رادار راهبردی پدافند هوایی دهم شهریور در طبس عملیاتی می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: دهم شهریور ماه امسال یک رادار راهبردی هزار کیلومتری با قابلیت شناسایی اهداف هوایی در کسری از ثانیه، در طبس مستقر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای سایت راداری سوباشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهم شهریور ماه سال جاری یک رادار راهبردی در یکی از مناطق استراتژیک کشور که یک بار هم استکبار جهانی در آن نقطه اسیر توفان سهمگینی شده است، (طبس) نصب خواهد شد.

وی در خصوص مختصات این رادار گفت: این رادار راهبردی قریب هزار کیلومتر برد هوایی دارد و می‌تواند اهدافی چون ریزپرنده‌ها، موشک‌های بالستیک و هواپیماهای پهن‌پیکر را در کسری از ثانیه شناسایی کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: همچنین پروژه پیامبر اعظم(ص) با عنوان «SOC» که بومی شده و نام دیگر آن فرماندهی و کنترل است، به‌دست متخصصان توانمند وزارت دفاع و با مشارکت قرارگاه پدافند هوایی به ثبت رسیده است.

امیر اسماعیلی با اشاره به توانمندی‌های قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: پدافند که به‌صورت ۲۴ ساعته آسمان کشور را رصد می‌کند، برای مواجهه با دشمنان، آماده و دست به ماشه است، و قبل از اینکه دشمن به مرزهای ما ورود کند آسمان را برایش جهنم خواهیم کرد.
منبع: دفاع پرس

4 دیدگاه دربارهٔ «رادار راهبردی پدافند هوایی دهم شهریور در طبس عملیاتی می‌شود;

  1. از زمان الحاق مان به استان عزیزمان خراسان جنوبی پیشرفت و توسعه شهرمان در زمینه نظامی ملی نیز بسیار افزون شده است. دست مریزاد به مدیران توانمند خراسان جنوبی و ممنون از عنایات و الطافشان در حق مردم و شهرمان.

    1. احتمالن به سبب هفته دولت بودش
      ۲ تا ۸ شهریور هفته دولته اون موقع نمیرسند انداختنش دهم که روند هم باشه (شاید اینطوریه)
      سی ان جی هم جایگاهشا میخوان افتتاح کنن هفته دولت

    2. عزیزم این طرح مربوط به چند سال قبله اگه نمیدونی بدون,خواهشا اینقدر کوتاه فکر نباش واینهمه بیرجند بیرجند نکن بسه دیگه-
      طبس نیوز دوستت داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 7 =