نصب سومین دوربین پایش تصویری در طبس/ +عکس

سرهنگ جلالیان گفت: تأمین امنیت مردم، روان‌سازی ترافیک و پیشگیری از سرقت، هدف اصلی ما در پایش تصویری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سرهنگ محسن جلالیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص نصب و تجهیز دوربین نظارتی در میدان انقلاب طبس گفت: پیشینه نصب دوربین در میدان انقلاب به هفته نیروی انتظامی سال گذشته بر‌می‌گردد.

وی گفت: در سال ۹۳ دوربین نظارتی میدان امام خمینی(ره) نصب شد و مرکز مانیتورینگ و کنترل فرماندهی انتظامی هم در همان زمان راه‌اندازی شد و همان جا قول راه‌اندازی دوربین سوم را دادیم و شرط ما هم این بود که شهرداری و شورای شهر هم همکاری لازم را با ما داشته باشد که بعد از یکسال پیگیری و بررسی‌های کارشناسی برای جانمایی و کیفیت نصب و راه اندازی و همچنین بررسی تامین اعتبارات به این نتیجه رسیدیم که با شورای شهر و شهرداری تعامل بیشتری داشته باشیم.

سرهنگ جلالیان افزود: در همین راستا از محل اعتبارات نیروی انتظامی مبلغ ۹ میلیون تومان تامین شد و هر دو دکل باغ گلشن(میدان انقلاب) و میدان امام مجموع ۱۸ میلیون تومان هزینه شده و هزینه نصب دکل، فنداسیون و تهیه لینک و رادیو ارتباطی آن با شهرداری بوده که مساعدت شورای اسلامی شهر در این خصوص تاثیر زیادی داشت و برای هر دو دکل حدود هفت میلیون و پانصد هزار تومان که در جمع حدود ۱۵ میلیون تومان برای هر دو دوربین هزینه راه اندازی صرف شده است.

فرمانده انتظامی طبس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تاثیرات پایش تصویری گفت: در چهار فصل سال نیازی به حضور فیزیکی پلیس در محل نیست و برای کنترل وضعیت انتظامی،ایمنی، وضعیت کنترل ترافیک در هر زمانی می‌شود وضعیت را در محل پایش و کنترل کرد.

وی گفت: اگر مشکلی از نظر انتظامی یا گره ترافیکی در محل باشد به راحتی می‌شود با اعزام نیروی گشت موضوع را رفع و حل کرد و نیازی به حضور فیزیکی و مستمر نیرو در محل نیست و همچنین پایش تصویری تنها در مسایل ترافیکی و رانندگی نیست به خصوص در میدان انقلاب ورودی باغ گلشن، که محل شاخص شهر طبس است و این شهر با عنوان « طبس گلشن» شناخته شده است.

سرهنگ جلالیان عنوان کرد: در میدان انقلاب ورودی باغ گلشن به ویژه در تابستان و پیک ایام نوروز تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی حضور دارند و امنیت مسافرین برای ما بسیار اهمیت دارد و ما منطقه گردشگری باغ گلشن را هم برای مسافرین و هم برای همشهریان از طریق دوربین کنترل می‌کنیم.

وی افزود: حد فاصل میدان انقلاب و حریم میدان پلیکان مشکل ترافیکی داریم و تعداد معدودی از رانندگان مسائل ترافیکی را رعایت نمی‌کنند و نحوه پارک خودرو به گونه‌ای است که سبب مسدود شدن مسیر و ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان دارد و حضور مستمر پلیس احتمال دارد چالش‌هایی بین مردم و مامور راهنمایی رانندگی ایجاد کند که جهت پیشگیری از هر گونه چالش، با پایش تصویری می‌توان تخلفات رانندگی را کنترل و اعمال قانون کرد و شهروندان نیز در تردد دچار مشکل نشوند.

سرهنگ جلالیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با ملاک قرار گرفتن دوربین‌های پایش تصویری گفت: در انتخاب محل برای نصب دوربین اولویت انتظامی، محل‌های پرتردد که حضور مردم به صورت تجمع در آن بیشتر باشد و تراکم ترافیک بیشتر معیار ما برای نصب دوربین خواهد بود.

وی گفت: ما سومین دوربین را در میدان انقلاب نصب کردیم و از برنامه‌های ما این است که یک دوربین دیگر در یکی از مکان‌های و میادین پرتردد شهر نصب کنیم، اگر بتوانیم منابع اعتبارات آن را تامین کنیم طبس باید حداقل ۱۰ دوربین داشته باشد تا مکان‌های پرتردد و پر ترافیک قابل پایش باشد و نیازی هم به حضور فیزیکی مامورین در معابر و میادین نباشد.

سرهنگ جلالیان تاکید کرد: تأمین امنیت مردم به ویژه در هسته مرکزی بازار که کسبه فعالیت دارند و کنترل اماکن صنفی در نیمه‌های شب که تعطیل است و پیشگیری از سرقت و روان‌سازی ترافیک، هدف اصلی در برنامه‌ریزی های ما است.

عکس:

IMG_1762 IMG_1765 IMG_1772 IMG_1775

دیدگاهی در “نصب سومین دوربین پایش تصویری در طبس/ +عکس

  1. با سلام
    باید خسته نباشید و خداقوت گفت، ان شا الله شاهد تاثیرات مثبت اینگونه طرح ها باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =