانش آموزی پول کمتری بیاره نه تنها بهش توجه نمی کنن که توی سرش هم می زنن.
    یکبار ظاهرا یک مسابقه بوده و دانش آموزی برنده شده که تمکن مالی زیادی نداشته بلافاصله کسی دیگه رو برنده اعلام کرده اند و گفته اند که آقای فلانی (پدر دانش آموز) ناراحت خواهد شد.

  12. اگر قراره با این پولهای اندک وضع کیفیت مدارس تغییر کنه .اصلا تغییر نکنه .یک سر به مدارس بزنید ببینید خرج مدرسه از کجا تامین میشه . صبحانه معلمین و مدیران و …….. مملکت ندارکه نیست فقط دزد زیاد داره یکی میلیاردی بر میداره و فرار می کنه یکی هم مبلغ کوچک…

  13. دوستان این ۱۰۰ تومن ۲۰۰ تومن که دیگه ارزش این حرفا رو نداره. بیایید با مشارکت خودجوش به توسعه کیفیت آموزش شهرمون کمک کنیم.

    1. چطور ارزش نداره خیلیا هستن که با همون پول یارانه دارن روزگار میچرخونن
      حالا ۱۰۰ تومن و ۲۰۰ تومن هم شد ناقابل
      واقعن متاسفم

    2. شاید برای شما ارزشی نداشته باشه ولی هستند کسانی که برای گفتن کلمه ندارم از کجا بیارم پولی که نابخردانه تصویب کردند رو بدم از حالا شده فکر شب و روزشون ، چیکار کنند با آبروشون ،جواب فرزندشون رو چی بدن وقتی بگه مدرسه گفته ۱۰۰ هزار تومن بیارید!!!! وای بر ما که سیری پرده ای بر چشمانمون زده که گرسنه ها رو نبینیم !!!!!

  14. سلام
    اونقدر این کار زشت و ناپسند هست که حد و حساب گفتن نداره
    پاکت میدن دست بچه ها که بدن به پدرومادرشون پرکنند
    حالا حساب کنید اگه اون بچه پول رو نبره اونقدر جلویه دوستاش سر خورده میشه که حتی دیگه حاضر نیست بره مدرسه
    دوستان عزیز آموزش پروش این روش جمع اوری پول رو از دانش آموزان خواهشن متوقفش کنند که روی روحیه ی بچه های مردم تاثیر نزاره
    خیلیا هستن که با سیلی صورتشون رو سرخ نگه میدارن و به هیچ وجه حاضر نیستن ابروشون بره
    خیلیا محتاج همون مقدار ناچیزی هستن که تو این پاکتا میزارن
    مدیران محترم مدارس نکنید این کارا رو
    بخدا گناه میکنید
    بعضیا ندارن به والله محتاج همون اندک پول هستن اما حاضر نیستن هیچ کس بفهمه
    اگه اون پولو هم میزارن تو پاکتا فقط و فقط واسه دل بچشونه که یه وقت دلش نشکنه
    اگه نه که هزار تازخم تو زندگیشون دارن
    من نمیدونم این مدیران چه جوری میخان فردای قیامت جوابگو باشن

  15. سلام گرفتن شهریه اصلا کار خوبی نیس… چون هیچ فایده ای برای مدرسه و دانش آموز نداره .. معلوم نیس این پول ها رو خرج چه چیزی میکن…!!!

  16. با سلام
    ۲ سال پیش ، توی جلسه اولیا و مربیان گفتند: ما برا مدرسه کامپیوتر و پرینتر خریدیم و هر دانش آموز باید مبلغی رو کمک کنه، سعی کنید از پنجاه هزار تومن هم کمتر نباشه.
    من زنگ زدم آموزش و پرورش: آقا با چه مجوزی از بچه ها پول میگیرید.
    مسئول آموزش و پرورش: شما اگه از لحاظ مالی مشکل دارید نمیخواد مبلغ رو بپردازید، ما به دانش آموزتون کمک مالی هم میکنیم.
    (این هم جواب)

  17. جناب اقای جلالی ضمن عرض خسته نباشید چند سوال:
    ۱- ایا قانون اساسی مرجع تمام قوانین نیست؟ در قانون اساسی امده اموزش و پرورش تا پایان مقطع متوسطه برای تمام عموم رایگان است پس تصویب قانون توسط عده ای که اکثرا تمکن مالی دارن نوعی دور زدن قانون است
    ۲- با چه دلیل و منطقی باید این مبلغ گرفته شود و این وجه ایا صرف اموزش میشود یا صرفا دکوراسیون دفتر و پذیرایی از مهمانان یا دادن جوایز به افراد خاص
    ۳- قشر فرهنگی ایا در این سازمان از امتیازاتی برخوردارند مانند سایر ادارات یا نه؟
    ۴-چرا برای کمک به اموزش و مدرسه وجوهی که در ایام عید از مسافرین دریافت میشود به خود همان مدارس تعلق نمیگیرد تا طوری تجهیز شود که هم دانش اموز بهره ببرد و هم مسافر
    ۵- کاش یک سوال خبر نگاران محترم از جنابعالی میپرسیدن که عزل و نصب های جنابعالی بر چه اساسی است؟ شایسته سالاری؟جناحی؟رفاقت؟یا……
    با توجه به روحیه انتقاد پذیری شما امیدوارم در محفلی عمومی به این سوالات پاسخ دهید
    به امید موفقیت شما

  18. گرفتن وجه از دانش آموزان ممنوع و از والدین آزاد است زیرا تا وجه پرداخت نشود کارنامه داده نمیشود و زور شان به هرکس هم که نرسد وجه دریافت نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =