اصلاح ساختار شبکه ارتباطات راه‌آهن شرق با ۸۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی/هزینه بلیت مسافران قطار مشهد – اصفهان برگشت داده شد

مدیرکل راه‌آهن شرق کشور ضمن اعلام خبر برگشت هزینه بلیت قطار حادثه دیده مسافران مشهد – اصفهان، گفت: اصلاح ساختار شبکه ارتباطات راه‌آهن شرق با ۸۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ، محمدابراهیم اقبالی اظهار کرد: با توجه به معایبی که در ساختار شبکه تجهیزات مخابراتی کاریر در راه‌آهن شرق وجود داشت اصلاح این شبکه در پنج مرحله انجام شد که تعداد قطعات مورد نیاز در شبکه اصلاحی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال کاهش یافت که با توجه به تحریم‌ها این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی تصریح کرد: در شبکه قبلی ارتباطات این اداره کل با توجه به اینکه همه کانال‌های ارتباطی از ایستگاه طبس تعریف و پس از عبور از ایستگاه نمکزار در کال زرد توزیع می‌شد، بنابراین با خاموش شدن کاریر یا خرابی کارت‌های STM16 در ایستگاه نمکزار و یا کال زرد، همه سرویس‌های ارتباطی و علائمی از جمله(خطوط تلفن، کانال‌های رادیویی، کانال‌های CTC، کانال‌های دیتا سوییچ، خطوط NTC، کانال‌های BTS مخابرات) از سرویس خارج می‌گردید.
مدیرکل راه‌آهن شرق کشور گفت: پس از بروز این مشکل طرحی در پنج مرحله توسط ناصر قاسمی، علی هادیان‌مقدم و سید رسول حقانی از پرسنل اداره ارتباط و علائم راه‌آهن شرق پیشنهاد و پس از بررسی و تایید اداره کل ارتباط و علائم راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا شد که پس از اجرای این پروژه تمامی معایب سیستم برطرف شده و همچنین امنیت تمامی سرویس‌های ارتباطی بالا رفته و تعداد قطعات یدکی مورد استفاده در شبکه جدید به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کاهش یافت که با توجه به تحریم‌ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
هزینه بلیت مسافران قطار مشهد – اصفهان برگشت داده شد
اقبالی همچنین با توجه به خارج شدن قطار از ریل در چند روز گذشته، ادامه داد: هزینه بلیت مسافران قطار مشهد – اصفهان که در سوم مرداد ماه دچار سانحه شده بود به صورت کامل برگشت داده شد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از بروز سانحه برای قطار مسافربری مشهد – اصفهان در ایستگاه دهشور از این مسافران به دلیل تحمل شرایط سخت و بروز تاملات روحی از طرف مسئولان راه‌آهن شرق عذرخواهی شد و تمامی مسافران با یک رام قطار دیگر از ایستگاه دهشور به مقصد اصفهان منتقل شدند و پذیرایی از آنان در طول مسیر انجام شده و تمامی هزینه پرداختی آنان بابت بلیت برگشت داده شد.
مدیرکل راه‌آهن شرق کشور افزود: برای انتقال مسافران قطار مشهد –  اصفهان از قطار محلی طبس – مشهد استفاده شد که از مسافران این قطار محلی برای لغو شدن آن عذرخواهی شده و عده معدودی که بنا به ضرورت، مسافرت آنان باید در همان شب انجام می‌شد با قطارهای بعدی این امکان فراهم شد و هزینه بلیت سایر مسافران نیز به طور کامل برگشت داده شد.
اقبالی اضافه کرد: همه افراد می‌توانند برای هرگونه کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط قطارهای مسافری برنامه حرکت، اعلام شکایت، انتقاد و پیشنهاد با شماره سراسری ۵۱۴۹-۰۲۱(سامانه صدای مسافر) و یا با واحد مسافری مستقر در اداره کل راه آهن شرق در ساعات اداری با شماره ۳۲۸۱۲۲۳۳ و ۳۲۸۱۲۲۳۲ تماس حاصل کنند.

دیدگاهی در “اصلاح ساختار شبکه ارتباطات راه‌آهن شرق با ۸۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی/هزینه بلیت مسافران قطار مشهد – اصفهان برگشت داده شد

  1. با سلام
    آن طور که از نام ها مشخص است نام دو مهندس طبسی می باشد مرحبا به کار و تلاش شما فرزندان این شهرستان موفق و موید در تمامی مراحل زندگیتان باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =