جاده بشرویه به طبس شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد‌

مدیر راه و شهرسازی بشرویه از احداث جاده بشرویه به طبس از طریق خدافرید که یکی از خواسته‌های دیرینه مردم دو شهرستان است خبر داد و گفت: این پروژه شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «طبس»، محسن زیبائیان‌ در بازدیدجمعی از مسئولان بشرویه از پروژه ملی جاده بشرویه به طبس از طریق خدافرید با اشاره به مشخصات این پروژه اظهار داشت: احداث جاده بشرویه به طبس از طریق خدافرید یکی از خواسته‌های دیرینه مردم دو شهرستان است که این پروژه در سال ۱۳۹۰ به همت مسئولان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

وی افزود: جاده بشرویه به طبس به عنوان یک پروژه ملی تعریف شده که با اعتبار اولیه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ دو شهرستان بشرویه و طبس تأمین شده و هر ساله اعتباری برای روند پیشرفت آن در نظر گرفته می‌شود.

مدیر راه و شهرسازی بشرویه با اشاره به پیشرفت کاری این پروژه بیان کرد: برابر مکاتبات و نقشه‌های تهیه شده برای این جاده، مسیر بشرویه به طبس ۷۲ کیلومتر مشخص شده و از ۱۱ کیلومتر صعب‌العبور آن در بخش بشرویه ۷ کیلومتر بازگشایی شده است.

زیبائیان با تأکید بر اینکه جاده بشرویه به طبس، به عنوان یک جاده اصلی تعریف شده است، گفت: تمام مشخصات جاده اصلی برای بازگشایی جاده بشرویه به طبس لحاظ شده است.

وی به مزایای این جاده اشاره و تصریح کرد:کاهش مسیر ۳۰ کیلومتری دو شهرستان بشرویه و طبس، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اتلاف زمان، توسعه گردشگری، رونق روستاهای مسیر جاده و به فعلیت رسیدن معادن موجود از جمله مزایای این پروژه ملی است.

مدیر راه و شهرسازی بشرویه افزود: در حال حاضر دو شرکت پیمانکار با انعقاد قراردادی به مبلغ ۴ میلیارد تومان در دو شهرستان بشرویه و طبس مشغول فعالیت هستند که پیش‌بینی می‌شود این جاده با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، تا پایان شهریورماه بازگشایی شود.
منبع: تسنیم

5 دیدگاه دربارهٔ «جاده بشرویه به طبس شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد‌;

  1. چرا جاده را آقای عبدالله زاده بجای اینکه از ظرف روستای فشاه ببرند از طرف جاده ازمیغان برده اند مگر چه ……..درکار است که جاده ۵۱ کیلومتری را ۸۰ کیلومتر کرده اند حتی جاده از کنار دانشگاه ازاد تا روستای خروان می توانست کشیده شوده نه از زوستای فشاه یا دورتر از آن ازمیغان ………………نمی دانم چقدر باید در این کشور …… صورت بگیرد و جاده ۵۰ کیلومتری را به ۸۰ کیلومتر افزایش بدهند
    در حالی که بادستگاه Gps فاصله طبس از روستای فشاه ۵۱ کیلومتر و از طرف دانشگاه ازاد ۴۵ کیلومتر می شود تو را به قران پیگیری کنید.

  2. سلام این خواسته دیرینه مردم طبس که عصاره کلام مسولین برای جاده مذکور شده جیه؟ اصلا این جاده چه خاصیت دلنوازی داره که مسولین میگن خواسته دیرینه مردم طبس بوده؟ مثلا اگربرای این جاده اینقدرخرج نمیکردن و بجای اون همین جاده قدیمی طبس بشرویه روکش اسفالت میشد وحتی دو بانده بهتر نبود ؟ اینطوری هم ایمنی جاده بالا می رفت وهم خواسته همه مردم است !!! ای جان برادر

    1. چرا جاده ۱۲۵ کیلومتری ۲ بانده شود و جاده ای که می تواند ۵۰ کیلومتر یا کمتر باشد به فرض شما تمام کوهستانی دو بانده ساخته نشود و مصرف بنزین و استهلاک ماشین و همچنین در وقت مردم صرفه جویی نگردد و جاده ای کوهستانی عشق اباد به پیرحاجات که جاده روستایی است در حد جاد های بین المللی ساخته شود چه لزئمی دارد یک شهر کوچک ۶هزار نفری چنان جاده ای ایجاد شود و یک شهرستان ۷۵ هزار نفری از نعمت این جاده که باید ۵۰ کیلومتر می بود و به همت آقای عابدی نماینده سابق و نماینده ایشان عبدالله زاده به ۸۰ کیلومتر رسیده محروم گردند مگر نه این است که از طرف ده محمد به طرف اسفاک جاده پرپیچ و خم می باشد و تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست داده اند آمار تصادفات در آن جاده نشان دهنده واقعیت های موجود می باشد

  3. باید به هر طریق شده این جاده تا قبل از انتخابات باز گشایی شود . حالا خوبه که کلیدش از سال ۹۰ و توسط نماینده قبلی صورت گرفته .

  4. با سلام ذکر چند نکته در مورد جاده جدید طبس بشرویه الزامی است

    نخست اینکه استفاده از کلمه بهره برداری ممکن است این تصور را ایجاد کند که جاده جدید کاملا اماده استفاده خواهد بود درحالیکه عملیات فعلی جهت بازگشایی مسیر می باشد ، مسیر فعلی کماکان صعب العبور و بصورت خاکی خواهد بود و امکان استفاده به عنوان راه اصلی از نظر اینجانب تا تکمیل عملیات اسفالت ( که با توجه به هزینه بالای اسفالت جاده فعلا مقدور نیست) وجود ندارد .

    دوم حتی در صورت افتتاح جاده بصورت اسفالته با توجه به کوهستانی بودن و پر پیچ و خم بودن استفاده از به عنوان جاده ارتباطی بشرویه – طبس احتمالا خطرات بیشتری خواهد داشت

    سوم به نظر میرسد در افتتاح و بازگشایی این جاده بیشتر جنبه تبلیغاتی کار در نظر گرفته شده است و شاید بهتر می بود بجای صرف هزینه هنگفت جهت بازگشایی این محور بودجه اینکار به مسایلی نظیر دو بانده کردن مسیر فعلی طبس بشرویه اختصاص می یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =