میزگرد رادیویی/ تریبون آزاد شهر به شهر در طبس

تریبون آزاد مردمی رادیو شهر به شهر از گلایه مادری از بیکاری جوان تحصیلکرده‌اش تا سرمایه‌گزاری که میگفت هزینه‌هایی که کردم را بدهید تا بروم، مطرح شد و مسئولین طبس تک به تک با سعه صدر پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، روز گذشته در برنامه رادیویی شهر به شهر عده‌ای از مردم آمده بودند تا سفره دل خود را در این برنامه باز کنند.

از زخم‌هایی که در پیچ و خم‌های اداری چرکین شده بود بعضی با امید و بعضی با ناامیدی سوالاتشان را مطرح می‌کردند.

گله‌هایی از همه نوع در سوالات بود از سوال مریدا که در خصوص آزمون راه آهن شرق که بعد از یکسال اعلام قبولی‌اش هیچ مصاحبه ای انجام نگرفته بود و او همچنان در بلاتکلیفی مانده بود.

مسئول مربوطه در جواب میگوید قول میدهیم مصاحبه انجام دهیم اما نمیتوانیم زمان آن را مشخص کنیم.

خانم مجری از حال یوزپلنگ می‌پرسد، حاتمی رییس محیط زیست طبس می‌گوید یوزپلنگ در امنیت خوبی به سر می‌بردو در منطقه بکر از لحاظ غذایی نایبندان به سر میبرند.

در همین لحظه یکی از اعضای شورای شهر گفت: نگرانی ما از خود یوزها نیست بلکه از تشکیک در نام نایبندان است، ما در منطقه جایی به نام نایبندان نداریم.

فرماندار هم در پاسخ قول بررسی و پیگیری از طریق تقسیمات کشوری را میدهد.

حاتمی اما هنوز پشت تریبون است انگار حرفی دارد او درخواست گذاشتن تندیس یوز در یکی از میدان شهر را دارد که در پاسخ گفتند این درخواست مصوب شده و به دنبال محلی مناسب برای نصب هستیم.

سوال مردمی بعدی کارگری که می‌گفت معدن‌کار است و حقوقش را از زیر خروارها سنگ و زغال بدست می‌آورد، بغض گلویش را هر دم فرو می‌برد او گلایه داشت از یکی از تعاونی ها و ادعا میکرد بدون اجازه وی خانه ای به دلیل از دست دادن یکی از شرایط احراز مسکن به کسی دیگر واگذار کرده بدون اینکه پولی که خرج کرده را به او برگردانند.

مهندس کلانی رییس اداره راه شهرسازی پشت تریبون میرود و میگوید ما هیچ کوتاهی نکردیم و ایشان میتواند شکایت کند و البته این راهم اضافه کرد طرف ایشان شرکت تعاونی مربوطه است.

اخوان صفار فرماندار ویژه طبس قول بررسی این موضوع را داد.

مادری پشت تریبون میرود و در مورد جوانش که کارشناس ارشد برق است گله میکند که بیکار است و رفته به نیروگاه حرارتی و تقاضای کار داده که به او گفتند جذب نیرو ندارند مادر ادامه داد اما بعد از چند روز با پارتی در همان نیروگاه جذب شدند.

مسئول مربوطه به این حوزه پشت تریبون رفت و گفت در نیروگاه حرارتی پیمانکار ساختمانی کار می‌کند و تا جایی که من اطلاع دارم نیرو جذب نمیکند و بعد از شروع کار نیروگاه ۵ هزار نیرو جذب خواهد کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: طبس شهر معدنی از نظر تنوع و تعداد است اما جوانان حاضر نمیشوند در زیر زمین کار کنند.

نفر بعدی یکی از سرمایه گذارانی است که از بروکراسی‌های اداری بسیار گله داشت و می‌گفت هر چه هزینه کردم را بدهید تا در مشهد، بشرویه یا هر جای دیگری سرمایه گزاری کنم مسئولین مربوطه میگفتند تامین آب را از چاه غیر مجاز انجام گرفته و سرمایه گزار جواب داده اجازه مالک و نامه جهاد کشاورزی را دارم و امرز قرار بر این شد تا کارشناسان برای بررسی از چشمه بازدید کنند.

نفر بعدی از نداشتن مطب پزشکان متخصص و عملکرد ضعیف نوبت دهی بیمارستان و از پزشک عمومی که در سه قسمت بیمارستان کار میکند گفت.

دکتر سهرابی از جمع مسئولینی که همه در صف جوابگویی نشستند برمی خیزد و خود را به جایگاه میرساند و در پاسخ سوال مردمی گفت: اینکه پزشکان مطب داشته باشند در اختیار خودشان است.

سهرابی گفت: سیستم نوبت دهی تلفنی یک هفته است که راه‌اندازی شده و مشکلات مربوط به نوبت دهی رفع شده و این سیستم تا یک هفته نوبت بعدی را میدهد و برای پزشک عمومی هم در حال پیگیری هستیم.

دکتر سهرابی که این روزها از او به عنوان مدیر سخت کوش یاد میشود خود نیز از مشکلی حرف میزد و آن اسقرار سکونت ۱۰ پزشکی که به طبس اختصاص یافتند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 12 =