بیش از ۱۰۷ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت در مرکز فنی و حرفه‌ای طبس آموزش دیدند/ طرح یک هفته آموزش رایگان و چکاپ خودروهای سواری به مناسبت هفته ملی مهارت در طبس

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای طبس گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ بیش از ۴۶ دوره آموزشی در قالب ۱۰۷ هزار و ۳۵۷ نفر ساعت در مرکز فنی و حرفه ای شروع و در حال اجرا می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حسن کامرانی فرد رییس مرکز فنی و حرفه ای طبس پنج محور فعالیت های فنی و حرفه ای را برشمرد و گفت: فعالیت های آموزشی، عمرانی، روابط بین الملل، فعالیت های پژوهشی، توسعه منابع انسانی از پنج محور فعالیت فنی و حرفه‌ای است.

وی گفت: فعالیت های آموزشی سازمان فنی حرفه ای کشور در دو بخش دولتی و غیر دولتی در جهت ارایه مهارتهای حرفه ای فعالیت آموزشی دارد.

کامرانی فرد اضافه کرد: آموزش در بخش دولتی از طریق مراکز آموزشی سازمان به صورت رایگان انجام میپذیرید و شامل آموزش در مراکز ثابت، آموزش در صنایع، آموزش در مراکز جوار کارخانه، آموزش ضمن کار، آموزش خودیاری فنی و آموزش تیم های سیار میباشد.

وی گفت: آموزش در مراکز ثابت از زمانبندی خاصی برخوردار است و تابع مقررات آموزشی ویژه است و طبق تقویم های آموزشی منتشره در سراسر کشور قابل دستیابی است و این دوره ها معمولا ۶ ماهه یا ۱۸ ماهه است.

رییس مرکز فنی و حرفه ای طبس تصریح کرد: آموزش در صنایع در واحدهای تولیدی و صنعتی و مشخصا در خط تولید صورت میگیرد و بیشتر در ارتباط با تکنولوژی تولید است و معمولا ۴۵ روزه است.

آموزش زندانیان طبس توسط تیم‌های سیار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

کامرانی فرد در خصوص آموزش در تیم های سیار گفت: این آموزش‌ها زمانی انجام می‌شود که احداث مراکز ثابت توجیه اقتصادی نداشته باشد که آموزش از طریق این تیم ها درجه ۳ و به مدت ۴۵ روز میباشد.

وی گفت: از جمله آموزش های تیم های سیار آموزش زندانیان است که در زندان طبس تاکنون رشته هایی چون سیم کشی ساختمان، معرق، جوشکاری برق، نقاشی ساختمان، کاشی کاری، گچ کاری، برق خودرو، قالیبافی و خیاطی اجرا گردیده است.

رییس مرکز فنی و حرفه ای طبس با اشاره به گواهینامه های مهارت شغلی سازمان فنی و حرفه ای گفت: گواهینامه های مهارت شغلی سازمان فنی و حرفه ای شامل گواهینامه مهارت، پروانه مهارت فنی و گواهی صلاحیت حرفه ای است.

وی در مورد مزایای دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای گفت: اخذ گواهینامه بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای، جایگزین شدن گواهینامه مهارت به عنوان واحد درسی در رشته های کار و دانش، بهره گیری از امکان ارتقا شغلی در محل کار، استفاده از گواهینامه مهارت جهت اخذ پروانه کسب از مجمع امور صنفی، بهره گیری از امکان جذب سریعتر در شرکت ها و موسسات مختلف، دریافت وامهای مختلف با ارایه گواهینامه دریافتی از سازمان فنی و حرفه ای مانند وام های خود اشتغالی و گواهینامه مهارت اخذ شده مورد تایید سازمان جهانی کار از جمله مزایای دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای میباشد.

بیش از ۴۵ حرفه فنی وحرفه ای در مراکز طبس آموزش داده می‌شود

حسن کامرانی فرد در مورد مرکز فنی و حرفه ای طبس گفت: در ابتدای سال ۷۱ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصمیم گرفت متناسب با نیازهای مناطق، جمعیت و سایر پارامترها ۷۷ مرکز را با ویژگی متفاوت در سراسر کشور احداث نماید.و آنچه برای شهرستان طبس منظور شد مرکزی بود در قالب ۲۶ مرکز تعریف شده و دارای ۱۷ پست سازمانی و ۷ باب ساختمان یک طبقه و دو طبقه و اعتبار آن از محل اعتبارات ملی تصویب گردید.

