طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی در روستا‌های بخش دستگردان اجرا می‌شود

بخشدار دستگردان با اشاره به اجرای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی روستاها در این بخش گفت: دولت به میزان ۴ برابر آورده روستاییان، تسهیلات با کارمزد ۳ درصد واگذار خواهد کرد و از سال چهارم به مدت ۵ سال بازپرداخت آن انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مرتضوی، بخشدار دستگردان در جلسه طرح توجیهی مشارکت مردم در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی در روستا‌ها با اشاره به مفاد دستورالعمل این طرح گفت: اشتغال‌زایی، ارتقاء درآمد روستاییان و استفاده از ظرفیت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در راستای اشتغال و تولید از جمله اهداف این طرح است.

بخشدار دستگردان تصریح کرد: طرح راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها به شکل مشارکتی و غیرمشارکتی با سود ۳ تا ۱۲ درصد اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: برای بهره‌مندی از تسهیلات طرح‌های مشارکتی باید حداقل ۲۰۰ نفر سرپرست خانوار عضو شرکت باشند و میزان سهام هر نفر در شرکت بین یک تا ۱۰ سهم و هر سهم به مبلغ ۲۰۰ هزارتومان می‌باشد.

مرتضوی با اشاره به مزایای این طرح گفت: دولت به میزان ۴ برابر آورده روستاییان، تسهیلات با کارمزد ۳ درصد واگذار خواهد کرد و از سال چهارم به مدت ۵ سال بازپرداخت آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امور اراضی موظف شده زمین رایگان در اختیار شرکت قرار دهد و وزارت نیرو نیز وظیفه تامین انرژی واحدهای تولیدی را برعهده داشته که هزینه‌های آن پس از دو سال به صورت اقساط پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضمانت این تسهیلات نیز حساب یارانه افراد خواهد بود، گفت: صندوق کارآفرینی امید نیز مسئولیت تهیه منابع مالی مورد نیاز این طرح را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =