۹۰ درخت پسته و زیتون، هدیه کشاورزان طبسی به طرح شجره طیبه

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس گفت: از ابتدای سال جاری، کشاوزان و باغداران شهرستان طبس ۹۰ درخت پسته و زیتون را به طرح شجره طیبه هبه نمودند.

یه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، کشاوزان و باغداران شهرستان طبس ۹۰ درخت پسته و زیتون را به طرح شجره طیبه هبه نمودند.

احمد رفیعی تأکید کرد: زکات مستحبی جمع آوری شده از این تعداد درخت ۳۵۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال می باشد.

وی اذعان داشت: زکات مستحبی تحویلی توسط کشاورزان و باغداران ۹۶ درصد کل زکات جمع آوری شده در سطح شهرستان است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس خاطرنشان نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۸ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال زکات از سطح باغات و مزارع کشاورزی شهرستان جمع آوری شده است.

رفیعی افزود: جمع آوری زکات با توجه به تنوع محصولات کشاورزی و تفاوت فصل برداشت همچنان ادامه دارد.

وی آمار عاملان زکات شهرستان طبس را ۷۰ نفر عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس در خصوص سهم محرومان از زکات جمع آوری شده نیز گفت: ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال از این زکات به محرومان اختصاص یافته است.

رفیعی ادامه داد: از ابتدای سال جاری با اختصاص ۳۵۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال اعتبار از محل زکات جمع آوری شده ، ۴ پروژه عمرانی در مناطق محروم شهرستان اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: نصب اسامی کشاورزان زکات دهنده در بیلبورد اصلی شهر ، نصب بنر در مکان های زکات دهنده، برگزاری نشست های متعدد، استفاده از پتانسیل تریبون نمازهای جمعه و جماعات و… از برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی در زمینه جذب زکات و افزایش آمار عاملین طی این مدت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =