طبس به شهرهای دارای اینترنت نسل سوم پیوست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در حال حاضر سه شهر طبس، بیرجند و قاین استان خراسان جنوبی از اینترنت نسل سوم برخوردار شده اند که تلاش می کنیم این پوشش را در این سه شهرستان تکمیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح ۱۶ پروژه ارتباطی در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیرجند، هدف از سفر خود به خراسان جنوبی را رفع کمبودهای این استان در حوزه ارتباطی و بهره برداری و گسترش زیرساخت ها در این حوزه اعلام کرد.
وی در ارتباط با پهنای باند اینترنت در سطح کشور افزود: پهنای باند در ابتدای دولت یازدهم ۶۲۰ گیگابیت بر ثانیه بود که امروز ۲۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید و تا پایان سال جاری به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش می یابد.
وی ادامه داد: تعداد مشترکان اینترنت در سطح کشور ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود اما هم اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر از خدمات اینترنت بهره مند هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با سرعت اینترنت گفت: وزارت ارتباطات مسوول همه بخش های ICT کشور است لذا بخش خصوصی هر چقدر پهنای باند بخواهد در اختیارشان قرار می دهیم لذا واگذاری اینترنت به مردم به ما ربطی ندارد و به بخش خصوصی بر می گردد.
واعظی ادامه داد: معاونت نظارت در سازمان تنظیم مقررات وظیفه دارد بر شرکت های که اینترنت واگذار می کنند نظارت داشته باشد تا از لحاظ سرعت و حجم پهنای باند نسبت به مردم کم فروشی نشود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ شرکت انجام فعالیت های گسترده در حوزه ارتباطات ثبت نام کردند که پرونده های آنها مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد ۱۷ شرکت حضور دارند و ۵ شرکت پرونده های آنها تکمیل و در هفته دولت به آنها پروانه داده می شود.
واعظی با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها سبب توسعه استان ها می شود، تصریح کرد: با توسعه زیرساخت ها به بخش های مختلف کمک شد تا با سرعت بیشتر بتوانیم امور را پیش ببریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال ۹۳ برنامه های خوبی از جمله انجام ۹۵۰ کیلومتر فیبر نوری، اینترنت دار شدن ۸۸ روستای استان، افزایش پهنای باند و ایجاد کانال های ملی و بین المللی در استان خراسان جنوبی انجام شد.
واعظی افزود: سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش زیرساخت های خراسان جنوبی سرمایه گذاری شد که امسال این میزان به ۱۰۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می رسد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر سه شهر طبس، بیرجند و قاین استان خراسان جنوبی از اینترنت نسل سوم برخوردار شده اند که تلاش می کنیم این پوشش را در این سه شهرستان تکمیل کنیم.

