کشاورزان یزدی تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بدون وثیقه ‌می‌گیرند

کشاورزان یزدی تا 30 میلیون تومان تسهیلات بدون وثیقه ‌می‌گیرند

 خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد در سفر یک روزه به شهرستان طبس از مناطق عشایری بخش دستگردان و دستاوردهای مدیریت جهاد کشاورزی طبس بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، سیدجمال سجادی‌پور در طبس با بیان این مطلب گفت: اداره امور عشایر سازمان جهادکشاورزی استان یزد در سال گذشته راه‌اندازی شد و با توجه به این که حدود ۷۰ درصد عشایر استان یزد در شهرستان طبس هستند، این اداره می‌تواند کمک بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت از این قشر پرتلاش جامعه در منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: عشایر طبس با خشکسالی چندسال اخیر درگیر هستند و در واقع مراتع شرایط خوبی ندارد، لذا از نظر پرواربندی دام وضعیت مطلوبی به چشم نمی‌خورد و به همین منظور پیگیر هستیم که با توجه به این که سال ۹۱ اعتبارات ملی خوبی در نظر گرفته شده، بتوانیم گام موثری برای مرتفع نمودن مشکلات عشایر برداریم.

سجادی‌پور تلاش در جهت توسعه و رونق بخش کشاورزی طبس را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: اراضی تسطیح شده و یکپارچه در منطقه کریت و زیر سد نهرین شهرستان طبس و احداث ۲۴ کیلومتر کانال انتقال آب با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال و نیز ساخت جاده بین مزارع از جمله کارهای قابل تقدیر در شهرستان طبس است.

این مقام مسئول در ادامه به احداث کانال آبی در مزارع کشاورزی طبس اشاره و خاطرنشان کرد: با احداث کانال، آب مصرفی تا حدود ۵۰ درصد به راندمان قابل قبول نزدیک‌تر شده و به همین جهت باید بسترهای مناسب آبیاری تحت فشار فراهم گردد که در حال حاضر دولت نیز به ازای هر هکتار ۵۳ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای آبیاری تحت فشار اختصاص داده است.

وی از اختصاص ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات هفت درصدی با باز پرداخت هفت ساله در کارگروه کشاورزی استان خبر داد و تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان با بانک عامل مذاکراتی انجام گرفت که مقرر شد، تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام، بدون وثیقه ملکی اقدام شود و کشاورزانی که سابقه خوش حسابی نزد بانک داشته باشند می‌توانند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، تسهیلات را به صورت ضمانتی دریافت نمایند.

رییس جهادکشاورزی استان یزد به شرایط بسیار خوب برای دامداران و دامپروران، گلخانه‌داران و سرمایه‌گذاران بخش‌های تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر اعتبار در بخش خشکسالی به استان یزد تعلق گیرد، امکان همکاری در تامین بخشی از خسارات وارده به کشاورزانی که فاقد بیمه محصولات خود بوده‌اند و به دلیل بحران‌های جوی دچار خسارت شده‌اند، خواهیم بود و در حال حاضر اکثر محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار دارند، فقط سبزیجات را نیز در دستور کار قرار دادیم که بیمه این محصول نیز به زودی مقدور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =