یک کتابخانه بی‌نظیر درکشور برای کودکان و نوجوانان طبسی/ اختصاص چهار هزار جلد کتاب کودک برای افتتاح کتابخانه

رییس کتابخانه های عمومی طبس با اشاره به احداث کتابخانه تخصصی کودک در شهرستان طبس گفت: آمادگی داریم تا یک ماه دیگر کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان را افتتاح کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، مرتضی محمدی‌مقدم رییس کتابخانه‌های عمومی طبس در گفتگو با خبرنگار این پایگاه با بیان اینکه مجوز نخستین کتابخانه تخصصی کودک در کشور در مرداد ماه سال جاری به شهرستان طبس اعطا شده بود اظهار داشت: کار راه‌اندازی این کتابخانه بی‌نظیر در کشور، تاکنون ۵۰ درصد رشد داشته است و تا بیست روز آینده تجهیزات آن کامل خواهد شد.

DSC_0036

وی افزود: آمادگی داریم تا یک ماه آینده این کتابخانه را افتتاح کنیم اما به دلیل هماهنگی با مسئولین کشوری و استانی ممکن است این اتفاق دیرتر رخ دهد.

محمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: مکان این کتابخانه با همکاری آموزش و پرورش شهرستان انتخاب و تاکنون نیمی از تجهیزات آن آماده شده است.

DSC_0020

وی افزود: با توجه به حساسیت شرایط سنی مخاطبان، تمامی تجهیزات و کتاب‌های این کتابخانه با فکر و اصول، توسط متخصصان این امر انتخاب شده است و همچنین پس از راه‌اندازی، کتاب‌ها با توجه به رده‌های سنی مختلف در اختیار کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.

محمدی‌مقدم در خصوص به کارگیری نیرو در این کتابخانه گفت: علاقه و تخصص شرط اول انتخاب نیروها بوده است که به بهترین شکل اعمال شده و این افراد از آموزش و آمادگی لازم برخوردار هستند.

DSC_0010

وی گفت: چهار هزار جلد کتاب تخصصی کودک، برای افتتاح این کتابخانه از شهرهای تهران و مشهد خواهد رسید.

حسینی‌مقدم، مسئول کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان نیز با اشاره به اهمیت موضوع و نیاز به توجه بیشتر به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به ویژه در میان کودکان و نوجوانان اعلام کرد: طراحی این کتابخانه به شکلی بسیار خاص و متنوع و متناسب با سنین مخاطبان انجام شده است.

DSC_0005

وی با اشاره به پایین بودن سطح مطالعه و نیاز به نهادینه کردن امر کتابخوانی گفت: آمادگی آموزش کودکان سنین پایین و حتی مادران باردار در این زمینه را داریم.

حسینی‌مقدم با ابراز نگرانی از پایین بودن سطح مطالعه در بین دانش آموزان افزود: از تعداد ۱۲ هزار دانش آموز، تنها هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان عضو هستند که امیدواریم با افتتاح این کتابخانه و برنامه‌ریزی‌های صحیح به حد مطلوب و خوبی در زمینه کتابخوانی دست یابیم.

شایان ذکر است، مکان این کتابخانه، در پژوهش‌سرای دکتر حسابی واقع در خیابان واعظ طبسی، روبروی ارگ قدیم طبس، می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =