ورودی میدان زغالسنگ، پارک خندق و تکمیل مجتمع تجاری مرکز شهر طبس در دست اقدام

شهردار طبس در نشست خبری در خصوص تکمیل و افتتاح طرح‌های زیادی از جمله ورودی میدان زغالسنگ، پارک خندق، پیاده‌رو سازی میدان امام و تکمیل مجتمع تجاری مرکز شهر طبس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، پیام بخشی طوسی شهردار طبس شب گذشته در نشست مشترک خبری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شهردار طبس در جمع خبرنگاران طبس بیان کرد: شهرداری طبس دارای ۹ نیروی رسمی، ۱۳ پیمانی، ۳۲ طرح طبقه بندی و ۴۳ نفر قراردادی است و حدود ۲۰ واحد نیز در شهرداری طبس وجود دارد.

وی گفت: حوزه خدمات شهرداری وسعت آن ۲۰ کیلومتر مربع مصادف با ۲ هزار هکتار و ۲۳۶۰۰ هکتار حریم طبق طرح هادی است که قرار است طبق طرح جامع کمتر شود.

شهردار طبس در خصوص ورودی و میدان زغالسنگ گفت: ورودی آینه هر شهر است، با توجه به اینکه طبس شهر توریستی و صنعتی و معدنی است لازم است سرمایه‌گزاری برای ورودی شهر انجام شود و برای این میدان رینگی از فضای سبز ایجاد شده و در چند روز آینده شاهد فضای سبز ۱۰ ساله و درختان خرمای مرغوب که حدود ۸ متر ارتفاع دارد خواهیم بود که از بوشهر خریداری شده و محل کاشت آن آماده شده است.

وی بیان کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از محل دو درصد سهم معادن و ۲۰۰ میلیون تومان از عوارض شرکت زغال‌سنگ طبس، برای ورودی شهر طبس، میدان زغال‌سنگ هزینه خواهد شد و تا پایان کار حدود یک‌میلیارد تومان هزینه دارد، که امیدواریم تا عید تکمیل شود.

وی در خصوص اعتبار مصوب پیش‌بینی شده در سال جاری گفت: ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب پیش‌بینی شده در سال جاری است که تا پایان مرداد‌ماه سال جاری ۳۰ درصد اعتبار به مبلغ سه‌میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پرداخت شده و از مجموع هزینه‌ها ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری است.

بخشی‌طوسی گفت: با تعامل با مهندس کلانی رییس اداره راه و شهرسازی قصد داریم همانند راه شهدای گمنام ورودی میدان زغالسنگ تا فرودگاه و جاده طبس-دیهوک از محل شهرک صنعتی به سمت طبس دو بانده کنیم و به مرحله ای برسد که برای مردم شهر قابل قبول باشد.

وی گفت: پیاده ‌رو سازی بولوار امام خمینی (ره) در بودجه سال ۹۳ هم بود اما به هر دلیلی انجام نشد و استارت را از جلو شهرداری زدیم که دیوار شهرداری را عقب نشینی دادیم و اگر پیاده رو سازی انجام شود هم برای افراد مسن هم برای معلولین مناسب خواهد بود که حدود ۲۵۰ هزار آجر نیاز دارد که در جهت احیای معماری سنتی طبس پیش خواهد رفت.

شهردار طبس مجموعه ورزشی در میدان امام رضا علیه السلام  و رمپی هم کنار ورودی باغ گلشن از جمله اقدامات مختص معلولین برشمرد.

وی در خصوص روشنایی باغ گلشن گفت: روشنایی دیوارهای باغ گلشن انجام شده داخل باغ گلشن نیز با مشاور و طراح صحبت شده و قول میدهیم روشنایی آن را تا آخر سال حتما انجام شود.

شهردار طبس در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس در خصوص مرکز تجاری شهر اظهار داشت: در مورد مجتمع تجاری(طبسیان) یک سال است که مشاور طرح گرفتیم که طرح تکمیلی آن را آماده کرده و ساختمان در حالت نیمه تمام است و سفت کاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: مبلغ یک و نیم میلیارد تومان هزینه برآورد شده و مصوبه شورای شهر را هم تقریبا گرفتیم و مسیر قانونی را طی میکند و امیدواریم در آینده نزدیک و تا عید پیمانکار بتواند تحویل دهد که بتوانیم فروش یا پیش فروش خوبی هم داشته باشیم.

بخشی‌طوسی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص پارک خندق گفت: فضای سبز، نورپردازی و یک سری وسایل بازی برای تکمیل آن مانده و مخزنی هم برای ذخیره آب در حال ساخت است و کار تکمیل حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته و که بجز هزینه تملک زمین، کل طرح تاکنون یک میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه شده و حدود ۱۵۰ میلیون تومان دیگر هزینه دارد و در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

شهردار طبس در مورد ساختمان نیمه ساخت پارک شهدای گمنام  گفت: قرار بود این ساختمان به عنوان مجتمع فرهنگی باشد اما اکنون قرار است طرح پارک شهدای گمنام را را بازنگری کنیم شاید ساختمان را تغییر کاربری دهیم برای استفاده دیگری و میخواهیم در این خصوص مشاور دیگری بگیریم و احتمالا پارک بانوان نیز در آن دیده شود.

وی با اشاره به عوارض پرداختی به شهرداری گفت: در مورد عدم پرداخت به موقع عوارض تا قبل از امسال در دهه فجر تخفیف ۲۰ درصدی هر سال گذاشته میشد که عوارض سال ۹۴ و سال ۹۳ شورا به جای بیست درصد سی درصد گذاشتند و یک آیین نامه تقسیط را هم پیشنهاد شهرداری و تصویب شورا رسید که هر کس نقدا پرداخت کند پانزده درصد تخفیف دارد و میتواند ظرف شش ماه پرداخت کند و از این تخفیف استفاده کند و از شش ماه بیشتر پانزده درصد سود بابت دیرکرد آن تعلق میگیرد.

وی افزود: عوارض سال ۹۴ مطابق سال ۹۳ حساب میشود یعنی شورا برای افزایش آن هیچ افزایشی را تصویب نکرد و اگر افزایش کمی ببینید آن به دلیل ضرایبی است که دارایی اعمال میکند و در مورد پرداخت آنلاین سایت شهرداری قرار است نرم افزار آن عوض شود و از آن به بعد امکان پرداخت آنلاین خواهد بود.

خبرنگار: نجفی

5 دیدگاه دربارهٔ «ورودی میدان زغالسنگ، پارک خندق و تکمیل مجتمع تجاری مرکز شهر طبس در دست اقدام;

  1. جای تشکر دارد از تمام کسانی که واسه آبادانی شهرمان چه از دو شهردار قبلی وچه از شهردار جوان فعلی که واقعا در زمینه پیشرفت شهرمان می کوشند . دست مزیدا . نظر بنده فقط وردی های شهرمان خیلی خراب است . انشاا… بتوانید الگو برداری از مسئولین شهر یزد داشته باشید تا ماهم بتوانیم شهری زیبا مثل یزد داشته باشیم

  2. با سلام خدمت شهردار محترم
    جناب آقای شهردار با توجه به اینکه خود شهر طبس بهترین درختان رو داره و بهترین خرما که حتی درخت خرما از این شهر برای کیش می برند با چه اصولی این تصمیم گیری شده که این درختان از بیرون آورده شود و با توجه به انتقال و احتمال اینکه این درختان اصلا نگیرند و خشک شود واقعا این کار بیهوده است
    در این شهر این همه درخت خرما وجود دارد که همه از همه لحاظ برتر هستند و نیاز به این هزینه گزاف برای اوردن انها از شهر دیگر نیست لطفا نسبت به این تصمیم گیری تجدید نظر فرمایید چون این کار هیچ گونه توجیح اقتصادی ندارد .

  3. با سلام خدمت شهردار محترم
    جناب آقای شهردار با توجه به اینکه خود شهر طبس بهترین درختان رو داره و بهترین خرما که حتی درخت خرما از این شهر برای کیش می برند با چه اصولی این تصمیم گیری شده که این درختان از بیرون آورده شود و با توجه به انتقال و احتمال اینکه این درختان اصلا نگیرند و خشک شود واقعا این کار بیهوده است
    در این شهر این همه درخت خرما وجود دارد که همه از همه لحاظ برتر هستند و نیاز به این هزینه گزاف برای اوردن انها از شهر دیگر نیست لطفا نسبت به این تصمیم گیری تجدید نظر فرمایید چون این کار هیچ گونه توجیح اقتصادی ندارد .

  4. کمال تشکر را دارم . امید وارم موفق باشید. خواهش دارم فکری برای بلوار شهدا و حاشیه زیبا شهر هم بکنید چونکه تمام مسافرینی که وارد یا خارج شهر میشوند از همین مسیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =