امدادرسانی به ۱۶۹ حادثه‌دیده در طرح ملی امداد و نجات تابستانه طبس

رئیس جمعیت هلال احمر طبس از امدادرسانی به ۱۶۹ حادثه دیده در طرح ملی امداد و نجات تابستانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حسینعلی فخاری رئیس جمعیت هلال احمر طبس با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات تابستانه از ۲۵ خرداد ماه آغاز و تا ۴ مهر سال جاری ادامه داشت، اظهار کرد: در طول طرح ۴۳ حادثه به وقوع پیوسته که ۱۶۹ نفر از حادثه‌دیدگان این حوادث توسط گروه‌های امداد و نجات هلال احمر طبس نجات یافتند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۳ حادثه، ۳۲ مورد جاده‌ای، یک مورد نجات در کوهستان، ۵ مورد حوادث شهری، ۵ مورد مراجعه حضوری بوده است که حوادث جاده‌ای با ۳۲ فقره بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس اظهار کرد: امید‌آفرینان هلال‌احمر این شهرستان که در پایگاه امداد جاده‌ای همه روزه آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران بودند، در این مدت توانستند به وضعیت ۱۰۲ مصدوم رسیدگی کنند.

حسینعلی فخاری با بیان اینکه از این تعداد مصدوم، ۲۵ نفر برای درمان بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند، گفت: ۲۱ نفر که دارای جراحات سطحی بودند سرپایی درمان و ۲ نفر اسکان داده شدند.

وی افزود: از مجموع ۱۶۹حادثه‌دیده، به ۶۷ نفر امدادرسانی توسط نجاتگران صورت گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس مجموع کل تیم‌های عملیاتی اعزام شده در طول طرح را ۴۴ تیم اعلام کرد و گفت: ۱۳۵ نفر روز نیروی عملیاتی با بکارگیری ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ خودرو نجات تیپ ۱و۲ و سه خودروی کمک‌دار سبک در مجموع ۴۳ حادثه، برای امدادرسانی به مسافران تابستانی بکار گرفته شده‌اند.

حسینعلی فخاری ادامه داد: فعالیت‌های امدادی بشر دوستانه هلال‌احمر در این مدت از سوی ۱۱۴ نجاتگر و ۲۱ پرستار این مجموعه صورت گرفته است که در قالب ۴۴ تیم عملیاتی ساماندهی شده و به ارائه خدمات امدادی پرداختند.

وی تصریح کرد: ۷ مورد عملیات رهاسازی در طول طرح توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر طبس توسط ست هیدرولیک نجات و ست سبک نجات انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس تعداد پایگاه‌های ثابت و موقت امداد و نجات طرح تابستانه طبس را ۵ پایگاه ذکر کرد و افزود: ۳ پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت بین شهری و یک پایگاه شهری به مسافرین خدمات ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =