هشدار جدی پلیس؛ به شدت با مزاحمت‌های کارناوال‌‌های عروسی برخورد خواهیم کرد

محسن جلالیان گفت: ایجاد سروصدا و مزاحمت و مردم آزاری، بستن معابر عمومی و حرکات خلاف موازین شرع از پیامدهای راه انداختن کارناوال‌‌های عروسی است که به شدت با این مزاحمت‌ها برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سرهنگ محسن جلالیان فرمانده انتظامی شهرستان طبس با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، نیروی انتظامی را به عنوان مردمی‌ترین نهاد کشور نام برد و گفت: نیروی انتظامی علاوه بر ارائه انواع خدمات شهروندان اعم از خدمات ترافیکی، گذرنامه، گواهینامه، گواهی عدم سوپیشینه، خدمات مشاوره ای و نگهبانی از نهادهای مختلف سیاسی و امنیتی و وظیفه تامین امنیت برای آحاد شهروندان را بر عهده دارد.

سرهنگ جلالیان افزود: تامین امنیت ترافیکی جاده‌ها و شهر‌ها و محورهای مواصلاتی، امنیت مناطق شهری و روستایی، حفظ  امنیت برای مسافرین و مهمان‌ها و گردشگران داخلی و خارجی و برخورد با ایجادکنندگان ناامنی و برخورد با سارقین و مفسدین اقتصادی و جرایم مالی تنها بخشی از وظایف بزرگ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس تصریح کرد: فرزندان سخت‌کوش شما در این شهرستان با تلاش بی وقفه در وهله وسیع کویر این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهند و شهرستان طبس این افتخار را دارد که از امن‌ترین شهرستان‌های خراسان جنوبی است و آرزوی ما هم ایجاد رضایت همه شهروندان است که به یقین رضای خداوند متعال را هم به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای سربازان سخت کوش ناجا همین بس که ولی‌امرمان ما را مفتخر کرده است به عنوان مجاهدین فی سبیل الله و با حسن اعتماد ایشان نیروی انتظامی «مظهر حاکمیت نظام» لقب گرفته است.

وی گفت: به محضر مردم شریف و شهیدپرور و ولایی طبس عرض میکنم ایجاد امنیت در هر جامعه بشری به واسطه مشارکت و تلاش جمعی آحاد مردم جامعه است و بدون همدلی و همراهی مردم، با پلیس امنیت مطلوب ایجاد نخواهد شد.

P1350025

این مقام مسئول بیان کرد: نیروی انتظامی در سال ۸۱ با توجه به فرموده مقام عظمای ولایت و شعار سال که توسط ایشان انتخاب شده است، شعار هفته ناجا را «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» نامگذاری کرده است و بر این باور است که در سایه همدلی و همزبانی بین دستگاه‌های مختلف با پلیس و آحاد جامعه است که باید مقتدر و با صلابت باشد و محصول داشتن یک پلیس با اقتدار ایجاد امنیت، آرامش پایدار برای مردم است و حاصل این امنیت میتواند رشد اقتصادی و فرهنگی بالندگی جوانان و نوجوانان و جامعه و ایجاد تعامل سازنده با جهان توأم با حفظ ارزش‌های والای انقلاب و امام راحل و منویات مقام عظمای ولایت باشد.

وی با اشاره به اخبار غرب خاورمیانه گفت: ما در چهار طرف، همسایگانی بسیار مشکل‌دار داریم در همسایگان شرقی وجود درگیری با عوامل داخلی و نفوذی و طالبان است و علیرغم آن حضور بیش از ده سال نیروهای استکبار انگلیس و ناتو در کشورشان و اخیرا درگیری با داعش هم به این مصیبت‌ها اضافه شده است.

وی افزود: در غرب ما همسایه مصیبت‌زده که بعد از ده سال اشغال توسط نیروهای استکبار جهانی و آمریکا و حاصل آن افراطی‌گری، درگیری‌های مذهبی و قومی که بخشی عظیمی از کشور عراق را دربرگرفته و آن قسمتی هم که امنیت آنجا فراهم است و هموطنان ما به زیارت عتبات عالیات میروند این ایجاد امنیت نیز در سایه همکاری و همیاری و مساعدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با دولت عراق است.

وی ادامه داد: کشور ترکیه نیز که تمام قد از تروریست افراطی حمایت میکند، می‌بینید که اکنون وضعیت جنوب کشور ترکیه امنیت مناسبی ندارد، همسایگان شمالی ما حیات خلوت سرویس‌های جاسوسی موساد و سازمان سیا است، همسایگان جنوبی ما در حاشیه خلیج فارس تا کمر در جلو استکبار جهانی خم شدند و آنچه در توان دارند جهت گسترش تروریست و ناامن کردن منطقه هزینه می‌کنند.

P1350031

وی افزود: در این آشفته بازار چیزی که به عنوان هدیه و تحفه بی‌بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی برای شهروندان و امت ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران وجود دارد همان امنیت پایداری است که ما در داخل کشور داریم که افتخار ما به عنوان نیروی انتظامی این است که در کنار نیرو‌های نظامی و دستگاه‌های امنیتی در ایجاد و حفظ امنیت پایدار نقش داریم و با این حضور به خود می‌بالیم.

سرهنگ جلالیان گفت: کوچکترین تحرکی از سوی معاند رصد می‌شود و اجازه تفکر و ایجاد ناامنی توسط سربازان این نظام داده نخواهد شد، با توجه به رویکرد نیروی انتظامی، این نهاد همواره در حال به روز کردن خود از نظر عملکرد، اشرافیت اطلاعاتی و تجهیز فناوری نوین است قطعا در زمان خود سیر می‌کند و برگشت به عقب نخواهیم داشت در این مسیر که مسیر رشد است همواره کاستی هایی وجود دارد که برای رفع آن برنامه ریزی داریم و مسیر رشد و تعالی به فضل الهی بدست آوریم.

وی با اشاره به همکاری مردم با پلیس گفت: دست تک تک شهروندان در ارایه مشاوره مفید و دریافت نظرات سازنده می‌فشاریم و افتخار داریم که در حفظ امنیت در کنار مردم باشیم و همه این پایداری و ثبات را به پیش بریم، در حوزه خدمت همکاران من در شهرستان طبس ما در چند آیتم نیاز است.که با شهروندان و دستگاه‌های مختلف همدلی و همفکری بیشتری داشته باشیم.

فرمانده انتظامی هشدار داد: استدعا دارم از همه امت شهیدپرور شهرستان در رابطه با ارتباطات جوانان و نوجوانان خود مقداری هوشیارتر عمل کنند در مورد دوستی‌ها رفت و آمدها و انواع سرگرمی‌ها که باید بیشتر دقت نظر و نظارت داشته باشند و آداب و رفتار اجتماعی که برگرفته از آداب والای اسلامی است را مد نظر داشته باشند و هوشیار باشند نسبت به تهدیدو شبیخون فرهنگی دشمن که از دغدغه‌های مقام عظمای ولایت است.

وی اضافه کرد: در خصوص مواد مخدر، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و ماهواره مکرر در مناسبت‌های مختلف صحبت‌ شد که ما به عنوان پلیس آن را لمس می‌کنیم و طبعات و اثرات ناشی از سواستفاده از این ابزار‌های ارتباطی نوین را مشاهده می‌کنیم و اگر دقت کنیم در حوزه شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و ماهواره قطعا آسیب‌هایی داریم.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: دشمن خانواده‌های ما را هدف قرار داده، عموم شهروندان خیلی دقت داشته باشند و جوانان را هدایت و نظارت کنند و تاکید بر نظارت بیشتر است که خدای نکرده ما با کوتاهی کردن خودمان زمینه را برای شبیخون فرهنگی هموار نکنیم.

P1350030

وی با اشاره به مزاحمت‌های کارناوال‌‌های عروسی گفت: در حوزه  آداب اجتماعی و مزاحمت‌ها که متاسفانه مدتی است گریبان‌گیر شهرستان شده است کارناوال‌‌های عروسی است، مسئولین محترم و مردم  از این قضیه ابراز نارضایتی می‌کنند، کارناوال‌‌های عروسی هیچ پشتوانه‌ای در باب اجتماعی و فرهنگی و مذهبی ندارد و متاسفانه دارد به یک نا هنجاری اجتماعی تبدیل می‌شود و نیاز است شهروندان در این موضوع دقت کنند و اخبار و اطلاعاتی که در این موضوع است قبل از اینکه قرار باشد کارناوالی راه بیفتد به حوزه نیروی انتظامی از طریق پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و تا ما بتوانیم به موقع برخورد لازم را انجام دهیم .

وی تاکید کرد: ایجاد سروصدا و مزاحمت و مردم آزاری بستن معابر عمومی و حرکات خلاف موازین شرع از پیامدهای راه انداختن کارناوال‌‌های عروسی است که من خدمت همه شهروندان اعلام میکنم ما برنامه‌ریزی دقیقی در این موضوع در نظر گرفتیم و هماهنگی لازم را با جامعه روحانیت داشتیم ضمن اینکه اطلاع‌رسانی و آموزش همه جانبه را انشاالله بزرگواران را بر عهده خواهد گرفت به شدت با این مزاحمت‌ها برخورد خواهیم کرد برای ایجاد راه اندازی کارناوال‌‌های عروسی برنامه دقیقی برای شش ماهه دوم سال در نظر گرفته شده است.

سرهنگ جلالیان گفت: در فرهنگ ترافیکی با همدلی و همراهی مردم در مجموع تصادفات شهری و برون‌شهری فقط ۷۰ نفر مجروح و ۱۴ فوت داشتیم که کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

15 دیدگاه دربارهٔ «هشدار جدی پلیس؛ به شدت با مزاحمت‌های کارناوال‌‌های عروسی برخورد خواهیم کرد;

  1. سلام ما واقعا از دست این مراسمات تالار خورشید به تنگ اومدیم واقعا به کی پناه ببریم از دست این همه مردم آزاری هیچ کس به درد دل ما رسیدگی نمی کنه واقعا آقای **** چه طور تونسته مجوز ساخت تالار تو این منطقه رو بگیره و بتونه خیابونو هم یک طرفه کنه کاش شبهای عروس کشون جناب آقای جلالیان تشریف بیارن و اوضاع رو ببینن شاید فکری به حال مردم بدبخت این منطقه بکنند

  2. به نظر من این که آسایش را از مردم بگیریم واقعا کار بدی است وقتی عروسی طبق شئونات اسلامی برگزار می شود اگر نیروی انتظامی دخالت کند آسایش وامنیت را از همه می گیرد شما که خودتون را متدین می دارید ببینید شهرهای دیگر چه خبر است نیروی انتظامی باید ناظر باشد فکر کنم که این هم دستور آقای … باشد اگر نه قانون برای همه شهر ها ی کشور یکسان است

    1. عروسی طبق شئونات برگزار می شود اما عروس کشون کجاش شئونات داره اون کارایی که تو عروسکشون انجام میدم کجاش جزء شئونات اسلامی ؟؟؟؟؟؟؟ چرا خودتونو به خواب زدین
      اینا دارن زحمت میکشن برا شما اونوقت شما اینطوری میگی واقعا که متاسفم
      اگه شما هم جای اون زن مریضی بودی که وقتی داری از جای خونش رد میشی و هی بوق بوق میکنی موتریا گاز میدن اونم در جوابش برات دعا کنه اینو نمیگفتی
      شما یه سر به شهر های دیگه بزن هیچ کجا اینطوری که تو طبس باب شده نی
      سعی کنید روشن فکر باشید

  3. با سلام خدمت جناب سرهنگ عزیز جناب اقای جلالیان تصمیم شما بسیار شایسته است و جای قدردانی فراوان را از شما دارد چون این عروس کشونی ها واقعا غیر قابل تحمل هستند افرادی که در این کاروان ها شرکات میکنند هیچ نه به فکر خود هستند نه به فکر مردم فک می کنند تمام خیابان مال ان هاست و به حق مردم تجاوز می کنند
    واقعا از شما متشکریم که این چنین مقتدرانه تصمیم گرفته و ان شالا شاهد عمل ان هم باشیم

  4. به نظر میرسد در حد حرف باشد چون شب گذشته شاهد سر و صداهای زیاد در میدان معلم و بلوار ولایت بودیم و اصولا عده ای در جامعه هستند که ظرفیت ندارند و الا عروسی کشان نیاز به سرو صدا و بوق زدن و ایجاد مزاحمت برای مردم ندارد

    1. جالبه قبلا دور امامزاده کسی جرات نمیکرد بیاد عروس کشون الان هرشب میان انگار نه انگار

  5. با سلام
    لطفا نیروی انتظامی اگه واقعا به فکر مردمه بهتره یک شب بیاد تو کوچه تالار خورشید ببینه این همسایه های بدبخت تا دو کوچه اون طرف تر ماشیناشون کجا پارک کنند که مزاحم مهمونای تالار نباشه!!!!!!!!!!!!!
    تابلو توقف ممنوع کاری درست نمیکنه و مشکلی حل نمیشه خدای نکرده اگه تو یکی از خونه ها اتفاقی بیفته چطوری باید به اون خونه کمک کرد؟؟؟
    هرجند نیروی انتظامی چند بار اومده ولی کاری نکرده و کمکی به حال همسایه ها نکرده تازه اگه این نیروی انتظامی به فکر مردم میبود مجوز تالار یه کوچه شلوغ نمی داد حالا بگین جلو کارناوال های عروسی رو می گیریم این دردی دوا نمیکنه جز اینکه شادی مردم بدبخت رو می گیره ،بهتره برین فکری به حال اصل موضوع بکنین آقایون محترم!!!!

    1. هر چیز جای خودش
      تازه مردم که میخوان شادی کنن چرا باید بیان جای شلوغی مثل فلکه باغ گلشن یا ……
      واقعا بعضیا متوجه نیستن چقدر رو اعصابن ما خودمون عروس کشون خیلی خوب برگزار کردیم یه دور دور امامزاده بدون توقف دور زدیم و رفتیم تمام

      اما اینکه واستیم توم خیابون بزن برقص را بندازیم چه معنی میده مردم رو از کار و زندگی میندازن والا

    2. خدا خیرت بده حرف دلمون رو زدی

      من نمیدونم چه کسی مجوز داده که در همچین نقطه ای تالار بسازند. فقط محرم و صفر راحتیم . بقیه ایام سال خیابون سابقا خلوت شیخ محمدحسین مجتهد پر میشه از اتومبیل هایی که بر خلاف تابلو در دو طرف پارک کردن . تنها کاری که برای بهبود این وضعیت انجام شد یکطرفه کردن خیابون بود که فقط باعث زحمت بیشتر همسایه ها شد. از سر وصدای جشن هایی که در این تالار برگزار میشه بگذریم !!! کاش و کاش و کاش !!

  6. عروس کشون خوبه
    اما واقعا بعضیا دیگه شورشو درمیارن چند شب پیش فلکه جلو باغ گلشن آقایون شروع کردن بزن برقص اخه اونجا تو اون شلوغی جای این کاراست چقدر اونجا معطل شدیم آخرشم با بوق ممتد مردم حرکت کردن
    دستتون درد نکنه پلیسای محترم لطفا واقعا با اینایی که تو شلوغی کاروان راه میندازن برخورد کنید.

  7. دست شما درد نکنه
    فقط سریعتر ماه محرم اومد!

    از باب مزاح مطرح شد ما امنیت شهرمان را مدیون تلاش عزیزان نیروی انتظامی هستیم
    خدا خیرشان بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 17 =