راه واقع‌بینانه توسعه شهرستان «استحکام جایگاه فرمانداری ویژه» طبس است

راه واقع‌بینانه و عملیاتی برون‌رفت از مشکلات طبس و اعتلا و توسعۀ شهرستان، بیش از هر چیز از طریق قطعی شدن و استحکام جایگاه فرمانداری ویژه طبس مقدور و میسور می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، مهدی امینیان مدرس رئیس اسبق دانشکده فنی امام علی(ع) طبس یادداشتی را در خصوص «فرمانداری ویژه» به پایگاه خبری طبس ارسال نموده که شرح متن در ذیل آمده است.

یکی از بحث‌برانگیز‌ترین مسائل شهرستان طبس در دهۀ اخیر، موضوع جایگاه طبس در تقسیمات کشوری است که به صورت دوبار انتزاع و الحاق نمود یافت و نه امروز و نه دیروز و نه پریروز و در هیچ یک از سه استان رضایت عامۀ مردم حاصل نشد.

من در هر سه دوره مذکور و به مدت قریب پانزده سال مسئولیت کوچکی در طبس داشتم که این مسئولیت علی‌رغم کوچکی، طوری بود که بیش از آن‌ که زیر نظر مسئولین شهرستان طبس باشیم، زیر نظر مرکز استان و نیز تهران بودیم، که شایسته و بایسته است از مسئولین هر سه استان قدردانی و تشکر نمایم.

و اما، تجربه نشان داد که علی‌رغم آن که دانشکده فنی امام علی(ع) از لحاظ سازمانی مستقیم زیر نظر تهران و از نظر مالی و اعتبارات احداث و بعضی امور دیگر بیشتر زیر نظر مرکز استان بود و تقریباً نهادهای مدیریتی شهرستان وظیفه‌ای در قبال ما نداشتند، ولی به جرأت می توانم بگویم که «قریب به اتفاق مشکلات و مسائل ما در سطح شهرستان و به وسیله مسئولین محترم شهرستان، اعم از فرماندار و امام جمعه و نمایندۀ مجلس و شورا و روسا و مسئولین ادارات و نهادها و سازمان‌های همین طبس حل می‌شد و حتی اعتبارات و امکاناتی که از تهران جذب می‌شد هم تابعی از رایزنی و تلاش همین مسئولین محلی بود».

اینجاست که به عنوان یک بازنشسته، باید عرض کنم – که به نظر من – اگرچه نقش مرکز استان در انجام امور شهرستان، غیر قابل انکار است، ولی…

غرض از این مقدمه طولانی و مصدّع، آن که با توجه به سخنان و نظرات اخیر استاندار محترم مبنی بر رضایت و موافقت با تفویض اختیارات بیشتر به نهادهای شهرستان (در جلسۀ شورای اداری) و به ویژه آن که نظر وزیر محترم کشور نیز به خاطر سفر اخیرشان، به طبس معطوف است، به‌جاست که تا به اصطلاح تنور داغ است، تلاش یکایک مسئولان و نیز آحاد مردم طبس در راستای «نهادینه کردن و تثبیت فرمانداری ویژه، امکان تأسیس ادارات کل و مدیریت‌ها و به تبع، افزایش هرچه بیشتر اختیارات فرمانداری و ادارات» معطوف گردد.

به نظر می‌رسد که راه واقع‌بینانه و عملیاتی برون‌رفت از مشکلات طبس و اعتلا و توسعۀ شهرستان، بیش از هر چیز از طریق قطعی شدن و استحکام جایگاه فرمانداری ویژه طبس مقدور و میسور باشد.

ضمن اینکه، کم و بیش از موانع پیش روی این امر مطلع می‌باشم ولی دیده‌ام که پیگیری جدی و همه‌جانبه به چه نتایجی می‌رسد.

من الله التوفیق و علیه التکلان.

12 دیدگاه دربارهٔ «راه واقع‌بینانه توسعه شهرستان «استحکام جایگاه فرمانداری ویژه» طبس است;

  1. حالا که جز خراسان جنوبی هستیم و این حرفا بی فایدس که برگردیم یزد چون این یعنی یه عقبگرد.

    یزد واسه عده ای خوب بود و منافع خوبی براشون داشت اما ما نباید سوار موج اونا باشیم.

    فعلا که از وقتی جز خراسان جنوبی شدیم اوضاع شهرمون روز به روز بهتر میشه و مسولان استان همیشه با تواضع با طبسی ها برخورد کردن.

    زدی که ما رو نخواد فایده ای نداره.

    پس وحدت بهترین راهه. باید پتانسیلا و ظرفیتای شهرمون استفاده بشه تا بتونیم رشد کنیم.

  2. به نام خدا و با سلام خدمت مدیران محترم پایگاه خبری طبس که یادداشت ناقابل من را منتشر کردند و نیز از همۀ عزیزان و سروران ارجمندی که محبت فرموده و نظرشان را اعلام نموده اند.
    شاید مرسوم نباشد که نویسنده ، ذیل یادداشت خودش کامنت بگذارد . ولی همانطور که می دانید شاید پایگاه خبری نتواند همۀ متن یک مقاله را منتشر کند و شاید من نتوانسته باشم هدف اصلی پیام را بیان کنم . ولی به هرحال ، اجازه بدهیدکه عرض نمایم :
    بنظر من هر کدام از سه استانی که در آن بوده ایم ، نقاط قوت و ضعف داشته اند که برای هرکس بر مبنای پیش زمینه های ذهنی یا علایق یا تجربه های شخصی ، مشخص شده است . و امروز هرکدام از ما ممکن است یکی را بیشتر بپسندد.
    من در مقاله ام خواسته ام بگویم : نظر هرکدام از ما ، محترم . ولی از یک پتانسیل اصلی که ” خودمان ” هستیم ، غافل شده ایم .هر کدام از ما ( “ما ” می تواند شخصیت حقیقی یا حقوقی باشد . یا یک جامعه . یا یک شهر . یا کشور ) بله ، هرکدام از ما برای پیشرفت و توسعه نیاز به ” دیگرانی ” داریم که با حمایت ، امکانات و پشتیبانی آنها پلّه های ترقی را بپیماییم .
    *** ولی بیش از اینکه آن ” دیگران ” در ترقی ما نقش داشته باشند ، ” خواستن و توانمندی خودمان ” است که مهم است و باید بر آن تکیه کنیم ***
    و امروز آن ” توانمندی خودمان ” ، در مورد شهرستان طبس ، همین عنوان قانونی <> است . که حتی اگر هم اکنون فقط درحد یک تابلو فرمانداری هم باشد ، ( که من معتقدم بسیار بیشتر است ) با یکدلی و همدستی و همداستانی آحاد مردم و مسئولین ،باید آن را به قدرت و استعدادی واقعی تبدیل کنیم . این پتانسیلی بالقوه است که اگر همدلی مردم و کوشش مسئولین ، نوان قانونی ” فرمانداری ویژه ” است که چاشنی آن شود ، بآسانی می توان آن را بالفعل نمود .انشاالله. والسلام .
    من الله التوفیق و علیه التکلان .

  3. ولی من مخالف بازگشت به یزدم.خواهشا بجای همه تصمیم نگیرید و حی بگید ۹۲ درصد موافقن.کو این ۹۲ درصدی که میگید.بچسپید به توسعه شهرستان کمک کنید.

    1. امیدار جان هنگامی که ده سال جزء استان برخودار یزد بودیم شما حضرات چرابر طبل اختلاف و جدایی کوبیدید ونسل های حال وآینده این شهر را به خاک مذلت نشانید و حالا دعوت به توسعه می کنید؟!!!!!!! واقعا که؟؟؟؟؟؟؟

      1. اقای طبسی ده سال جزو استان یزد بودیم و حتی جاده طبس به یزد یک ریال هزینه نشد.یک کارخانه صنعتی جهت اشتغال نداشتیم.برای اسفالت و جدول کشی باند دوم کمربندی هتل بهمن علی رغم پیگیری های زیاد یک ریال بودیجه ندادند که هنوز به حال خود رهاست.از همه مهمتر عوارض معادن طبس اصلا در شهرستان هزینه نشد.من به عنوان یک مسوول اجرایی که در تمام جلسات استان قبلی حضور داشتم دارم این موارد رو ذکر می کنم.ولی کلا خراسان جنوبی تا الان خیلی بهتر عمل کرده.لطفا واقعیات رو در نظر بگیرید.استانی که مسوولینش اونجا رو قبول نداشته باشن دودش به چشم ما مردم میره.از لحاظ اینم که گفتی بر طبل اختلاف کوبیدم بازم به دروغ و ندانسته به من تهمت زدی که سر و کارت با خدا.همه ما داریم نظرمون رو می گیم نه اینکه اختلاف درست کنیم.

        1. این کلا کی میگی کجاست اگر دو درصد معادن درست شده پس ۶میلیارد بدهکاری *************چیست ؟ آن همه خدمت نوسازی وبهسازی ادارت و نهاد هاهمچون آموزش و پرورش مر کز رفاهی فرهنگیان بنیاد شهید تامین اجتماعی کمیته امداد کانون المهدی پارک خندق آموزشکده فنی امام علی و بهسازی جهاد کشاورزی آسفالت راههای روستایی گاز رسانی به شهرستان ارتقای دیهوک از بخش به شهر مهمان سرای فرمانداری ساخت داد گستری و اداره ثبت احوال وووووو را ۹۲ درصد دیده و می بیننداما تو وامثالهم خداوند بر چشم و دلهایتان مهر زده است.

  4. معاونت استانداری فرمانداری ویژه فعلا درحد تابلواست وهیچ کس قبول ندارد . بروید ابلاغ فرمانار را مشاهده کنید

  5. کاملا مخالفم. مگر شهرهای بزرگی همچون سبزوار، نیشابور،تربت حیدریه و… که سابقه طولانی تری نسبت به طبس در داشتن فرمانداری ویژه دارند به کدامین امتیاز ویژه رسیده‌اند که شهر طبس بخواهد به آن برسد.از نظر بنده که مدتی در مشهد مشغول خدمت بوده و در جریان نحوه تعامل ادارات کل با اداره این شهرستان ها هستم عرض می کنم که هیچ امتیاز خاصی بین این شهرستان ها با سایر شهرها نیست. پس با توجه به تجربه سه استان منفعت طبس در الحاق به یزد است.

    1. با شما کامل موافقم. “فرمانداری ویژه” فقط ی تابلو و اسمه وهیچ دردی رو دوا نمیکند.منفعت طبس در الحاق به یزد است وبس.

    1. لطفا انصاف بخرج بدین. وقتی یک نفر پیدا میشه که حاضره با نام واقعی خودش درسایت های این شهر مطلب بنویسه ، چرا با این نوع نظردادن های سطحی و غیرمنصفانه فضا رو خراب می کنید.

  6. کاملا با شما موافقم. توسعه طبس با تکیه بر ظرفیت ها و پتاسیل بالقوه خود طبس( مثل تفویض اختیار به فرمانداری ویژه و ادارات شهرستان) امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =