تولید علم و ایجاد فرصت مباحثه در فضای علمی، دستاورد کنگره ملی امامزادگان

رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیریت و تولیت آستان مقدس امام زادگان، بقاع متبرکه و معرفى این بزرگواران با شیوه‌هاى علمى است، به صورتی‌که در جامعه امروز قابل قبول باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمد مهرابى در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانى طبس، اظهار داشت: تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای برنامه‌های فرهنگی که با هدف معرفی و بزرگداشت آستان مبارک امامزادگان انجام می‌شود، پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگى و معاونت فرهنگی اجتماعی است.

وی افزود: سازمان اوقاف علاوه بر اجرای مجموعه‌اى گسترده از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه، برنامه‌های علمی و پژوهشی را نیز با هدف شناسایی و معرفی شخصیت، سیره، اندیشه، مبارزات و سایر مسائل مربوط به امامزادگان، در دستور کار خود قرار داده است.

مهرابى بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ اولین کنگره بین‌المللی امامزادگان با مشارکت جمع کثیری از محققان و اندیشمندان انجام شد که با استقبال خوب جامعه علمی کشور، علما و مراجع عظام تقلید مواجه شد و پیرو دستاوردهای آن کنگره، کنگره ملی امام زادگان، با محوریت بقاع شاخص از جمله کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه در استان کهکیلویه و بویراحمد، کنگره ملی هلال بن علی در استان اصفهان و کنگره ملی با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در راستای معرفی شخصیت، جایگاه و تاثیرات فرهنگی این بقاع مقدس برگزار شد.

مهرابى تصریح کرد: در راستاى برگزارى اولین کنگره ملى امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسى الکاظم(ع) همکاری‌های خوبی شکل گرفت و با مساعدت مجموعه تولیت این آستان و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، اساتید و دانشگاه‌ها، این کنگره با موفقیت برگزار شد.

وى درخصوص دستیابى به هدف و خروجی این کنگره‌ها گفت: کنگره‌ها دستاوردهای بسیار گسترده‌ای دارد، به واسطه برگزارى این مراسم فضایی فراهم می‌شود که یک بخش آن کار علمی و ترغیب عده‌ای از محققین و اندیشمندان براى تحقیق در حوزه معارف معصومین، فرزندان اهل بیت و امامزادگان، یعنى تولید علم با توجه به ذائقه علم روز و دیگرى ایجاد فرصت مباحثه در فضای علمی به واسطه ارائه مقالات برتر و نقد و بررسى آنان در کنگره است.

مصاحبه: فاطمه ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 19 =