* ورود به بخش تولید محتوا از اولویت های مهم وزارتخانه ارتباطات است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورود به بخش تولید محتوا را یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه برشمرد و گفت: سال جاری به این سمت و سو حرکت خواهیم کرد.
واعظی در نشست نخبگان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: دنیای امروز با استفاده از IT به این سمت می رود که ارزش افزوده و ایجاد اشتغال و خدمات را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: اگر در مقطعی از تاریخ کشاورزی، صنعت و سایر بخش ها برای ایجاد اشتغال و خدمات در جامعه مفید و موثر بود اما اکنون فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان پیش رو توسعه مطرح است.
واعظی افزود: در خراسان جنوبی که استانی با انسان های فرهیخته، متدین و با استعداد دارد و در مسابقات فرهنگی زیادی صاحب امتیاز شده، با استفاده از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانیم با برنامه ریزی منسجم به توسعه برسیم.
وی با بیان اینکه نباید منتظر کمک دولت بود و باید حرکت کرد، گفت: همه با هم باید در مسیر توسعه کشور و استان تلاش کنیم.
واعظی عنوان کرد: طی بررسی های که سال گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور انجام شد مشخص شد نگاه دولت یازدهم به این حوزه با دولت قبل تفاوت داشته چرا که پیشرفت های زیادی طی این مدت در کشور حاصل شده است.
وی اضافه کرد: خراسان جنوبی در دولت یازدهم به لحاظ ارتباط به سه استان مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی وصل شده است.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ادامه داد: از مسوولان خراسان جنوبی نیز انتظار داریم فارغ التحصیلان را هدایت و آموزش دهند تا به این سمت و سو سوق پیدا کنند.
واعظی اضافه کرد: در این حوزه آنچه مربوط به وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد خراسان جنوبی را یاری می کنیم.
وی با اشاره به صادرات نرم افزار به خارج از کشور افزود: صادرات نرم افزار بیش از ۹۰ درصد برای کشور سودآوری دارد که تلاش داریم این مهم را اجرایی کنیم.
* بهره برداری از ۱۶پروژه ارتباطی و شبکه نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در خراسان جنوبی
۱۶ پروژه ارتباطی، زیرساخت و شبکه نسل ۳ و ۴ تلفن همراه روز شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در استان خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برای اجرای این پروژه ها ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
علی دلگیر افزود: توسعه پهنای باند دسترسی دیتا به اندازه دو گیگابیت، مسیر فیبرنوری سفیدآبه – نهبندان به طول ۴۱ کیلومتر، دفتر خدمات بانکی روستاهای نقنج بیرجند و خانیک فردوس و نوسازی و توسعه ظرفیت تجهیزات IP در استان از جمله این پروژه ها است.
وی همچنین افتتاح ۷۴ سایت BTS نسل سه و چهار تلفن همراه و نوسازی و توسعه ظرفیت تجهیزات سیستم انتقال را از دیگر این پروژه ها برشمرد.

5 دیدگاه دربارهٔ «طبس به شهرهای دارای اینترنت نسل سوم پیوست;

  1. با سلام
    دوستان عزیز اقا یاسر و معلم یار گرامی .بنده خودم متولد بیرجند هستم و ۱۳ سال ساکن بیرجن بودم و تا حدودی میشه گفت بیرجندی هستم . ولی لازمه به شما بگم گفتن چنین حرفهای برای شما و شهرستان نون نمیشه . خواهشا دست از گفتن بیرجن و یزد بردارید .کسایی که دارن یک روز حرف بیرجند و یک روز حرف یزد رو می زنن فقط به دنبال نون خودشون هستن و شاید یه نفر بیکار دارن که می خواد بره سر کار . اقا هنوز توی مشهد هم به طور کامل اینترنت نسل سوم راه اندازی نشده . دنیا در حال پیشرفته قرار نیست که ما هنوز در دهه ۶۰ و ۷۰ باقی بمونیم .یه کم واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم .به فکر اینده روشن خودمون باشیم. نگاه به طبس کنیم و اردکان و یا قایین و طبس . ببینیم کدام یک با دنبال کردن این دو دستگی ها عقب مونده . …………………..

  2. درود و سپاس فراوان بر استان عزیز خراسان جنوبی که از همان بدو الحاق تا به الان همواره در تلاش جهت توسعه زیرساخت های طبس بوده و الحق و الانصاف چیزی کم نگذاشته اند. کاری که دیگران در ۱۲ سال گذشته برایمان حتی عنوان هم نکردند تا چه برسد به آنکه انجامش دهند.

    1. یاسر آقا هنوز زمستان نیامده به خواب زمستانی رفتی ازخواب بیدار شو که در خیلی از مناطق کشور اینترنت نسل چهار در حال گسترش است حتما خواندهای که معاون همین وزیر ارتباطات در بیرجند گفته شما نیاید از گفتتن این که این استان کم برخودار است ایایی داشته باشید

      1. حالا کم برخوردار.مثلا که چی .استان یزد هم همچین که شماها با اب و تاب صحبت می کنید نبود.اونجا هم تازه نسل سوم راه افتاده.پس هنوز هم یه قدم جلوتریم.شماها اگه دوست ندارید برید یه استان برخوردار زندگی کنید.برای ما ننگ نیست .شماها دردتون چیزه دیگیست .درود فراوان و تشکر ویژه از مسولان عزیز خراسان جنوبی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =