کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس دست از کار کشیدند

از صبح امروز کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس در اعتراض به تعویق یک ماه و نیم حقوق دست از کار کشیده و محل کار خود را ترک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، صبح امروز (۲۱ اردیبهشت ماه) ۱۵۰ نفر از کارگر معادن ذغال سنگ نگین طبس در اعتراض به تعویق یک ماه و نیم حقوق، دست از کار کشیده و محل کار خود را‌ ترک کرده‌اند. هم اکنون این کارگران در محل آسایشگاه حاضرند.

کارگران معترض به ایلنا گفته‌اند؛ پیش از این حقوق کارگران حدود سه ماه به تعویق افتاده بود که کارفرما بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کرده است اما در حال حاضر کارگران نیمی از حقوق اسفند ۹۳ و حقوق کامل فروردین ۹۴ را دریافت نکرده‌اند.

به گفته آنان؛ تعداد کارگران این معدن حدود ۴۰۰ نفر است که به صورت چرخشی ۶ روز کار و ۳ روز استراحت فعالیت دارند. اجتماع امروز مربوط به کارگران یک شیفت ۱۵۰ نفره است که قرار بود ۶ روز در معدن به طور مداوم کار کنند.

طبق اظهارات کارگران معدن نگین؛ با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان شهرستانی و مدیران معدن خواسته بودند به مشکلات این معدن رسیدگی شود اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرده‌اند و سکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این معدن شده است.

به گفته کارگران، علاوه بر تعویق در پرداخت حقوق از سوی شرکت معدنی نگین، یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران مربوط به کسر از اضافه کاریهای کارگران غیر شیفت در ایام نوروزسال جاری بوده است.

8 دیدگاه دربارهٔ «کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس دست از کار کشیدند;

  1. جناب آشنا. معدن نگین هیچ ربطی به آقای کریتی نداره . خود شرکت نگین مدیر عامل و هیت مدیره داره . مهندس کریتی مدیر عامل جای دیگری هستند .تشریف ببرید معدن پروده و از نزدیک ببینید مهندس کریتی برای این منطقه چه زحمتی کشیدن . حداقل از نماینده بیشتر زحمت کشیدن . در حال حاضر طبق گفته قبلی بنده باید نماینده عزیزبه این قضیه ورود کنن. مثل اینکه دوستان زحمت کشیدن و به کارگران ایرانی شرکت نگین وعده سر خرمن دادن و کارگران نیز برای جاری بودن اب باریکه حقوقشان مجدد به سر کار رفتن .راه صحیح برای سکوت پرسنل تهدید و زور می باشد . همان کاری که چند سال قبل جناب طالبیان فرماندار قبلی با پرسنل زغالسنگ انجام دادن . خوش به حال مردم بحرین لااقل دلسوز دارن. خوش بحالشون خوش…..

  2. آقای مهندس کریتی آخرت رو فراموش کردی چرا حاضر نیستی حق مردمرو بده و مطالبات کارگرارو پیگیری کنید
    خواهشا قبل از اینکه مردم طبس رو به اعتراض خیابانی بیارند امام جمعه محترم یه کاری کنند چون حرف ایشون بیشتر خریدار داره

  3. خصوصی شدن معادن همانا حقوق ندادن همانا
    ای کاش این معادن که سرمایه ملی هستن دولتی بودن که کارگرا از بابت حقوق خیالشون راحت بود

    آیا کسی پیدا خواهد شد جواب کارگرا رو بده آیا صدای کارگران بجایی خواهد رسید

  4. درسته که مملکت با مشکلات مادی گرفتار شده . درسته که توی این مملکت آدمهای پیدا شدن که دارن پشت سر هم اختلاس می کنن .درسته که قیمت جهانی زغال و نفت افت کرده.و درسته که ……. ولی واسه زن و بچه آدمی که چند صد متر برای کسب روزی حلال با تمام مشکلات جسمی و روانی به زیر زمین می ره نون نمی شه و سیر نمی شن . آقای جلالی آموزش و پرورش شما از بچه های اینطور ادمهای داری پول آموزش می گیری . جناب نماینده عزیز حتما باید یک هواپیما سقوط کنه یا تونل معدن ریزشکنه یا چند نفر بمیرن تا شما وارد صحنه بشی مگر اینها از مردم یمن کمترن که امروز صبح یک کشتی دارو و مواد خوراکی برای آنها ارسال شد . مگر زن و بچه اینها کافرن. جناب فرماندار جناب عراقی اهای مسئولین دلسوز طبس جناب امام جمعه .کارگران یمنی در معدن نگین و معادن شبیه به دارن توسط آل سعودیهای خودی بمباران میشن . به فریاد آنها برسید . حداقل برای سیاه نمای . دلم درد دارد چه کنم …. خدایا امام زمان رو برسان و ما رو از شر افراد سیاه نما و از خدا بی خبر رهایی بده . نمی دونم آیا قیامتی خواهد بود که اگر باشه فکر کنم آتش جهنم ای آدمها را قبول نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هشت =