وی افزود: پروژه ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان طبس پس از هشت سال پایان پذیرفت و در سال ۸۰ به سازمان آموزش فنی و حرفه ای تحویل موقت شد.

وی گفت: تجهیز کامل و رسمی کارگاه‌های آموزشی در سال ۸۰ شروع و سرانجام مرکز با ۹ رشته آموزشی آغاز به کار کرد.

کامرانی فرد اضافه کرد: در حال حاضر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان در بخش های مرکزی دیهوک و دستگردان با بیش از ۴۵ حرفه آموزشی در حال خدمت به همشهریان عزیز میباشد.

وی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای در زمینه های مهارت آموزی در مراکز ثابت و سیار بخش دولتی، آموزش روستاییان و عشایر، آموزش به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، آموزش های پیشرفته فنی و خدماتی، آموزش در صنایع، آموزش در زندان و همکاری با سایر نهاد ها در قالب تفاهم‌نامه‌های آموزشی به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی در خصوص کارگاه های آموزشی مرکز طبس گفت: کارگاه برق خودرو، اتومکانیک، صنایع چوب، تعمیر لوازم خانگی، برق، کارگاه PLC، جوشکاری، الکترونیک، فناوری اطلاعات و کارگاه صنایع دستی در طبس و کارگاههای آموزشی مرکز عشق آباد شامل کارگاه برق خودرو، اتومکانیک، فناوری اطلاعات، تعمیر لوازم خانگی، برق و صنایع دستی و کارگاه های آموزشی مرکز دیهوک شامل کارگاه فناوری اطلاعات، صنایع دستی و طراحی دوخت است.

طرح یک هفته آموزش رایگان و چکاپ خودروهای سواری به مناسبت هفته ملی مهارت در طبس

کامرانی فرد به هفته ملی مهارت اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته ملی مهارت ۶ مرداد روز ملی کارآفرینی، دوره های آموزشی گذر مهارت و آموزش‌های کپسولی توسط فنی و حرفه ای طبس در محل ورودی باغ گلشن طبس به مدت یک هفته برگزار می‌گردد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی و گذرهای مهارتی را، معرفی رشته های آموزشی فنی و حرفه ای، ارتقاء سطح مهارت افراد و به نمایش گذاشتن توانایی مهارتی مربیان آموزش فنی و حرفه ای عنوان نمود.

وی همچنین از بازدید و چکاپ رایگان خودروهای سواری به مدت یک هفته از ساعت ۸ الی ۱۴ در محل فنی و حرفه ای و یک هفته آموزش رایگان در آموزشگاه‌های آزاد سطح شهر، استقرار کمپ اطلاع‌رسانی و مشاوره شغلی رایگان در محل باغ گلشن در هفته مهارت خبر داد.

بیش از ۱۰۷ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت در مرکز فنی و حرفه‌ای طبس آموزش دیدند

کامرانی فرد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ بیش از ۴۶ دوره آموزشی در قالب ۱۰۷ هزار و ۳۵۷ نفر ساعت در مرکز فنی و حرفه ای شروع و در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته آموزشگاه‌های آزاد شهرستان طبس در مجموع ۷۵ هزار و ۹۳۷ نفر-ساعت آموزش برای ۸۷۰ نفر ارائه کردند که در این بین ۵۰۴ مرد با مجموع ۴۲۲ هزار و ۹۸ نفر- ساعت آموزش و ۳۶۶ زن با ۳۳ هزار و ۶۳۷ نفر-ساعت آموزش اجرا شد.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای طبس گفت: آموزش‌های ارایه شده در ۷ رشته رایانه کار درجه ۱و۲، برق کار ساختمان درجه ۲، پداگوژی عمومی، کارگر عمومی کج کار، کارگر عمومی سفت کار وکارگر عمومی کاشی‌کار، برای برادران و در ۶ رشته درجه ۱و۲، آرایش و پیرایش زنانه، نازک دوز زنانه، پیرایشگر ابرو و صورت زنانه و مدیریت و برنامه‌ریزی امور خانواده مخصوص خواهران در ۸ آموزشگاه فعال شهرستان اجرا گردید.

دیدگاهی در “بیش از ۱۰۷ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت در مرکز فنی و حرفه‌ای طبس آموزش دیدند/ طرح یک هفته آموزش رایگان و چکاپ خودروهای سواری به مناسبت هفته ملی مهارت در طبس

  1. انصافا” سازمان فنی و حرفه ای خراسان جنوبی طرح های ارزشمندی را برای طبس تدارک و فعال نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =